Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Lena) skrev 2025-06-18 21:32:54 följande:

Vid nästa riksdagsval kommer jag att bli förvånad över alla röster på SD.

De har rasistiska rötter, men har lyckats att städa upp sin politik, dock varje dag publiceras ny information om SD politiker som hänger med motorcykelgäng eller slår folk på käften höggradigt berusade. Och innan dess var det slagsmål med järnrör och annat. Herregud så pinsamt! Den nertonade nuvarande SD politiken tycker jag är ganska ok, men med detta drama inom partiet gör de sig helt omöjliga. 

Jag har alltid röstat på Liberalerna, Folkpartiet, och skulle kunna tänka mig samarbete mellan L och SD om man tittar på partiprogrammet, men hoppas inte L samarbetar med SD som har sådana svin som företrädare.  

Jag bor i Österrike, här ställs hårda krav på alla invandrare och utländska ungdomar blir i allmänhet drillade att uppföra sig exemplariskt och bli väldigt bra på tyska, liksom deras föräldrar. Oftast fungerar integrationen bra. I går blev en ung tjej våldtagen, det stod i alla tidningar att det var killar med ursprung från Syrien som var misstänkta, här hymlas det inte.

SD är inte och kommer aldrig att vara ett regeringsdugligt parti i sin nuvarande form och ledarskap.

Nuvarande ledarskap gick med i partiet när det "fortfarande var ett öppet rasistiskt parti", men eftersom att de vet att det inte ser bra ut och eftersom att de i slutändan siktar på regeringsmakten så har de valt att "tona ned retoriken" och utåt sett även fått det att se ut som om de har gjort upp med sitt förflutna och aktivt sparkar ut medlemmar som offentligt är rasistiska eller på något vis kan rubba denna illusion om att de numera värnar om demokrati och allas lika värde osv. Lite samma modell som när moderaterna försökte lura medborgarna om att de är ett arbetarparti, genom att kalla sig de Nya Moderaterna istället 😆

Fasaden har en tendens att spricka ganska kraftigt när de blir avslöjade och sedan därefter anklagar alla övriga för att vara klägg osv... 🙃

Ledningen verkar ha stenkoll på vad alla andra partier sysslar med men har sällan koll på vad som sker inom sitt eget parti och vad deras medlemmar "egentligen" sysslar med i bakgrunden. 😇

Nä jag är i grunden en liberal, men så länge en s.k "liberal" väljer att samarbeta med kläggen på den bruna sidan så har de direkt gjort sig själva helt orelevanta inom svensk politik och därför kan inte min röst gå dit heller.
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen
    Anonym (Villaägare) skrev 2025-06-19 18:37:40 följande:

Vi har kvar detta inkomstkrav pga att vi har just nu 513000 arbetslösa i Sverige. Vi vill inte ha arbetskraftsinvandring i låglöneyrken.  Det skulle medföra lönedumpning och minskar möjligheten för våra 513000 arbetslösa att få jobb. 

Men vänta lite här nu...

Vilka var det som ville sänka lägsta nivån på inkomst och samtidigt införa lågelönejobb och som är helt omöjliga att ens överleva på utan att behöva två jobb i dagens samhälle med ökande bostadspriser osv?

Det finns i princip enbart en grupp i samhället som accepterar det.

Nä jag ser verkligen inte kopplingen till hur det är att dessa slavarbetarna skulle kunna vara själva grundproblemet till dagens osäkra arbetsmarknad och gigg-ekonomi marknaden...
  • Snälla Killen
    Rataxes skrev 2025-06-20 05:18:11 följande:
    Det utgick ett påbud från Sveavägen 68 till partiaktivisterna om att kommentera aftonlatrinens "gräv".

Vad som verkligen hänt:

Men det är ju inget som såssetrollen bryr sig om.
    Men om alla sysslar med troll-verksamhet (såsse eller högerpopulist), vad finns då kvar i slutändan om alla egentligen sysslar med samma form av bedrägeri?
  • Snälla Killen

För att återgå till lite mer akuta frågor som berör oss alla, så är det bra att Sveriges riksdag har lagt ned stridsyxan och fattat beslut om att kraftigt utöka försvarsutgifterna för att säkra våra framtida generationer ifrån att behöva lära sig prata ryska.

