• Anonym (Max)

Kvinnan från Tinder stalkade mig

Hände mig nyss en väldigt obehaglig grej. Har Tinder och pratar med lite olika kvinnor. Pratat några dagar med en kvinna jag kan tänka mig träffa, vi bytte app och pratade en del häromdagen men matchade med en annan kvinna som jag kunde träffa redan idag. Jag vill inte dejta 2 stycken så jag blockade den andra kvinnan. Nu när jag öppnade Messenger så har jag fått ett medelande från kvinnan (använde dumt nog både för och efternamn på Tinder) där hon frågade om hon gjort något dumt.
    Jag tycke hon verkar totalt sjuk och känner mig nu förföljd. Hon vet liksom hela mitt namn och söker upp mig på FB.
    Går det att anmäla?

• Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-07-04 14:13:25 följande:
    Han hade kunnat ge henne en förklaring till varför han inte vill fortsätta prata med eller dejta henne INNAN han bara blockar.
    Förstår du då?
    Att bara blocka utan någon som helst förklaring alls är bara fegt och oschysst. 
    Då är vi tillbaka till att förklaringen till att han inte vill ha mer kontakt är att han inte är intresserad. Tror du inte att hon förstår det utan en verbal förklaring?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-07-04 14:40:47 följande:
    Då är vi tillbaka till att förklaringen till att han inte vill ha mer kontakt är att han inte är intresserad. Tror du inte att hon förstår det utan en verbal förklaring?
    Uppenbarligen så förstod hon inte det då han först visat sig intresserad och sen plötsligt bara ghostar henne utan förvarning. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-07-04 15:37:44 följande:
    Uppenbarligen så förstod hon inte det då han först visat sig intresserad och sen plötsligt bara ghostar henne utan förvarning. 
    Om du har rätt och hon verkligen inte förstår att han inte är intresserad trots att han blockat henne så skulle jag säga att hon är ett unikum eller minst ett av undantagen. Få anpassar sig efter ett undantagsscenarie när de gör sina val oavsett vad det han om för fråga.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-07-04 15:44:46 följande:
    Om du har rätt och hon verkligen inte förstår att han inte är intresserad trots att han blockat henne så skulle jag säga att hon är ett unikum eller minst ett av undantagen. Få anpassar sig efter ett undantagsscenarie när de gör sina val oavsett vad det han om för fråga.
    Det behöver ju inte heller vara så att hon behöver en förklaring.
    Utan bara att man,av ren artighet,talar om att man känner att det inte klickar och önskar henne lycka till.
    Det kan räcka för att slippa få frågor.
    Att bara ghosta är ju som att be om följdfrågor.
    Så vill man slippa det så kan det vara värt att prova att skriva som ovan och sen behöver man inte svara mer.
    Fortsätter personen att tjata så kan man blocka.
    Jag förstår inte att det ska vara så svårt. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-07-04 16:03:34 följande:
    Det behöver ju inte heller vara så att hon behöver en förklaring.
    Utan bara att man,av ren artighet,talar om att man känner att det inte klickar och önskar henne lycka till.
    Det kan räcka för att slippa få frågor.
    Att bara ghosta är ju som att be om följdfrågor.
    Så vill man slippa det så kan det vara värt att prova att skriva som ovan och sen behöver man inte svara mer.
    Fortsätter personen att tjata så kan man blocka.
    Jag förstår inte att det ska vara så svårt. 
    Nej jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt att förstå att säga till först är att be om följdfrågor. Och DÅ blir det genast mycket svårare. Du får nog acceptera att andra har andra erfarenheter än du.
  • Amanda33

TS, du verkar vara väldigt omogen, verkar inte bry dig om andras känslor överhuvudtaget. Den viktigaste personen i ditt liv är DU, för du tycker att DU är solen och alla andra människor är planeter som ska snurra runt dig. 

Många vettiga människor här försöker ge dig goda råd men du väljer att slå på döva öron. Man ska inte slösa sin tid på egoistiska människor som du.

Carpe diem
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-07-04 16:39:01 följande:
    Nej jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt att förstå att säga till först är att be om följdfrågor. Och DÅ blir det genast mycket svårare. Du får nog acceptera att andra har andra erfarenheter än du.
    Ok. Men vem tvingar dig att svara på alla frågor?
    Varför blockerar du inte bara dessa personer om du upplever det som så jobbigt?

Skulle du bete dig på samma sätt med en person du dejtat ett tag och kanske haft sex med?
    Är det lika ok att ghosta utan förklaring då,tycker du?
  • molly50
    molly50 skrev 2023-07-04 22:31:54 följande:

Skulle du bete dig på samma sätt med en person du dejtat ett tag och kanske haft sex med?
    Tillägg: Jag har inga problem med att acceptera att andra har olika erfarenheter än mig.
    Jag har bara svårt att förstå varför man väljer att avsluta på ett så otrevligt och fegt sätt. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-07-04 22:31:54 följande:

Det är väl jag själv som tvingar mig att då svara på alla följdfrågor. Som att jag måste rättfärdiga mitt val.  

Det känns ju värre men ja, jag tror nog det. Ingen kan vara tvingad till det heller. Nu när jag tänker på det så inget har jag lärt mig bättre av än att gamla vänner som slutar höra av sig så fattar man att man inte längre är viktig. Liknande princip

• molly50
    Anonym (M) skrev 2023-07-04 22:51:45 följande:

Det är väl jag själv som tvingar mig att då svara på alla följdfrågor. Som att jag måste rättfärdiga mitt val.  

Det känns ju värre men ja, jag tror nog det. Ingen kan vara tvingad till det heller. Nu när jag tänker på det så inget har jag lärt mig bättre av än att gamla vänner som slutar höra av sig så fattar man att man inte längre är viktig. Liknande princip

Ja,men då ska du kanske inte heller klaga på att du får en massa frågor om du själv väljer att svara på dem?
    Det kanske hade varit lättare att bara avsluta det på ett snyggt sätt och sen inte skriva mer?

Ok. Har man träffats mer och kanske även haft sex så kan ju känslor ha uppstått också.
    Då tycker jag det är väldigt okänsligt och oschysst att göra så. Men det är jag. 
Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig