• Sally101

BF april 2024

Hej!

Här är en grupp för oss som är beräknade att föda i april 2024.

Enligt datum för ägglossning vår bebis planerad att komma 4 eller 5 april Hjärta

Tänker att gruppen kan finnas lite som diskussion och stöd, har sett att det finns för tidigare Glad

Vad har du för symtom nu och hur känns det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:34
    Hej! Jag har gjort en grupp på Facebook, den heter

"Påskpynt DIY"

(för att vara lite anonym kring vad det är för grupp man är med i). Gå gärna med i den för att lättare kunna ha konversationer/diskussioner. Detta är självklart helt frivilligt, och man kanske vill stanna här ett tag innan man visar sitt riktiga namn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 15:40
    På facebookgruppen är det en fråga för att gå med

"Vad är ditt användarnamn?"

det gäller ju då användarnamnet här på familjeliv :)

Detta är för att kunna bekräfta att det är personer från gruppen :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-04 17:32
    Har varit trubbel att hitta fb-gruppen, här är länk till den:

www.facebook.com/groups/2680439132109415/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-08-17 09:59
    Facebookgruppen är stängd för flera deltagare då vi valde att sätta att maxtak på den. Ansökningar kommer att nekas framöver utifrån detta. Diskussion kan ju självklart fortsätta här på familjeliv :).

Ha det fint!

• Svar på tråden BF april 2024
  • hl123
    Strawberry222 skrev 2023-08-24 08:30:06 följande:

Jag ska på tidigt ultraljud imorgon! så nervös!! enligt min beräkning ska jag vara i v 7+2 då. Är rädd att det ska vara för tidigt för att se något Men hoppas 🙏  

Har ni gjort något ultraljud ännu? :)

Jag var på ul i vecka 6+1 enligt ägglossningen, enligt sista mens skulle det ha varit 5+4 och man såg hjärtat
  • hl123

Rosen3: gick inte att citera men ett lågt TSH som du har indikerar ju snarare normala-höga värden av T3 och T4 (alltså själva hormonet). Så då vill läkaren självklart inte substituera dig med Levaxin och alltså mer hormoner ☺️

• Rosen3
    hl123 skrev 2023-08-24 22:14:35 följande:

Rosen3: gick inte att citera men ett lågt TSH som du har indikerar ju snarare normala-höga värden av T3 och T4 (alltså själva hormonet). Så då vill läkaren självklart inte substituera dig med Levaxin och alltså mer hormoner ☺️

Okej, skönt att något vet. Har hört att vissa får kortison istället, vad beror de på då? :) Kan ju ändå inte vara så bra att ha TPO-antikroppar, eller?
  • Kiwis
    Rosen3 skrev 2023-08-25 05:59:20 följande:
    Okej, skönt att något vet. Har hört att vissa får kortison istället, vad beror de på då? :) Kan ju ändå inte vara så bra att ha TPO-antikroppar, eller?
    Jag har också förstått det som att TSH 0.9 är tillräckligt lågt för att inte medicinera. Men man behöver hålla koll på värdet så att det inte förhöjs snabbt i samband med graviditet. Ja jag har också läst att vissa som har antikroppar blir behandlade med kortison och då prednisolon. Det kanske du kan fråga din läkare om? 
  • hl123
    Rosen3 skrev 2023-08-25 05:59:20 följande:
    Inte mot TPO-antikroppar eller? Det är ingen fara att ha det så länge du har normala hormonnivåer. Däremot tyder det kanske på en autoimmunitet. Finns väl teorier om att kvinnor med autoimmuna sjukdomar har för aktivt immunförsvar och att kroppen reagerar på en graviditet och stöter bort graviditeten. Kortison dämpar immunförsvaret.
  • Rosen3

Ja tänker oxå så Kiwis och hl123. Känns ju ändå vettiga svar och något jag bör ta upp med läkare, får se vad dem säger. Känns som det kommer vara svårt att få ut någon medicin men man känner ju att man vill testa allt om det inte går vägen någon gång. 

Nu var det inte meningen att jag skulle snacka om sådant här i denna tråden, men skönt att få lite tips/tankar från andra :) Tack! 

• Strawberry222
    Kiwis skrev 2023-08-24 20:46:31 följande:

Hej gruppen 👋🏻 Har plussat efter 2 tidigare missfall och är livrädd för att det ska hända igen. Har ibland värk (molvärk?) och det är psykiskt påfrestande eftersom det påminner om missfallen. Ville ändå gå med i här eftersom just nu är jag fortfarande gravid och jag vet ju aldrig hur länge det varar. Försöker tänka positivt men ibland är det svårt. 

Välkommen och Grattis till plusset :) förstår att det är svårt men vi håller tummarna för dig och lilla bebis :) hade också sjukt mycket molverk i början, gjorde verkligen ont ibland men hittills har det gått bra i alla fall ????🏼
  • Strawberry222
    hl123 skrev 2023-08-24 22:14:35 följande:

Vill bara ge ett tips som jag läste som funkar för mig varje gång! funkar inte heller med kugghjulet för mig haha. Lägg mobilen så Det blir i liggande läge liksom. DÅ dyker det upp text på Samma ställe som kugghjulet. citera trycker du på då :) hopps det funkar för dig med!
  • Strawberry222
    hl123 skrev 2023-08-24 22:10:51 följande:
    Jag var på ul i vecka 6+1 enligt ägglossningen, enligt sista mens skulle det ha varit 5+4 och man såg hjärtat
    Åh vilken lättnad att se att det ser fint ut och att hjärtat slår :) hoppas på att också få Se det idag :) 

när de mätte fostret, stämde din beräkning då eller blev det framflyttat/bakflyttat? 
Svar på tråden BF april 2024