• Anonym (Helen)

Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.
    Jag längtar ändå efter någon men ser de som så himla omöjligt. 

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

• Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn
  • Anonym (Jag)

Hej,. 
    Ge inte upp, det finns hopp. 
    Min flickvän är precis såsom din beskrivning, vi blev tillsammans för tre månader sedan. 
    Hon säger att hon inte skulle vilja vara tillsammans med någon annan man än mig. 
    Hon har varit totalt bränd på män som inte har kunnat bete sig bra. 
    Det finns bra män, men man måste ge det tålamod. Ta allt i mycket små steg, så har vi gjort, vi har varit otroligt sparsamma med det fysiska, fastän vi har känt varandra i mer än ett år. 

• Tom Araya
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-25 22:02:39 följande:
    Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

Om du finner 99% av alla män du ser/möter som oattraktiva så skulle jag nog säga att du är orealistiskt kräsen och då förtjänar du ingen man.

Själv har jag varit singel i snart 5 år, har sett/mött säkert 50 kvinnor jag finner attraktiva...

Vill du fortfarande få det till att det är synd om dig?
  • Freddie K

Romantikern i mig säger att det finns en för alla. Det gäller bara att inte ge upp, men du verkar veta vad du vill ha i alla fall och det är bra. Glad

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Helen)
    Tom Araya skrev 2023-07-26 05:12:58 följande:
    Om du finner 99% av alla män du ser/möter som oattraktiva så skulle jag nog säga att du är orealistiskt kräsen och då förtjänar du ingen man.

Själv har jag varit singel i snart 5 år, har sett/mött säkert 50 kvinnor jag finner attraktiva...

Vill du fortfarande få det till att det är synd om dig?
    kvinnor tar hand om sig bättre. Snygga kvinnor ser man ju dagligen. Medan män i 50 års åldern ofta Har förfallit lite för mkt för att se snygga ut vid första anblicken 
  • Anonym (Kimchi)

Tycker att du först och främst ska lära dig att trivas i ditt eget sällskap. Ytliga tankar om utseende både när det gäller dig själv och hur män i 50 års åldern ser ut. inga dåliga krav du ställer. Försvann personligheten och värderingar? 

Fundera varför du aldrig gillar någon. Du kanske helt enkelt inte vill ha en partner just nu. Passar ett kk bättre. Du kanske har en för omfattande kravspec på potentiell partner? Fundera på vad du har att erbjuda. Vad skulle du tillföra i en relation? 

Det är inte ett dugg synd om dig. Vad har du gjort som gör att du förtjänar en man? Inte ett skit! Det funkar inte så. Tänk om och tänk rätt. 

• Anonym (Helen)

Försökte ändra i TS men de går inte. Jag tycker inte synd om mig själv! Jag blir lite orolig då jag aldrig tycker om någon romantiskt. Har heller inte bett om att nån ska tycka synd om mig. Så kan ni sluta skriva så.

Man vill väl självklart tända på mannen man träffar. Eller? Så jag måste ju finna honom attraktiv. Jag kan ju inte låtsas?.
    Jag kan heller inte ha en kk relation för jag kan omöjligt ha sex utan känslor. 

Verkar få mkt elaka svar i den här tråden. Jag har väl uttryckt mig fel antar jag.
    jag tycker alla förtjänar kärlek. Oavsett hur dom ser ut.
    att jag tog upp hur jag ser ut är för att jag inte skulle få svar om att banta eller bli snyggare ?

• Anonym (S)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-25 22:02:39 följande:
    Kommer aldrig träffa ngn

Har du bearbetat dina dåliga erfarenheter av tidigare relationer?
    Arbetat med dig kring varför du valt fel män tidigare?
    I mina öron låter det som att du sätter upp mentala hinder för dig själv och sätter upp för höga krav (som ingen kan uppnå) så att du inte ska bli sårad igen.
    Du blir alltså din egen värsta fiende.

Om du inte orkar ge någon annan en chans varför tänker du att någon ska orka ge dig en chans?
  • Anonym (Helen)
    Anonym (S) skrev 2023-07-26 07:05:20 följande:
    Har du bearbetat dina dåliga erfarenheter av tidigare relationer?
    Arbetat med dig kring varför du valt fel män tidigare?
    I mina öron låter det som att du sätter upp mentala hinder för dig själv och sätter upp för höga krav (som ingen kan uppnå) så att du inte ska bli sårad igen.
    Du blir alltså din egen värsta fiende.

Om du inte orkar ge någon annan en chans varför tänker du att någon ska orka ge dig en chans?

Jag vet inte HUR man bearbetar det jag vart med om. Jag har pratat om det med vänner- massor. Så Mkt att jag inte ens vill prata om det längre. 

Att inte orka ge ngn en chans är väl för att jag är rädd att det ska bli som i tidigare förhållanden. Typ att män är så. Det jag har svårt för är att ens gå på en dejt. Det känns jobbigt att lära känna ngn ny. Tänker att jag måste känna attraktion innan jag ens går på en dejt. Fast jag vet att så behöver de inte vara. Jag kan bli attraherad av män som absolut inte är uppenbart snygga. Det är personligheten som gör de. 

jag får många chanser av män att dejta så jag vet inte varför du skriver de. 

Tycker heller inte att jag har höga krav. Jag vill känna attraktion o tycka om personen. Enkla krav som jag antar att alla vill känna 

• Anonym (S)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 07:15:39 följande:

Jag vet inte HUR man bearbetar det jag vart med om. Jag har pratat om det med vänner- massor. Så Mkt att jag inte ens vill prata om det längre. 

Att inte orka ge ngn en chans är väl för att jag är rädd att det ska bli som i tidigare förhållanden. Typ att män är så. Det jag har svårt för är att ens gå på en dejt. Det känns jobbigt att lära känna ngn ny. Tänker att jag måste känna attraktion innan jag ens går på en dejt. Fast jag vet att så behöver de inte vara. Jag kan bli attraherad av män som absolut inte är uppenbart snygga. Det är personligheten som gör de. 

Tycker heller inte att jag har höga krav. Jag vill känna attraktion o tycka om personen. Enkla krav som jag antar att alla vill känna 

Jag tänkte närmast med en proffesionell, där du kan få hjälp med att se och bryta negativa mönster och förstå dig sjäv och dina val.
    Vänner kan vara jättebra att prata med men har man fastnat så räcker det sällan.

Du vill ha en bra man men du orkar inte ge någon chansen. Hör du inte själv hur kontraproduktivt det låter?
    När du skriver att du måste känna attraktion innan du ens går på dejt  tänker jag direkt detta som ett typiskt mentalt hinder som du sätter upp för dig själv och i detta blir det gräsligt höga krav. (Som skydd för dig själv)
    Varför måste du känna attraktion innan dejt? Räcker det inte att någon känns trevlig?
    Attraktion kan ju växa fram och hur ska den kunna göra det om du avfärdar någon så snabbt...
  • Anonym (S)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 07:15:39 följande:

Och som tillägg
    Här har du dem springande punkten (se det understrukna). Du behöver bearbeta det du varit med om.
    Det finns ju massa fina män därute men du måste tro på det och bryta dina gamla relationsmönster
Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn