• josemaria

Pappa skriver till yngre tjejer

Jag mår fruktansvärt dåligt av en grej. Jag kan inte sluta tänka på det då det maler konstant i mitt huvud sedan jag fick reda på det?

Mina föräldrar har varit lyckligt gifta i över 30 år. Båda är 60+. Från ingenstans säger min mamma att pappa har ?kontakt med tjejer i andra länder?. Han förklarar att det är intressant att veta om andras kulturer. Men så en dag kollar jag i hans mobiltelefon och får se flertal konversationer med yngre tjejer. Det jag hann se var något i stil med att han bad en tjej skicka bild. Hon skrev tillbaka att då får han betala?

Jag befinner mig i någon slags chock. När jag skriver detta känns det inte ens som min pappa. Är så äcklad. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Så fort jag är med mina föräldrar tänker jag på det. Känns som allt är förstört. Tycker så synd om min mamma med? 

Har någon annan här varit med om att någon i ens närhet blivit ?gubbsjuk?? 

• Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer
  • josemaria

Jag tror inte jag kan berätta för mamma. Vi har aldrig pratat om sånt här i min familj.

Jag tänker att detta kanske bara är något tillfälligt? Det konstiga är att de verkar så lyckliga, även om de kan tjafsa en del (inte så konstig när man varit gifta så länge).

• Anonym (J.B.com)
    josemaria skrev 2023-06-05 22:43:35 följande:

Jag vet inte om jag ska prata med en psykolog? :/ har så svårt att förhålla mig. Känns som hela min värld har vänts upp och ner 

Bra idé. Det verkar behövas. 
  • Anonym (Fy fan)

Jag vet inte om jag ska prata med en psykolog? :/ har så svårt att förhålla mig. Känns som hela min värld har vänts upp och ner 

Prata med din pappa till att börja med.
  • josemaria

Förstår inte behovet. Det är väll i denna ålder de ska leva lyckliga o stillsamt ihop. Inte ställa till med såna här saker? 

Tappar hoppet lite om kärleken? även jag har världens bästa partner vid min sida 

• Anonym (E)

De har nog svårare fall som behöver deras stöd ska du se.

Hur hade du förhållit dig om det var ett par bekanta? Det är deras relation, inte din. Förstår att bilden av din pappa har rämnat men du återhämtar dig nog. Tyvärr finns det många män precis som honom.
  • josemaria

Så kanske det är? tycker bara det är så sjukt äckligt. Hur kan man som vuxen man tända på små-tjejer. De är ju yngre än vad jag är förmodligen 

• Anonym (L)

Börja med att fråga mamma om hur deras sexliv varit de senaste 25 åren. Tycker hon att det har väl varit bra, inte så ofta lyckligtvis, så kanske du förstår din pappa bättre.

• Anonym (E)
    josemaria skrev 2023-06-05 22:51:40 följande:

Så kanske det är? tycker bara det är så sjukt äckligt. Hur kan man som vuxen man tända på små-tjejer. De är ju yngre än vad jag är förmodligen 

Men vadå "småtjejer", det är väl inte tonåringar vi snackar om eller? Är det någon som helst nyhet att tjejer i 20-årsåldern är väldigt attraktiva för vuxna män, även om de råkar vara 60+ i ålder?
  • Anonym (Palle)
    josemaria skrev 2023-06-05 22:51:40 följande:

Det du något dramatiskt benämner som småtjejer är troligen 25+ vuxna kvinnor. Alltså unga kvinnor och inte småtjejer.
  • josemaria

Men varför gillar gubbar inte kvinnor i sin egen ålder? 

Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer