• Anonym (Max)

Kvinnan från Tinder stalkade mig

Hände mig nyss en väldigt obehaglig grej. Har Tinder och pratar med lite olika kvinnor. Pratat några dagar med en kvinna jag kan tänka mig träffa, vi bytte app och pratade en del häromdagen men matchade med en annan kvinna som jag kunde träffa redan idag. Jag vill inte dejta 2 stycken så jag blockade den andra kvinnan. Nu när jag öppnade Messenger så har jag fått ett medelande från kvinnan (använde dumt nog både för och efternamn på Tinder) där hon frågade om hon gjort något dumt.
    Jag tycke hon verkar totalt sjuk och känner mig nu förföljd. Hon vet liksom hela mitt namn och söker upp mig på FB.
    Går det att anmäla?

• Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-06-25 17:06:39 följande:
    Om man skriver att man känner att det inte klickade och önskar personen lycka till så behövs väl ingen mer förklaring?
    Men om hon skulle ha frågor så får han väl vara beredd att svara på dem.
    Skulle hon sen börja tjafsa och bli otrevlig så kan han blocka henne då.
    Du kan räkna med att man får frågor och argument för att man inte ska avsluta. Jag har gett upp det där. Bara slutar svara. Varför behövs en förklaring? Tycker de att jag fortfarande verkar intresserad? Om svaret är nej så behövs ingen mer förklaring.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-06-25 22:04:32 följande:
    Du kan räkna med att man får frågor och argument för att man inte ska avsluta. Jag har gett upp det där. Bara slutar svara. Varför behövs en förklaring? Tycker de att jag fortfarande verkar intresserad? Om svaret är nej så behövs ingen mer förklaring.
    Som jag skrev så hade det räckt att skriva att han inte kände att det klickade mellan dem och önskat henne lycka til.
    Sen behöver han inte svara på fler frågor,även om han kanske får vara beredd på att det kan komma.
    Men jag tycker det är fegt att bara ghosta och inte ge någon förklaring alls.
  • Anonym (L)

Förstår inte varför många använder begreppet stalker så slarvigt. Jag har blivit utsatt för en stalker i flera år och har gått igenom två rättegångar där personen dömdes men fortsätter stalka mig ändå. Det är ett helvete att bli stalkad i den rätta bemärkelsen.

Den här kvinnan är gränslös, själv skulle jag aldrig göra så, men det är inte stalking i sig. 

• molly50
    Anonym (L) skrev 2023-06-25 23:46:55 följande:

Förstår inte varför många använder begreppet stalker så slarvigt. Jag har blivit utsatt för en stalker i flera år och har gått igenom två rättegångar där personen dömdes men fortsätter stalka mig ändå. Det är ett helvete att bli stalkad i den rätta bemärkelsen.

Den här kvinnan är gränslös, själv skulle jag aldrig göra så, men det är inte stalking i sig. 

Jag håller med dig. Det är ett hån emot er som blivit utsatta för riktiga stalkers att kalla denna kvinna för stalker.
    Det är inte stalkning att vilja veta varför man blivit ghostad.
    Jag vet inte om jag skulle kalla det gränslöst heller.
    Men hade jag varit som den kvinnan så hade jag nöjt mig med en förklaring som att han inte kände att det klickade. Det hade räckt för mig.
    Men TS gjorde inte ens det utan bara ghostade henne för att han träffat någon annan,istället för att vara ärlig om det.
    Och det är bara fegt.
  • Anonym (fjant är vad du är)
    Anonym (Max) skrev 2023-06-19 02:03:59 följande:

Att ha blockat henne på 2 ställen är alltså inte nog för att hon skall fatta att hon är ute ur bilden? Hon måste alltså snoka rätt på min FB. Obehagligt som fan

Men jisses hur gammal är du egentligen? Du kanske skall ta och mogna lite innan du försöker med dejting. 

OK du var inte längre intresserad... hade du inte kunnat säga det? Eller är du så feg och vek att du inte ens kan säga till en person att du inte är intresserad? 

Dags att skärpa till sig? För ingen person vill ju ha en sån fjant! Den som är obehaglig är i slutändan du... 

• Anonym (M)
    Anonym (fjant är vad du är) skrev 2023-06-26 12:15:45 följande:

Men jisses hur gammal är du egentligen? Du kanske skall ta och mogna lite innan du försöker med dejting. 

OK du var inte längre intresserad... hade du inte kunnat säga det? Eller är du så feg och vek att du inte ens kan säga till en person att du inte är intresserad? 

Dags att skärpa till sig? För ingen person vill ju ha en sån fjant! Den som är obehaglig är i slutändan du... 

Men om han är så dålig så är det väl bra att hon blev av med honom då? Släppa idioten istället för att söka upp honom.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-06-25 23:45:52 följande:
    Som jag skrev så hade det räckt att skriva att han inte kände att det klickade mellan dem och önskat henne lycka til.
    Sen behöver han inte svara på fler frågor,även om han kanske får vara beredd på att det kan komma.
    Men jag tycker det är fegt att bara ghosta och inte ge någon förklaring alls.
    Man behöver inte svara på fler frågor, (man behöver inte göra något, man behöver ens säga att det inte klickade om man inte vill)men man har ju själv öppnat upp för det eftersom man tog upp saken. Du tycker ju att de borde få en förklaring så då bör man svara på frågorna också, annars har man ju inte förklarat varför man inte är intresserad av att fortsätta kontakten.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-06-26 13:41:09 följande:
    Man behöver inte svara på fler frågor, (man behöver inte göra något, man behöver ens säga att det inte klickade om man inte vill)men man har ju själv öppnat upp för det eftersom man tog upp saken. Du tycker ju att de borde få en förklaring så då bör man svara på frågorna också, annars har man ju inte förklarat varför man inte är intresserad av att fortsätta kontakten.
    Om man skriver att man känner att man inte klickar och inte längre vill fortsätta dejta så är väl det en förklaring?
    Eller om man,som i TS fall,har träffat någon annan.
    För mig hade det räckt som förklaring.
    Men att bara ghosta utan ett ljud tycker jag bara är fegt och patetiskt.
    Gör man så så får man räkna med att få frågor.
  • Anonym (Alltså)

Men allvarligt...
    Tveklöst att det mest rakryggade är att höra av sig och meddela att man inte är intresserad. Det är rent folkvett och hänsyn.
    Med det sagt, det är väl TOTALT meningslöst att höra av sig till  någon som ghostat en och fråga varför. Är man så pantad att man inte fattar eller vad?

• Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-06-26 14:34:56 följande:
    Om man skriver att man känner att man inte klickar och inte längre vill fortsätta dejta så är väl det en förklaring?
    Eller om man,som i TS fall,har träffat någon annan.
    För mig hade det räckt som förklaring.
    Men att bara ghosta utan ett ljud tycker jag bara är fegt och patetiskt.
    Gör man så så får man räkna med att få frågor.
    Vad som hade räckt som förklaring för dig räcke inte åt de som jag har haft kontakt med kan jag säga. Du kan inte utgå ifrån dig själv och anta att alla håller samma standard. Det är ju det som är min poäng, att det funkar inte att säga a för då vill de också att man ska säga b, c , d osv. De kommer inte tycka att de har fått en förklaring. Så om du anser att de har rätt till en förklaring då ska jag också svara på alla deras frågor, för bara att jag inte är intresserad räcker inte som förklaring.
Svar på tråden Kvinnan från Tinder stalkade mig