Tom Araya skrev 2023-07-26 05:12:58 följande:
Om du finner 99% av alla män du ser/möter som oattraktiva så skulle jag nog säga att du är orealistiskt kräsen och då förtjänar du ingen man.
Själv har jag varit singel i snart 5 år, har sett/mött säkert 50 kvinnor jag finner attraktiva...
Vill du fortfarande få det till att det är synd om dig?
Detta beror ju också på åldern. Människor blir mindre attraktiva ju längre tiden går, vilket gör att det blir en mindre och mindre andel attraktiva personer av motsatt kön och i lämplig ålder, ju äldre man blir. Dessutom ligger det i sakens natur, att det är fler oattraktiva än attraktiva som är singlar. I åldersgruppen som är lämplig för TS, d.v.s. runt 50 år, kan det mycket väl vara så att bara 1 procent av alla singlar (till skillnad från alla män) är attraktiva nog.
Jag är själv i samma sitution och ungefär samma ålder som TS (lite äldre). Det är nästan hopplöst. De män som finns i lämplig ålder (för mig c:a 53-59) på uteställen och på dejtingappar (förutom uppenbara nigerianska scammers med stulna bilder), faller in i minst en av följande grupper och ofta två eller flera:
- ser ut som grisar
- ser ut som bulldogs
- ser ut som paddor
- ser ut som lik (sjukligt magra och grå i huden)
- har fotoshoppat sina bilder för att se ljusare och mer europeiska ut (detta är en smaksak, men jag vill ha en europeisk man)
- är osunda, ohygieniska; jag skulle inte vilja kyssa dem för en miljon kronor
- har glest skägg
- har bara en liten krans hår kvar runt öronen, ibland kammar de över testar över flinten och då blir det ännu värre
- har uppenbara tecken på alkoholmissbruk
- vill uppenbarligen utnyttja en ekominskt (frågar ut en om ens ekonomi redan på första dejten, eller till och med när man bara mejlar fortfarande)
- ligger i skilsmässa och är desperata efter någonstans att bo
- har stora problem med sina tonårsbarn eller vuxna barn, som fortfarande bor hemma, inte är självständiga, i värsta fall är missbrukare och kriminella
- pratar skit om sina ex och har uppenbarligen en negativ kvinnosyn