• Anonym (Max)

Kvinnan från Tinder stalkade mig

Hände mig nyss en väldigt obehaglig grej. Har Tinder och pratar med lite olika kvinnor. Pratat några dagar med en kvinna jag kan tänka mig träffa, vi bytte app och pratade en del häromdagen men matchade med en annan kvinna som jag kunde träffa redan idag. Jag vill inte dejta 2 stycken så jag blockade den andra kvinnan. Nu när jag öppnade Messenger så har jag fått ett medelande från kvinnan (använde dumt nog både för och efternamn på Tinder) där hon frågade om hon gjort något dumt.
    Jag tycke hon verkar totalt sjuk och känner mig nu förföljd. Hon vet liksom hela mitt namn och söker upp mig på FB.
    Går det att anmäla?

• Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig
  • Anonym (Sixten)

Herregud så skitnödiga alla har blivit i samhället.
    Ringer det aldrig okända personer på din dörr?Försäljare o annat löst folk ska du anmäla dem för stalkning med då eller? De flesta personers uppgifter är ju offentliga inkl tel.nr i det här landet. Och har du redan skrivit med den här personen så är hon ju knappast inte okänd heller.Livsfarligt med kontakt med andra medmänniskor. Du borde skriva till henne varför du inte svarar att du kände att det inte kändes rätt mellan er och att du valt att gå vidare. Men om hon i sådanna fall skulle ta kontakt igen och kanske flera ggr då kan man snacka om ev. Stalking. Snöflingor

• Meddelande borttaget
  • Anonym (U)

Jag förstår inte varför man direkt blockar, utan att skriva nåt. 

Räcker ju med: "Hej, det var trevligt att prata men jag kommer avsluta vår kontakt nu då jag  träffar andra/inte riktigt kände klicket. Önskar dig allt gott och lycka till med dejtandet." 

Du kan ju skaffa ett standardsvar, ändå trevligare än att blocka utan förklaring.

• Anonym (Sixten)
    Miss Skywalker skrev 2023-06-21 21:34:18 följande:

Är det bara jag som fattat att ts trollar? Ingen kan vara så fjollig..

Ärligt talat så blir man inte förvånad över något längre.
    Folk verkar ha glömt allt vad vanligt jävla folkvett är för något.Att man svarar och t.ex talar om för en annan människa som man har någon form av relation med varför man inte vill ses osv. Och man behöver inte va otrevlig heller.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (M) skrev 2023-06-21 20:33:28 följande:
    Det är TS som gör en anmälan om han vill, man har rätt att anmäla precis vad som helst och anse att det är ett brott men polisen kanske inte går vidare med det.
    TS kan bara göra en anmälan om den tas emot och upprättas. 
    I detta fallet är svaret....inget brott, ingen anmälan upprättad. 
    Ergo, ts kan inte göra en anmälan. 
  • molly50
    Anonym (Max) skrev 2023-06-19 02:02:42 följande:

Började tycka hon var udda bara, nog inte min typ. kom igen Tinder är Tinder? inte direkt så att man är tillsammans efter några dagars skrivande.

Men man kan väl ändå vara ärlig om att man inte vill gå vidare? 
    Skulle du själv inte vilja veta varför om en kvinna du dejtar plötsligt bara blockar dig utan ett ord?
  • molly50
    Anonym (Max) skrev 2023-06-19 05:00:04 följande:
    Precis som ovanstående beskriver. Man orkar inte ha en diskussion med tusen frågor.
    klart det är stalkning, hon har ju suttit och sökt efter mig 
    Du behöver väl inte heller ta en diskussion med henne.
    Det räcker med att förklara att du inte vill träffas,att du inte knde att dte klickade.
    Sen behöver du inte skriva ett ord till.
    Att du kallar det stlakning för att hon skriver och undrar varför du bara blockat henne utan förklaring är inget annat än ett hån mot de som råkat ut för verkliga stalkare. 
    Du är den som har betett dig dumt här. Inte hon.
  • Anonym (M)
    Anonym (Hin håle) skrev 2023-06-21 22:23:56 följande:
    TS kan bara göra en anmälan om den tas emot och upprättas. 
    I detta fallet är svaret....inget brott, ingen anmälan upprättad. 
    Ergo, ts kan inte göra en anmälan. 
    Om man googlar upprätta polisanmälan så kommer en länk till polisen och där står hur man ska gå tillväga.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-06-21 22:43:11 följande:
    Du behöver väl inte heller ta en diskussion med henne.
    Det räcker med att förklara att du inte vill träffas,att du inte knde att dte klickade.
    Sen behöver du inte skriva ett ord till.
    Att du kallar det stlakning för att hon skriver och undrar varför du bara blockat henne utan förklaring är inget annat än ett hån mot de som råkat ut för verkliga stalkare. 
    Du är den som har betett dig dumt här. Inte hon.
    Ska man skriva, Hej jag vill inte träffas mer, blocka utan att vänta på svar? För du öppnar nämligen för motfrågor. Det slår aldrig fel enligt vad jag har varit med om när jag försökt.
Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig