Freddie K skrev 2023-05-07 06:49:11 följande:
Jag blir aldrig avundsjuk. Tycker att det är en ologisk känsla!
Inga känslor är väl logiska? Jag uppskattar ju ofta sådant du skriver och jag har intrycket av att du har ett lite annorlunda tänk än många.
En gång skrev en till mig på forumet:
Ditt liv framstår som allt mindre avundsvärt.
Det var en utsaga som gjorde mig förvånad, då jag inte tycker att jag skrivit så mycket som någon skulle kunna bli avundsjuk på, möjligen det här med att jag bor tillsammans med någon, men det är väldigt vanligt att bo tillsammans med någon. Inget särskilt.
Jag blir säkert avundsjuk ibland utan att veta om det, och det kanske du också blir, bara att du tycker det är ologiskt och slår bort det?
På forumet har jag inte blivit avundsjuk på någons liv hittills. Men de flesta skriver ju om sådant som är svårt i deras liv. Det var någon som skrev en gång om hur hon ville hjälpa en kollega in i arbetsgruppen, en väldigt fin människa verkade det som. Då önskade jag att hon var min kollega. Mer så kanske, att man önskar att man hade en sådan person runt sig. Eller när någon på forumet fått jättefina svar i något som rör mig och jag önskar att jag fått de svaren. Jag förstår varför jag inte får dem av sådana som tycker jag är dryg. Jag hade inte gett dem stöd heller då jag anser dem dryga och bortom räddning. Men säkert har jag gett och fått stöd anonymt av samma personer, då vi är rätt få här.