• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • SeptemberB
    Rosen3 skrev 2023-08-21 15:06:09 följande:
    Haft symtom som ömma bröst och lite illamående från dagen innan jag fick positivt på gravtest. Testade positivt på äl+1 men osäker nu när jag egentligen hade min äl. Läkaren var inte så himla social och pratade knappt fast jag hade frågor. Han visste nog inte vad han skulle svara. Han bad mig återkomma och två veckor igen och att man då borde se. Bokat in ett VUL på ett annat stället och hoppas på att det ser bättre ut då. Men all denna väntan?.
    Hur ser graviditetstesten (stickorna) ut? Du fick ju 3+ på cleablue, men tänkte om man kan tyda något av dem.

Jag hade liknande dig min första graviditet. Fick bruna flytningar vid ca 6+1 (eller om de hade börjat någon dag tidigare och jag började blöda då). På VUL såg man en hinnsäck som motsvarade ca vecka 5+0, minns tyvärr inte helt. Det slutade med missfall men jag hade anat det tidigare eftersom mina graviditetstest aldrig blev riktigt starka.
  • Rosen3
    SeptemberB skrev 2023-08-21 15:20:48 följande:
    Hur ser graviditetstesten (stickorna) ut? Du fick ju 3+ på cleablue, men tänkte om man kan tyda något av dem.

Jag hade liknande dig min första graviditet. Fick bruna flytningar vid ca 6+1 (eller om de hade börjat någon dag tidigare och jag började blöda då). På VUL såg man en hinnsäck som motsvarade ca vecka 5+0, minns tyvärr inte helt. Det slutade med missfall men jag hade anat det tidigare eftersom mina graviditetstest aldrig blev riktigt starka.
    Stickorna är ändå ganska starka, typ lika starka som kontrollstrecket. Inte starkare dock. Men men. Känner oro men måste någonstans bara acceptera och inte oroa mig nu känner jag. Vill höra pepp men inte tänka för mycket att det oxå kommer gå fint. Det som händer kommer jag inte kunna påverka ändå. Får bara låta dagarna gå. 
  • Strawberry222

Hej allihopa! Har försökt läsa igenom det mesta i tråden. Lägger till mitt namn i listan också :) 

Är det någon mer än jag som har problem med illamående?

hade en HG graviditet förra gången men har klarat mig utan att bli inlagd denna gång hittills, är i v 6+5 idag och de 4 senaste dagarna har varit hemska pga sånt sjukt illamående. Har dock bara spytt idag och igår. så mycket bättre än förra gången som sagt :) 

har Bokat in tid för Vul på fredag, enligt min beräkning är jag då i v 7+2. Kan det vara för tidigt för att se foster och hjärta då? Tänker om jag ska flytta fram tiden men vill samtidigt göra det så snabbt som möjligt❤️

2/4 Sol093, 2a barnet
    2/4 Sandra.91. 3e barnet
    3/4 Deusmamma, 3e barnet
    4/4 Lilja3389, 2a barnet 
    5/4 Sally101, 1a barnet
    5/4 JenniferO, 4e barnet
    5/4 Fiskmås123, 1a barnet
    6/4 Rödluvan93, 1a barnet
    9/4 BeeHappy, 2a barnet 
    9/4 Sparks728, 3e barnet
    9/4 Hejvärldenhej, 1a barnet
    9/4 MWeasley, 3e barnet
    9/4 Strawberry222, 2a barnet
    10/4 klyftpotatis, 1a barnet
    10/4 SeptemberB, 2a barnet
    10/4 KiMi1114 , 3e barnet
    11/4 Rosen3, 1a barnet (3 tidigare missfall)
    11/4 Sarakarolina, 2a barnet

11/4 Carabelliskusp 3e barnet
    11/4 Lavendel94, 1a barnet 
    11/4 Sellerin, 2á barnet 
    11/4 Mickan91, 1a barnet
    11/4 FluffigaMoln 2a barnet
    12/4 Muurrreeee, 1a barnet (2 missfall)
    12/4 Virrevarr, 2a barnet
    12/4 LillGumsan 2a barnet (1 missfall+ 1ofostrig)
    12/4 Pannie02, 2a barnet 
    13/4 shethegirl , 2a barnet 
    13/4 Mimvam, 2a barnet
    13/4 Plill, 7 barnet (en avliden)
    15/4 Hallonbaten, 1a barnet
    15/4 SF123, 2a barnet
    15/4 CiCi Li, 1a barnet (1 MA)
    16/4 Amandy 1990, 2a barnet
    21/4 KattenLoke, 2a barnet
    22/4 Mickanvickan, 1a barnet
    23/4 Alexa1986, 2a barnet(en avliden)
    23/4 Ssaarraa, 3e barnet
  • Strawberry222
    Rosen3 skrev 2023-08-21 11:37:34 följande:

Var på tidigt VUL idag i vecka 6+3. Doktorn kunde bara se en säck (han sa äggsäck, menar han hinnsäck?) på 7 mm. Inget foster i än iaf. Han flyttade bak mig ca en vecka. Han sa att jag skulle komma tillbaka om två veckor igen så får vi hoppas att det växt till sig. Inget utomkvedshavandeskap iaf. 
    När jag tänker efter visade ju mitt CB-test 3+ sent så då borde det stämt in med tiden. 

Nu är jag såklart ännu oroligare för missfall. Hur kan man bara bli bakåtflyttad så? Min sista mens var den 9 juli och är ganska säker på att min ÄL var ganska tidigt den 21 juli. Förstår att det kan ändras några dagar men nu blir man ju orolig. 

Någon annan som varit med om samma? 

