• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • Strawberry222
    pemmity skrev 2023-08-25 10:20:29 följande:

BF 10 april, ska bli spännande att följa er alla!

Åh vad Kul att du har bf 10e, jag har den 9e enligt min beräkning :) ha du några jobbiga symtom? Haha jag mår konstant illa 
  • Kiwis

Tack Strawberry! Skönt att höra att det kan gå bra ändå. Försökte ?lägga? mobilen som du tipsade om men det funkade inte för mig 😂

• Noelani

Efter 10 års försök plussade vi igår för allra första gången 😭😭

Supertidigt (nästan en vecka innan bim) så allt kan säkert hända men vågar mig in i denna gruppen nu iaf 🙏  

BF borde bli 4 maj men jag kommer försöka få kejsarsnitt så lär landa i april om allt går vägen. 

När har ni alla som tidigast fått göra första ultraljudet ?

• Strawberry222
    Kiwis skrev 2023-08-25 12:44:42 följande:

Tack Strawberry! Skönt att höra att det kan gå bra ändå. Försökte ?lägga? mobilen som du tipsade om men det funkade inte för mig 😂

men vad konstigt! Alltså inte lägga den på bordet eller så haha, utan vinkla mobilen åt sidan som om du vill kolla på film och få större skärm 😂 men det kanske var så du gjorde? :) 
  • Strawberry222
    Noelani skrev 2023-08-25 15:41:59 följande:

Efter 10 års försök plussade vi igår för allra första gången 😭😭

Supertidigt (nästan en vecka innan bim) så allt kan säkert hända men vågar mig in i denna gruppen nu iaf 🙏  

BF borde bli 4 maj men jag kommer försöka få kejsarsnitt så lär landa i april om allt går vägen. 

När har ni alla som tidigast fått göra första ultraljudet ?

Åh stort grattis till plusset! Jag tror att om man säger att man inte alls vet vilken vecka man är i och betalar själv och går privat så borde det inte vara så svårt att få göra ett ultraljud. Men frågan är hur mycket man kan se när det är så tidigt, de flesta ställen vill väl egentligen att man väntar tills man är i v 8 i alla fall. men som sagt, säger du att du inte alls vet så kan du säkert få gå, men inte säkert de ser så mycket :) 
  • Strawberry222

Jag tror att mitt inlägg inte publicerades Så försöker igen 😅

var på ultraljud idag! enligt min beräkning från senaste Mens skulle jag vara i v 7+2 idag. 

hon gjorde ultraljud på magen, är inte det konstigt när det är tidigt ultraljud? Hon letade och letade och tillslut hittade hon en hinnsäck. Hann bli lite orolig innan hon tillslut hittade lilla fostret och även ett hjärta Som slog! dock flyttade hon bak mig så enligt storleken på fostret så är jag bara i v 6+3

huvudsaken är såklart att den lilla där inne lever och mår bra! Men blev ändå lite besviken då jag räknar varenda dag nu tills mitt sjuka illamående ska gå över. och att jag ska ?kunna? berätta för folk varför jag inte orkar, varför Jag inte kan komma på grannens grillning, varför jag inte kan äta Vad som helst. kräkts varje dag i ca en vecka nu. som sagt klagar inte men måste erkänna att jag hellre hade blivit flyttad framåt än bakåt 😅❤️

• Rosen3
    Strawberry222 skrev 2023-08-25 16:52:04 följande:

Jag tror att mitt inlägg inte publicerades Så försöker igen 😅

var på ultraljud idag! enligt min beräkning från senaste Mens skulle jag vara i v 7+2 idag. 

hon gjorde ultraljud på magen, är inte det konstigt när det är tidigt ultraljud? Hon letade och letade och tillslut hittade hon en hinnsäck. Hann bli lite orolig innan hon tillslut hittade lilla fostret och även ett hjärta Som slog! dock flyttade hon bak mig så enligt storleken på fostret så är jag bara i v 6+3

huvudsaken är såklart att den lilla där inne lever och mår bra! Men blev ändå lite besviken då jag räknar varenda dag nu tills mitt sjuka illamående ska gå över. och att jag ska ?kunna? berätta för folk varför jag inte orkar, varför Jag inte kan komma på grannens grillning, varför jag inte kan äta Vad som helst. kräkts varje dag i ca en vecka nu. som sagt klagar inte men måste erkänna att jag hellre hade blivit flyttad framåt än bakåt 😅❤️

Åh så skönt för dig!! Jag blev ju oxå bakåtflyttad så hoppas det är samma för mig, att jag får se ett litet foster och ett hjärta. Det gav mig lite hopp :) Ska tillbaka om 1,5 vecka. 
  • Noelani
    Strawberry222 skrev 2023-08-25 16:30:04 följande:
    Åh stort grattis till plusset! Jag tror att om man säger att man inte alls vet vilken vecka man är i och betalar själv och går privat så borde det inte vara så svårt att få göra ett ultraljud. Men frågan är hur mycket man kan se när det är så tidigt, de flesta ställen vill väl egentligen att man väntar tills man är i v 8 i alla fall. men som sagt, säger du att du inte alls vet så kan du säkert få gå, men inte säkert de ser så mycket :) 
    Vi har ett ultraljud i vecka 7 planerat med vår IVF klinik. Inser nu att det nog är väldigt tidigt och jag borde vara tacksam för det.. Men känns som en evighet, främst eftersom vi återförde 2 embryon så är man ju galet nyfiken på om det är en eller två där inne hehe..

Är det någon här inne som väntar tvillingar? Tänker att 2 äggs borde kunna synas tidigare än enäggs?
  • Kiwis
    Strawberry222 skrev 2023-08-25 16:27:23 följande:
    men vad konstigt! Alltså inte lägga den på bordet eller så haha, utan vinkla mobilen åt sidan som om du vill kolla på film och få större skärm 😂 men det kanske var så du gjorde? :) 
    Det funkade sen! Var bara lite för snabb ☺️
  • hl123
    Strawberry222 skrev 2023-08-25 12:36:49 följande:
    Åh vilken lättnad att se att det ser fint ut och att hjärtat slår :) hoppas på att också få Se det idag :) 

när de mätte fostret, stämde din beräkning då eller blev det framflyttat/bakflyttat? 
    Hon använde en ultraljudsapparat hon var ovan med så tyvärr lyckades hon inte mäta där och då men hon skulle skriva in det i journalen sen, så jag vet inte än! Skönt att allt såg bra ut!
Svar på tråden BF april 2024