Inlägg från: Snälla Killen |Visa alla inlägg
  • Snälla Killen

Riksdagsvalet 2026

Anonym (Giggi) skrev 2025-07-01 12:20:27 följande:
    Aha! Du försöker förolämpa mig. Då förstår ja.

Nåja. Höger är jag. Populist? Nä inte så mycket. 

Jag tro inte heller att mina inlägg här kommer att avgöra valet 2026 lika lite som den vilseledande propagandan på FL eller på AB:s ledarsida.

I slutänden komemr folk att rösta för eller emot lägre bränslepriser. För eller emot ökade resurser till polisen. För eller emot förslag på att bussa kommunens skolbarn för att uppnå rätt social mix. För eller emot ökade bidrag till andra länder. För eller emot höjda skatter.

Och så vidare.
    Försöker inte ens... Enbart säger.

Fria åsikter är samtidigt välkomna men samtidigt talande när man, likt Trump, börjar jämföra media på ett itreguliärt sätt.

Lite som att börja jämföra Riks-TV med SVT...

Men trevligt att ens tidigare granne inom Täby/Danderyd väljer att slösa tid och energi på en outsider som mig 🙂

Jag är helt övertygad om att de mer vardagliga kostnaderna kan ha en avgörande effekt,  men jag är desto mer övertygad om att det är bostadspriserna och bristen på reform inom området, som kommer att rösta emot regeringen i slutändan
    Snäll? Definiera snälla...
  • Snälla Killen

Detta är vad som kommer att vara det egentliga valet inför 2026 års riksdagsval... 

Vem som tycker bäst / sämst om att svälja i sig mest chokladpudding, under en och samma mandatperiod. 

Detta är inte längre ett skämt, för man brukar oftast bli vad man äter i slutändan... Brun eller inte 🙃

• Snälla Killen
    klyban skrev 2025-07-09 06:22:17 följande:

Jag tror för högern kommer mycket handla om att börja prata om annat och attackera vänsterblocket för vara kassa och när det bara är en svårt medioker projicering.

Det är en sak jag lärt mig med denna regering, och det är att de skäms för sin regeringsbeslut, och alla svikna vallöften som de inte ens hade en fundering  på att genomföra, och försöker inbilla sig smutskasta såssarna istället skulle ändra detta.

För idag verkar högerns politik vara att prata  om vänstern och såssarna istället, och det är inte mycket till politik sånt inte :whoco5:

Vissa fortsätter med en väletablerad taktik att skylla alla "misslyckanden" som sker under sin egna mandat period genom att beskylla sina föregångare. 

Men i Sveriges fall så börjar det bli lite väl tjatigt såhär 20 år senare 🙃

Samtidigt som det blir mer och mer uppenbart att vissa utnyttjar sin nuvarande riksdagsmajoritet för att aktivt försvåra för oppositionspartier att finansieras via offentliga medel.

Medan nuvarande regering inte ens vill publicera varifrån pengar egentligen kommer ifrån.

Märkligt 🤔
  • Snälla Killen

Jag tycker iaf att det blir mer och mer uppenbart att nuvarande regering, som byggde upp hela förra valrörelsen på populism och med en någon märklig tes om att det är möjligt att reda upp en brunsås, som redan ifrån början hade bränt fast i bottnen, börjar visa tecken på att verkligheten kommer ikapp förr eller senare...

Jag menar, även brunsåsarna blev ju "helt chockerade" kring hur illa såseriet smakar, än idag, när de fick provsmaka en vitsås 🙃

Hyckleri på hög nivå, när man förnekar de uppenbara fakta som finns på bordet vid det här laget, kring vad de egentligen vill men inte vill/vågar säga 😇

• Snälla Killen
    klyban skrev 2025-07-18 13:01:38 följande:

Vi har gratis utbildning även för invandrare och är välspenderade pengar.

Och jag kommer fortsätta prata svenska, och kommer fortsätta prata med invandrare som inte är så bra på svenska.

Det komiska här är att en del inbillar sig svenskan är jordens mittpunkt, men allt det är en litet sketspråk.

Och komiskt nog så hjälper svenska utbildning till invandrare att svenskan blir bättre.
    Så varför så kontraproduktiv, för det känns som du ger ett narrativ bara.
    Och ett narrativ som berättar att du vill ha sämre svenska, men låt mig gissa bara, utan med alla invandrare?

Jag är på din sida.

Jag har blivit kallad både blatte-älskare, typisk våldtäcktsman, vit jihadist och en massa annat trams ifrån brun-såssarna.

Men det är ju självklart att det ska erbjudas gratis utbildning framöver, oavsett medborgarens ursprung. Det var ju så vi tog oss ut ur okunskap till att börja med. Just för att det tjänade folket och landet istället för ett gäng "förstå-sig-påare" uppe i toppen.
  • Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-07-20 23:39:18 följande:

SOSSARNA LOCKAR DE SOM HAR DÅLIG EKONOMI MED ANDRAS PENGAR. SOSSARNAS PROBLEM UPPSTÅR NÄR ANDRAS PENGAR TAR SLUT.