MEN även viktigt att ha en diskussion kring vad skattemedel egentligen går till och vart de egentligen hör hemma och varför...

www.dn.se/ledare/elias-rosell-nodvandig-forsvarssatsning-gor-att-vi-maste-diskutera-onodvandiga-utgifter/

• Snälla Killen

Glömde bort att vissa artiklar är låsta för vissa, så bifogar slutet av artikeln till de som ej har möjlighet att läsa den.

• Snälla Killen
    Anonym (Pizza) skrev 2025-06-20 06:43:38 följande:
    Jag röstar inte på SD. Men varför är du så fokuserad på ditt hat gentemot SD? Det låter som trollfabrik. Och att du är rädd. När kommer nästa inlägg om Åkessons bröllop? För femte gången.

Du har alltid lagt upp bilder på svenskar som är kriminella. Varför gör du aldrig det med invandrare, utan istället försvarar dem? Om vi gjorde det så skulle vi få scrolla väldigt långt ner innan vi hittar nästa inlägg. 
    Jag som vilsen liberal röstar inte heller på SD (och kommer aldrig att göra).

Att Åkesson, som företräder ett framtida regeringsunderlag med motivation om att tackla just gängkriminalitet, sedan väljer att bjuda in en verksam inom just sådant,  får tala för sig självt tycker jag.

Det är ett faktum att vissa inom svensk politik ej lever som de lär och predikar till andra. Inte konstigt att vissa blir aningen nojjiga när en ledare inom riksdagspolitiken visar på dåligt omdöme inom nyckel-frågor 🙃
  • Snälla Killen
    Hustlebustle798 skrev 2025-06-20 06:56:34 följande:
    Det är många som har reagerat på dessa "snyftartiklar". Vem är det som ska uppfostra sin barn? Föräldrarna! 

Varför är inte detta ett problem bland svenska barn, med 12-13-åringar som vistas bland gäng och blir barnsoldater? 
    Det är ju egentligen synd om de som aldrig fick möjligheten till en bra och stabil uppväxt.

Sedan blir det tyvärr ett faktum att andra som är "mer tillgängliga" blir mer relevanta, istället för en förälder som tvingas jobba inom 2 olika jobb, med underbetald lön, samtidigt som lönerna inte utvecklas i samma takt som de övriga kostnaderna.

Detta betyder att väldigt många lever ett liv där de enbart försöker anpassa sin ekonomi från månad till månad, enbart för att ha möjlighet att betala sina mest fundamentala utgifter som hyra, mat och el.

Resten är att betrakta som lyx i dagens samhälle, tyvärr.

Men det är väldigt märkligt att en viss grupp inom riksdagen så aktivt har valt att bedriva politik för att öka kostnaderna i ena änden, samtidigt som de har varit totalt passiva i den andra änden och sedan beskyller andra för ett resultat de själva har åsamkat 🤣
  • Snälla Killen

Jag tycker inte att det är det ett dugg konstigt att kriminaliteten ökar inom ett ekonomiskt orättvist samhälle.

Det är snarare ett förväntat resultat...

• Snälla Killen
    Anonym (Lena) skrev 2025-06-20 08:54:18 följande:
    Ekonomiskt orättvist samhälle? Säg att du är kommunist utan att säga att du är kommunist. 
    Enbart om du lyckas stå tillsammans med mig, och med rak rygg, anse dig försvara ett demokratiskt  välfärdssamhälle 😎

Med andra ord slog det fel redan ifrån början.

Vissa är nog mer fascistiska än vad de utger sig för att vara dock, utan att egentligen säga det... 😇
  • Snälla Killen
    Rataxes skrev 2025-06-20 08:56:49 följande:
    För den sorten är ett ekonomiskt jämlikt samhälle ett där alla har det lika eländigt utom partitopparna och deras bödelsdrängar.
    Att just du saknar ryggrad är ju heller inte en direkt nyhet 😉
Svar på tråden Riksdagsvalet 2026