Fröken Allvar skrev 2023-07-07 11:11:17 följande:
Förbjudna ord?
Jag säger inte de orden i ett försök till att lyssna på dem som sårats, fullt medveten om att tankar inte går att förbjuda. Bara detta forumet är fullklottrat med nedsättande fördomar om grupper. Några av de vanligaste är kvinnor, män, fattiga, sjuka, diagnosticerade. Vita är ett ovanligt begrepp här, liksom ickevita och poc, vilket säger en del om forumets genomsnittliga användare.
Fröken Allvar skrev 2023-07-07 12:38:56 följande:
Allt med svenne: svennehora, svennefitta, allt med vit ex vit kränkt man, vita tårar, allt med orten, ortenhora, ortenfitta, Flashbackordet "ba**ar och det av några reclaimade bl*tt*r, allt med orter som Stockholm eller olika förorter, woke, gringo. Allt med psyk, psykfall. Allt med fattig, allt med rik. Människor tycker sig helt enkelt behöva orden för att uttrycka sitt hat.
Fröken Allvar skrev 2023-07-07 13:28:44 följande:
Hatespeech kommer i många former, och komplicerat nog är det inte alltid den som uttrycker sig mest korrekt som är minst hatisk. Det är något jag har lärt mig och tror att det även går utmärkt att säga svenneh*r* på ett kärvänligt sätt mellan vänner.
Ja, hat kommer i många former och mot fler grupper än man lätt tror. Och tillvaron är inte svartvit utan komplex. Alla människor kan hata och förakta andra.