• josemaria

Pappa skriver till yngre tjejer

Jag mår fruktansvärt dåligt av en grej. Jag kan inte sluta tänka på det då det maler konstant i mitt huvud sedan jag fick reda på det?

Mina föräldrar har varit lyckligt gifta i över 30 år. Båda är 60+. Från ingenstans säger min mamma att pappa har ?kontakt med tjejer i andra länder?. Han förklarar att det är intressant att veta om andras kulturer. Men så en dag kollar jag i hans mobiltelefon och får se flertal konversationer med yngre tjejer. Det jag hann se var något i stil med att han bad en tjej skicka bild. Hon skrev tillbaka att då får han betala?

Jag befinner mig i någon slags chock. När jag skriver detta känns det inte ens som min pappa. Är så äcklad. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Så fort jag är med mina föräldrar tänker jag på det. Känns som allt är förstört. Tycker så synd om min mamma med? 

Har någon annan här varit med om att någon i ens närhet blivit ?gubbsjuk?? 

• Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer
  • Anonym (Maria)
    Anonym (didum didum) skrev 2023-06-13 19:18:34 följande:
    Ja varför bry sig om sin morsa när man bara kan skita i alla  // Drömmer

Ibland undrar man om FL är ett chattforum eller en psykavdelning

I att bry sig om sin morsa ingår inte att gå igenom sin pappas mobil för att se om han kanske är otrogen. Är det något som du anser att alla borde göra för att bry sig? Kollar du regelbundet igenom dina föräldrars? Det kanske inte är så bra att läsa vad som inte är ditt att läsa, tänk vad kul att få reda på att ens pappa beställde en läderpiska för att mamma vill ha smisk på stjärten.

• Anonym (Teodor)
    Anonym (didum didum) skrev 2023-06-13 19:18:34 följande:
    Ja varför bry sig om sin morsa när man bara kan skita i alla Drömmer

Ibland undrar man om FL är ett chattforum eller en psykavdelning
    OK. Gå in i din farsas mobil om du tycker att det känns rätt. Kan bli en smarrig läsningFlört.
  • Anonym (Frr)

Berätta för din mamma. 

• Anonym (didum didum)
    Anonym (Teodor) skrev 2023-06-13 20:45:13 följande:
    OK. Gå in i din farsas mobil om du tycker att det känns rätt. Kan bli en smarrig läsningFlört.
    Det skulle bli en väldigt en intressant läsning eftersom min farsa har varit död i 5 år och hade han lyckats snacka med brudar från andra sidan graven hade jag varit imponerad.Cool

Hade han levt så och hållt på och muppat sig som TS farsa gör så hade jag inte bara läst utan dratt med mig gubben i nackskinnet, satt honom framför morsan och bett honom förklara sig.
  • Anonym (E)
    Anonym (didum didum) skrev 2023-06-13 23:05:11 följande:
    Det skulle bli en väldigt en intressant läsning eftersom min farsa har varit död i 5 år och hade han lyckats snacka med brudar från andra sidan graven hade jag varit imponerad.Cool

Hade han levt så och hållt på och muppat sig som TS farsa gör så hade jag inte bara läst utan dratt med mig gubben i nackskinnet, satt honom framför morsan och bett honom förklara sig.
    Hur skulle du veta vad han gör med sin mobil utan att snoka? Det gör man normalt inte i sina föräldrars telefon.
  • Anonym (didum didum)
    Anonym (E) skrev 2023-06-13 23:08:51 följande:
    Hur skulle du veta vad han gör med sin mobil utan att snoka? Det gör man normalt inte i sina föräldrars telefon.
    Hur vet du att TS har snokat?

Min telefon är olåst när jag är hemma och både mina kids och partner har fri tillgång till den. Alla är inte lika skitnödiga med sin privacitet som du verkar vara vet du.

Du kanske har snaskiga hemligheter som du inte vill att andra ska se du med? 
  • Anonym (Palle)
    Anonym (didum didum) skrev 2023-06-13 23:28:50 följande:
    Hur vet du att TS har snokat?

Min telefon är olåst när jag är hemma och både mina kids och partner har fri tillgång till den. Alla är inte lika skitnödiga med sin privacitet som du verkar vara vet du.

Du kanske har snaskiga hemligheter som du inte vill att andra ska se du med? 
    Det är bara gränslöst att gå i andras mobiler. Att man annars antas ha hemliga snaskigheter är bara ett dåligt argument för gränslösa eller kontrollerande individer för att rättfärdiga detta skumma beteende.

Man går inte i andras väskor, bänkar, byrålådor, garderober, plånböcker, badrumsskåp, mobiler etc om man har någon slags integritet och uppfostran. Man frågar först.
  • Anonym (Teodor)
    Anonym (didum didum) skrev 2023-06-13 23:05:11 följande:

OK. Om så är läget ber jag så mycket om ursäkt och beklagar din stora sorg i efterhand. Mina kondoleanser. 

Tycker dock att det ändå är ett storm i ett vattenglas. Så länge det stannar vid nätkontakt (något som TS morsa vet om vad det verkar) är det ingen fara. Skulle det dock gå vidare till att han åker iväg för att träffa tjejerna personligen är det förstås en annan sak. Då är det läge att dra i bromesen.
  • Anonym (Teodor)
    Anonym (Palle) skrev 2023-06-14 06:39:32 följande:
    Det är bara gränslöst att gå i andras mobiler. Att man annars antas ha hemliga snaskigheter är bara ett dåligt argument för gränslösa eller kontrollerande individer för att rättfärdiga detta skumma beteende.

Man går inte i andras väskor, bänkar, byrålådor, garderober, plånböcker, badrumsskåp, mobiler etc om man har någon slags integritet och uppfostran. Man frågar först.
    Mycket bra skrivet. Tack för det.  Min fru är den som kör bil vår mest och har då således bilens laddkort i sin väska. När jag behöver kortet säger jag alltid till henne att jag tar bara laddkortet innan jag går in i väskan. Jag behöver inte göra det och hon blir inte förbannad om jag inte säger till, men jag respekterar hennes privatliv och integritet. Liksom hon respekterar min. Det finns inte på kartan att vi skulle gå in i varandras mobiler annat än i absoluta nödfall. Vi vet varandras inloggningskoder i händelse av nämnda nödfall. Typ en olycka och problem med den egna mobilen. Men som du vet finns det dem med en självpåtagen högmoral som de anser ge dem rätt att strunta i andras integritet och privatliv. 
  • Anonym (Teodor)
    Anonym (Teodor) skrev 2023-06-14 14:57:56 följande:
    OK. Om så är läget ber jag så mycket om ursäkt och beklagar din stora sorg i efterhand. Mina kondoleanser. 

Tycker dock att det ändå är ett storm i ett vattenglas. Så länge det stannar vid nätkontakt (något som TS morsa vet om vad det verkar) är det ingen fara. Skulle det dock gå vidare till att han åker iväg för att träffa tjejerna personligen är det förstås en annan sak. Då är det läge att dra i bromesen.
    Bromesen lät rätt lustigt faktiskt, men givetvis ska det stå bromsenSkrattandeSkrattande.
Svar på tråden Pappa skriver till yngre tjejer