Jag har inte varit med om samma men jag har hört att en del ställen inte bokar in tidigt ultraljud förrän vecka 8+0 just för att de vill vara säkra på att man ska kunna se foster och hjärta. just för att det inte är säkert att man Ser något innan. Det hade de tex sagt till en vän till mig som ville boka tidigt vul. 

jag är ingen expert men det var det svaret hon hade fått i alla fall ❤️

mamamia söder i Stockholm tex bokar in tidigt ultraljud från vecka 8+0 . nu vet jag inte om ovan är anledningen Till att just dom gör det men kan tänka mig att det kanske är något sånt. 

har du skrivit in dig Hos barnmorska? Annars kanske det vore något att göra det så att du kan prata med din bm så kanske du känner dig lite lugnare och De kanske har erfarenhet kring fall Som detta också ❤️

Håller i alla fall tummarna på att allt är som det ska och att du får komma till någon annan nästa gång som kan bemöta dina frågor lite bättre på ultraljudet ❤️

• Rosen3
    Strawberry222 skrev 2023-08-21 20:18:06 följande:

Jag har inte varit med om samma men jag har hört att en del ställen inte bokar in tidigt ultraljud förrän vecka 8+0 just för att de vill vara säkra på att man ska kunna se foster och hjärta. just för att det inte är säkert att man Ser något innan. Det hade de tex sagt till en vän till mig som ville boka tidigt vul. 

jag är ingen expert men det var det svaret hon hade fått i alla fall ❤️

mamamia söder i Stockholm tex bokar in tidigt ultraljud från vecka 8+0 . nu vet jag inte om ovan är anledningen Till att just dom gör det men kan tänka mig att det kanske är något sånt. 

har du skrivit in dig Hos barnmorska? Annars kanske det vore något att göra det så att du kan prata med din bm så kanske du känner dig lite lugnare och De kanske har erfarenhet kring fall Som detta också ❤️

Håller i alla fall tummarna på att allt är som det ska och att du får komma till någon annan nästa gång som kan bemöta dina frågor lite bättre på ultraljudet ❤️

Tack! Jo de flesta brukar väl boka in efter 8+0. Jag har dock gjort en missfallsutredning och det var där som jag fick göra ultraljudet ännu tidigare. Har flera missfall i bagaget så vill göra allt för att se det så tidigt som möjligt. Men nu får jag vänta ändå som sagt. Hade ju önskat att jag sett något (för vissa ser man ett hjärta ticka redan vecka 7 och det hade ju verkligen lugnat mig lite). Men men, får helt enkelt vänta om inte det blivit missfall innan dess. Ev om jag får tag i en MVC som kan göra ett VUL redan nästa vecka, då bör det ju växt något. Får se hur jag gör. 
  • Bobo1993

Jag är så himla nojig. Jag får inte 3+ och tänker bara att jag borde fått det. Är sig på dag 5+1 men testade för 8 dagar sen och fick 2-3 och nu är jag jättenojig. Undanber gärna kommentarer om att sluta testa för det går inte haha. med min son testade jag en gång och inte mer och kände mig alls inte så orolig och har aldrig haft ma/mf men tror det är att jag så tydligt kände symptom med min son medan nu har jag inte känt alls så mkt. Mest motvärk. Vilken dag fick ni 3+? Jag vet att jag är på ca 20-21 dagar efter ägglossning nu så jag använde både stickor och temp så det finns två dagar då jag potentiellt haft ägglossning. Testade positivt 9 dagar efter ä. nu har jag slösat så mkt pengar på dessa tester 😝

det är svårt när man har en annan graviditet att jämföra med. Det gör det nästan jobbigare för jag förväntar mig att allt ska vara som senast.

• LillGumsan
    Bobo1993 skrev 2023-08-22 10:47:04 följande:

Jag är så himla nojig. Jag får inte 3+ och tänker bara att jag borde fått det. Är sig på dag 5+1 men testade för 8 dagar sen och fick 2-3 och nu är jag jättenojig. Undanber gärna kommentarer om att sluta testa för det går inte haha. med min son testade jag en gång och inte mer och kände mig alls inte så orolig och har aldrig haft ma/mf men tror det är att jag så tydligt kände symptom med min son medan nu har jag inte känt alls så mkt. Mest motvärk. Vilken dag fick ni 3+? Jag vet att jag är på ca 20-21 dagar efter ägglossning nu så jag använde både stickor och temp så det finns två dagar då jag potentiellt haft ägglossning. Testade positivt 9 dagar efter ä. nu har jag slösat så mkt pengar på dessa tester 😝

det är svårt när man har en annan graviditet att jämföra med. Det gör det nästan jobbigare för jag förväntar mig att allt ska vara som senast.

Den här gången fick jag 3+ i vecka 5+2 :) lycka till!
  • Bobo1993

Okej det borde vara imorgon eller övermorgon. Får hålla tummarna. Vad har du haft för symptom?

• Rosen3
    Bobo1993 skrev 2023-08-22 10:47:04 följande:

Förstår att du är nojig, det var/är jag oxå. Fick inte 3+ förens i vecka 6+0. Dock har jag ju varit på tidigt VUL nu och blev bakåtflyttad en vecka (så då stämde nog testen iaf). Dock vet jag ju inte än om det är missed ab eller om ägget fäste senare än väntat. Denna oro alltså. 
  • Bobo1993

Det är hemskt. Man känner sig lite ensam i sin oro också för andra säger: äsch oroa dig inte.. men det är inte så lätt

hoopas det går bra för dig. Jag har bokat tidigt ul nästa vecka på tisdag 

Svar på tråden BF april 2024