Brun-sossarna lurar enbart en massa människor att köpa chokladpudding och inte så mkt mer 🙃
  • Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-07-21 08:51:23 följande:
    Karakteristiskt för sossarna är att de talar väldigt mycket om om välfärden men väldigt lite om landets välståndsutveckling.

Deras politik handlar om den skattefinansierade offentliga sektorn med vård skola och omsorg och deras modell är att ta från de rika och ge till de fattiga. Det är klart att de får många röster på en sådan politik som folk med svag ekonomi hoppas ska ge dem mer pengar i plånboken så som sossarna lovar.

Däremot är sossarna intresse för landets välståndsutvecklig svagt. Visserligen kan man ibland höra dem säga att de är för ekonomisk tillväxt (utom förstås när de föreslår minskad arbetstid) men det är ju rätt halvhjärtat. Det handlar ju här om en näringslivsvänlig politik och att gynna privat företagande, men med det vinner ju det socialdemokratiska arbetarepartiet (SAP) inte så många röster.

Välfärden bygger på landets välståndsutvecklig men med sossarna blir det mest bara s.k. fördelningspolitik om att ta från de rika, de andra, och ge till de fattiga så att de sämst ställda får lite mer i plånboken. Det skapar dock inget älstånd i Sverige. Man tar andras pengar tills andras pengar tar slut.
    Du menar den klassiska tripple-down teorin och som har bevisat sig vara en ytterst ineffektiv samhällsmodell även i de mest välbärgade länderna...

Välståndsutvecklingen går absolut i rätt riktning när lösningen är att förse framtida generationer med "bättre" villkor att kunna ta ännu större risker ute på bolånemarknaden för ens ha en möjlighet att flytta hemifrån innan 30.

Vissa skulle till och med hävda att krympflation är en form av tillväxt det med, fast det är en omvänd form av inflation 🙃.

Avregleringar och utförsäljning av allmännyttan har visat sig vara en riktigt dålig deal för medborgarna och härnäst är det public service som skall avvecklas och s.k alternativ media som ska frälsa den snart halvt analfabeta befolkningen, som ändå inte förstår skillnaden mellan Ungern och Sverige 😉

Kalla det vad du vill men välståndsutvecklig är ju inte riktigt detsamma som välfärdsutveckling, eller hur? 😄
  • Snälla Killen
    Cheers skrev 2025-07-21 12:36:10 följande:
    Utan välstånd ingen välfärd. Välståndet kommer inte automatiskt. Det krävs de rätta förutsättningarna för att ekonomin ska växa. Sossarna saknar intresse för det och är bara intresserade av fördelningspolitik. Det skapar inget välstånd. Med ökat välstånd bör det bättre för ALLA. Det handlar inte om trickle Downey.
    Men genom att aktivt avveckla förutsättningarna för välstånd så skapas ju inget välstånd heller 🙃

Enbart säger 😉
  • Snälla Killen
    Rataxes skrev 2025-08-07 22:13:13 följande:
    Hämtat från "Ledarsidorna":

Valet av ny ordförande för ungdomsförbundet SSU är ett kvitto för den tidigare partisekreteraren Carin Jämtin att hon lyckades med sin omdaning av socialdemokraternas rekryteringsbas.

En utveckling som förstärks med LO:s allt svagare koppling till Socialdemokraterna.

Unga LO-anslutna medlemmar väljer bort partiet och politiken som uppfattas som allt mer främmande för vanliga arbetare.

Man kan se på ungdomsförbunden hur moderpartierna kommer att se ut om 10 år.

Vi har numera ett "arbetarparti" utan arbetare, ett Bondeförbund utan bönder och ett liberalt parti utan liberaler.
    Nåja, vi har iallafall ett kommunistparti fyllt av kommunister, utom till.namnet.

Var det inte ett visst ungdomsförbund som slet sig loss ifrån SD tidigare, pga att de var för "radikala" inom den övriga parti-linjen? 
  • Snälla Killen
    Rataxes skrev 2025-08-09 11:27:49 följande:
    Det var väl dom som bildade det lightnazistiska Alternativ för Sinnesslöa senare? 
    SD är enbart den "mognare" versionen av samma ideologi och som grundar sig i att bekämpa vetenskap, demokrati och fejk-media till förmån för etnisk och kulturell återuppståndelse för att bevara Sverige svenskt...
  • Snälla Killen

Jag har egentligen aldrig förstått mig på problemet med att trolla tillbaka, tills jag insåg problemet med att det enbart går att trolla tillbaka UTAN att ens försöka argumentera överhuvudtaget Baby

m.youtube.com/shorts/3AN4s93posY

• Snälla Killen

Vänster / höger...

Spelar det egentligen någon roll idag?

Jag menar... Förra "vänster"-regeringen var ju tvungen att regera utifrån "högerns" budget (ekonomiska politik), samtidigt som dagens höger-regering beskriver oppositionens förra mandatperiod som "8 förlorade år", trots att den politiken var baserad på den tidens riksdagsmajoritet. 

SD har haft större inflytande de senaste 20 åren än något annat parti har haft, trots att de kom in i riksdagen med enbart 6% och nu önskar mer

Svar på tråden Riksdagsvalet 2026