• Anonym (Helen)

Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.
    Jag längtar ändå efter någon men ser de som så himla omöjligt. 

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

• Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn
  • Sk007
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 06:17:17 följande:
    kvinnor tar hand om sig bättre. Snygga kvinnor ser man ju dagligen. Medan män i 50 års åldern ofta Har förfallit lite för mkt för att se snygga ut vid första anblicken 
    Byt ålderskategori då?
    Sök bredare!
  • Anonym (Helen)
    Sk007 skrev 2023-07-26 17:31:08 följande:
    Byt ålderskategori då?
    Sök bredare!
    för mig är åldern inte så viktigt. Kanske inte för ung iaf men det viktigaste är ju att man trivs tillsammans och har samma mål med livet typ. 
  • Anonym (Helen)
    Tom Araya skrev 2023-07-26 17:09:14 följande:
    Nej, kvinnor tar inte hand om sig bättre. Det finns gott om tjejer/kvinnor i alla åldrar som missköter hygien, kropp, hälsa mm. Alla har heller inte bra gener för skönhet. 
    Men "99% av alla män" omfattar inte bara de i 50-årsåldern, utan alla i åldern där du betecknar dem som män.
    Finns ju såklart olika Av alla sorter. En annan sak jag märkt om jag kollar tinder är att mån i storstäder är snyggare än män som bor typ i Norrland på mindre orter. 
  • Sk007
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 17:37:04 följande:
    för mig är åldern inte så viktigt. Kanske inte för ung iaf men det viktigaste är ju att man trivs tillsammans och har samma mål med livet typ. 
    Om 50-åringar inte är snygga nog så tycker jag att du ska prova 40-åringar. Eller 30-åringar.
    Jag har aldrig begränsats av ålder utan bara låtit mig styras av attraktion.
  • Anonym (just nu pessimist)
    Anonym (S) skrev 2023-07-26 07:48:11 följande:
    Och som tillägg
    Här har du dem springande punkten (se det understrukna). Du behöver bearbeta det du varit med om.
    Det finns ju massa fina män därute men du måste tro på det och bryta dina gamla relationsmönster
    Det vete fan ärligt talat.

Jag har blivit djupt besviken på män på jobbet tre gånger bara den här veckan, och då jobbade jag bara två arbetsdagar.Tyst

Män som är lata när de borde ha kollat saker, skyller ifrån sig, tappar humöret som 5-åringar och slänger på luren när man ber dem att rätta till sitt eget misstag/glömska så att kunden inte hoppar jämfota av frustration.

Om man beter sig så på jobbet, hur är man då i sin relation, undrar jag?
  • Anonym (Helen)
    Sk007 skrev 2023-07-26 17:39:22 följande:
    Om 50-åringar inte är snygga nog så tycker jag att du ska prova 40-åringar. Eller 30-åringar.
    Jag har aldrig begränsats av ålder utan bara låtit mig styras av attraktion.

Senast dejtade jag en 38 åring. Omogen, otrogen, ville bara festa med kompisar, kunde inte riktigt släppa kroglivet. Hemlighetsfull.
    fattar ju varför i efterhand. Han hade flera st samtidigt. 

Men jag tror inte åldern spelar roll för den sakens skull heller. Vissa växer nog aldrig upp. Träffar jag en bra man som är 60 år så är de inga problem heller 

• Anonym (Mini)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-25 22:02:39 följande:
    Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.
    Jag längtar ändå efter någon men ser de som så himla omöjligt. 

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

Jag är rättså bränd själv men det gäller att vänta på rätt person för mig. Det är inte många som jag kan tänka mig men ibland stöter jag på dom. Är en riktig seriemonogam en som nu senast träffade nästa efter senaste exet några veckor efter. 

Så klart man ska vara attraherad! Vad är meningen annars, man kan ju umgås med vänner annars istället. Bättre att vara singel annars säger jag.
  • Anonym (Åldern)
    Tom Araya skrev 2023-07-26 05:12:58 följande:
    Om du finner 99% av alla män du ser/möter som oattraktiva så skulle jag nog säga att du är orealistiskt kräsen och då förtjänar du ingen man.

Själv har jag varit singel i snart 5 år, har sett/mött säkert 50 kvinnor jag finner attraktiva...

