• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • hl123
    JenniferO skrev 2023-08-18 19:25:35 följande:
    Vad härligt! Vilken vecka är du i? 
    6+1
  • Bobo1993

Hej,

Jag testade positivt för en vecka sen med bf 21 april! Det är mitt andra barn har en snart tvååring hemma. Har aldrig varit med i grupp innan men kändes skönt att vara med i ett community nu. är snart i vecka 6 men har varit så nojig denna gång. Senaste graviditeten mådde jag illa tidigt och hade mycket symptom nu har jag bara ömma bröst.

ska försöka lösa igenom hela tråden nu kom bara till sida 10 innan.hur mår ni?

• Idnor

Hej!
    Plussade precis till helgen här! Bf 24 april. Har två barn sen tidigare, 10 & 2 år. Ska bli spännande med nr 3 nu!! Känns fortfarande väldigt overkligt, vi fick försöka mycket längre denna gången jämfört med de andra två, så hann liksom ge upp hoppet! 
    Mår bara bra än så länge, men snart blir det väl illamående och trötthet i vanlig ordning...

• Rosen3

Ska på första VUL imorgon i vecka 6+3. Får se om man ser något eller om det är kört. Någon mer som gjort VUL då? Har ni sett något eller har det kommit senare?

• Charllye

Hej!
    Plussade i helgen, bf ca 28 april lite osäkert då detta är en liten hoppsan och har haft oregelbunden mens det senaste. Har två barn redan, 7 och 5 år så detta blir nr 3, såå spännande, roligt, mysigt, läskigt och allt där emellan! Jag mår bra än så länge med bara lite molande vill redan att tiden ska börja gå..

• Rosen3

Var på tidigt VUL idag i vecka 6+3. Doktorn kunde bara se en säck (han sa äggsäck, menar han hinnsäck?) på 7 mm. Inget foster i än iaf. Han flyttade bak mig ca en vecka. Han sa att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen så får vi hoppas att det växt till sig. Inget utomkvedshavandeskap iaf. 
    När jag tänker efter visade ju mitt CB-test 3+ sent så då borde det stämt in med tiden. 

Nu är jag såklart ännu oroligare för missfall. Hur kan man bara bli bakåtflyttad så? Min sista mens var den 9 juli och är ganska säker på att min ÄL var ganska tidigt den 21 juli. Förstår att det kan ändras några dagar men nu blir man ju orolig. 

Någon annan som varit med om samma? 

• LillGumsan
    Rosen3 skrev 2023-08-21 11:37:34 följande:

Var på tidigt VUL idag i vecka 6+3. Doktorn kunde bara se en säck (han sa äggsäck, menar han hinnsäck?) på 7 mm. Inget foster i än iaf. Han flyttade bak mig ca en vecka. Han sa att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen så får vi hoppas att det växt till sig. Inget utomkvedshavandeskap iaf. 
    När jag tänker efter visade ju mitt CB-test 3+ sent så då borde det stämt in med tiden. 

Nu är jag såklart ännu oroligare för missfall. Hur kan man bara bli bakåtflyttad så? Min sista mens var den 9 juli och är ganska säker på att min ÄL var ganska tidigt den 21 juli. Förstår att det kan ändras några dagar men nu blir man ju orolig. 

Jag har varit med om det i våras,tom hinnsäck o två gulekroppar.. skulle blivit tvillingar. Var på 2 återbesök.. hinnsäcken växte men inga foster syntes. Fick ta tablett för att få ut allt.. inte alls kul :( håller tummarna för dig!
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-21 11:37:34 följande:

Har du några symptom du kan gå på? Dvs hur länge du varit illamående, haft ömma bröst eller liknande?

Ska du tillbaka på något mer vul?
  • Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-21 13:05:43 följande:
    Har du några symptom du kan gå på? Dvs hur länge du varit illamående, haft ömma bröst eller liknande?

Ska du tillbaka på något mer vul?
    Haft symtom som ömma bröst och lite illamående från dagen innan jag fick positivt på gravtest. Testade positivt på äl+1 men osäker nu när jag egentligen hade min äl. Läkaren var inte så himla social och pratade knappt fast jag hade frågor. Han visste nog inte vad han skulle svara. Han bad mig återkomma och två veckor igen och att man då borde se. Bokat in ett VUL på ett annat stället och hoppas på att det ser bättre ut då. Men all denna väntan?.
  • Rosen3
    Rosen3 skrev 2023-08-21 15:06:09 följande:
    Haft symtom som ömma bröst och lite illamående från dagen innan jag fick positivt på gravtest. Testade positivt på äl+1 men osäker nu när jag egentligen hade min äl. Läkaren var inte så himla social och pratade knappt fast jag hade frågor. Han visste nog inte vad han skulle svara. Han bad mig återkomma och två veckor igen och att man då borde se. Bokat in ett VUL på ett annat stället och hoppas på att det ser bättre ut då. Men all denna väntan?.
    Äl+11 ska det stå. 
Svar på tråden BF april 2024