Vill du fortfarande få det till att det är synd om dig?
    Detta beror ju också på åldern. Människor blir mindre attraktiva ju längre tiden går, vilket gör att det blir en mindre och mindre andel attraktiva personer av motsatt kön och i lämplig ålder, ju äldre man blir. Dessutom ligger det i sakens natur, att det är fler oattraktiva än attraktiva som är singlar. I åldersgruppen som är lämplig för TS, d.v.s. runt 50 år, kan det mycket väl vara så att bara 1 procent av alla singlar (till skillnad från alla män) är attraktiva nog. 

Jag är själv i samma sitution och ungefär samma ålder som TS (lite äldre). Det är nästan hopplöst. De män som finns i lämplig ålder (för mig c:a 53-59) på uteställen och på dejtingappar (förutom uppenbara nigerianska scammers med stulna bilder), faller in i minst en av följande grupper och ofta två eller flera:

- ser ut som grisar
    - ser ut som bulldogs
    - ser ut som paddor
    - ser ut som lik (sjukligt magra och grå i huden)
    - har fotoshoppat sina bilder för att se ljusare och mer europeiska ut (detta är en     smaksak, men jag vill ha en europeisk man)
    - är osunda, ohygieniska; jag skulle inte vilja kyssa dem för en miljon kronor
    - har glest skägg
    - har bara en liten krans hår kvar runt öronen, ibland kammar de över testar över    flinten och då blir det ännu värre
    - har uppenbara tecken på alkoholmissbruk
    - vill uppenbarligen utnyttja en ekominskt (frågar ut en om ens ekonomi redan på    första dejten, eller till och med när man bara mejlar fortfarande)
    - ligger i skilsmässa och är desperata efter någonstans att bo
    - har stora problem med sina tonårsbarn eller vuxna barn, som fortfarande bor       hemma, inte är självständiga, i värsta fall är missbrukare och kriminella
    - pratar skit om sina ex och har uppenbarligen en negativ kvinnosyn
  • Anonym (N)
    Anonym (Åldern) skrev 2023-07-27 08:11:41 följande:
    Detta beror ju också på åldern. Människor blir mindre attraktiva ju längre tiden går, vilket gör att det blir en mindre och mindre andel attraktiva personer av motsatt kön och i lämplig ålder, ju äldre man blir. Dessutom ligger det i sakens natur, att det är fler oattraktiva än attraktiva som är singlar. I åldersgruppen som är lämplig för TS, d.v.s. runt 50 år, kan det mycket väl vara så att bara 1 procent av alla singlar (till skillnad från alla män) är attraktiva nog. 

Jag är själv i samma sitution och ungefär samma ålder som TS (lite äldre). Det är nästan hopplöst. De män som finns i lämplig ålder (för mig c:a 53-59) på uteställen och på dejtingappar (förutom uppenbara nigerianska scammers med stulna bilder), faller in i minst en av följande grupper och ofta två eller flera:

- ser ut som grisar
    - ser ut som bulldogs
    - ser ut som paddor
    - ser ut som lik (sjukligt magra och grå i huden)
    - har fotoshoppat sina bilder för att se ljusare och mer europeiska ut (detta är en     smaksak, men jag vill ha en europeisk man)
    - är osunda, ohygieniska; jag skulle inte vilja kyssa dem för en miljon kronor
    - har glest skägg
    - har bara en liten krans hår kvar runt öronen, ibland kammar de över testar över    flinten och då blir det ännu värre
    - har uppenbara tecken på alkoholmissbruk
    - vill uppenbarligen utnyttja en ekominskt (frågar ut en om ens ekonomi redan på    första dejten, eller till och med när man bara mejlar fortfarande)
    - ligger i skilsmässa och är desperata efter någonstans att bo
    - har stora problem med sina tonårsbarn eller vuxna barn, som fortfarande bor       hemma, inte är självständiga, i värsta fall är missbrukare och kriminella
    - pratar skit om sina ex och har uppenbarligen en negativ kvinnosyn
    I vilken kategori hamnar du? Det mesta ovan gäller ju kvinnor också.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (N) skrev 2023-07-27 09:04:46 följande:
    I vilken kategori hamnar du? Det mesta ovan gäller ju kvinnor också.
    Hon hamnar antagligen inte i ngn av kategorierna eftersom man söker ju nån som är på samma nivå som en själv?.
Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn