• Anonym (Helen)

Kommer aldrig träffa ngn

Jag är en kvinna 49 år. Har vart singel i 3 år nu. Jag har råkat ut för de värsta typerna ang män så jag är ganska bränd.
    Jag längtar ändå efter någon men ser de som så himla omöjligt. 

Jag ser ändå väldigt bra ut för min ålder (sägs de) ungdomlig, fräsch, fin kropp o ansikte.
    Jag är väldigt glad och alltid trevlig. Mitt största problem är att jag nästan aldrig gillar någon. Jag orkar inte ens ge ngn en chans. Det känns som om jag ser direkt på en persons utseende om jag kan tänka mig kyssa honom eller inte. Vilket 99% av ggr blir ett nej och då är de liksom ingen idé tänker jag. 

Jag är bara så ledsen för jag tycker att jag ändå förtjänar en bra man men sitter ändå här själv varje kväll. 

tänk bara ? jag har sovit ensam varje natt i lite över TRE år. Helt jävla galet.

• Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn
  • Anonym (Helen)

Det är ändå lite konstigt att man faller för samma sorts män hela tiden. Det sägs ju att man undermedvetet hittar dessa män. 

Men jag vet ju aldrig innan hur människan är. De har ändå vart olika till utseendet så det är ju inte de heller. Så jag vet faktiskt inte hur jag ska hitta en annan typ av person.

• Anonym (M)

Har inte så mycket att tillägga förutom att jag känner igen mig. Är 38 år och har varit singel i 7 år!! Nästan hela tiden sen jag fyllde 30 alltså! Mår bara sämre och sämre. Har varit på några dejter men det klickar inte, helt ärligt så har de männen varit rätt konstiga. Har ställt in mig på att leva ensam, förlikat mig med tanken. 

• Anonym (M)

Det finns nåt som heter skin hunger. Tror jag drabbats av det. Har svårt att lita på människor, stöter bort dom, svårt med närhet vilket jag aldrig hade förr. Detta har kommit de senaste 2 åren som singel. 

• Anonym (S)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 08:02:10 följande:

Det är ändå lite konstigt att man faller för samma sorts män hela tiden. Det sägs ju att man undermedvetet hittar dessa män. 

Men jag vet ju aldrig innan hur människan är. De har ändå vart olika till utseendet så det är ju inte de heller. Så jag vet faktiskt inte hur jag ska hitta en annan typ av person.

Och det är ju detta som du behöver jobba med.

Jag tycker inte det är alls konstigt. Vi människor är vanemänniskor, vi gör saker som känns bekant även om det inte är bra för oss. Det okända känns läskigt och ovant så då väljer vi instinktivt bort det.

Tror på riktigt att du skulle må bra av att syna dina relationsmönster tillsammans med en bra terapeut.
  • Anonym (N)
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 06:17:17 följande:
    kvinnor tar hand om sig bättre. Snygga kvinnor ser man ju dagligen. Medan män i 50 års åldern ofta Har förfallit lite för mkt för att se snygga ut vid första anblicken 
    Jösses vad bitterheten lyser igenom.
  • Anonym (Helen)
    Anonym (N) skrev 2023-07-26 08:24:09 följande:
    Jösses vad bitterheten lyser igenom.
    Haha va? Håller inte med. Tror säkert de flesta tycker att kvinnor är allmänt snyggare.
    Du behöver inte ta åt dig. Du kanske är jättefin 
  • Anonym (Helen)
    Anonym (M) skrev 2023-07-26 08:06:52 följande:

Har inte så mycket att tillägga förutom att jag känner igen mig. Är 38 år och har varit singel i 7 år!! Nästan hela tiden sen jag fyllde 30 alltså! Mår bara sämre och sämre. Har varit på några dejter men det klickar inte, helt ärligt så har de männen varit rätt konstiga. Har ställt in mig på att leva ensam, förlikat mig med tanken. 

Precis! Det ska ju klicka oxå. Och när de inte gör de så är man kräsen? men det ska ju kännas rätt. Att man vill vara med den personen. Jag tänker ju inte ta ngn bara för att liksom
  • Mandel

Du verkar ändå få komma ut på dejter så kör på och ge inte upp utan en vacker dag kanske det klickar när du minst anar det.
    Njut av dejtandet och det möte med andra människor som det ändå är mot att sitta ensam hemma i soffan och fundera.

Själv så kommer jag inte ens till dejt. Jag får knappt ens svar på meddelanden och inte heller några meddelande av de som ändå tryckt att de "gillar/matchar" mig - knappt ens svar om jag skriver till dem först...
    Och de som svarar är bara korta svar på de kontaktsökande frågor jag ställt kring deras intressen och liv. 
    Kan inte påstå att jag får några direkta motfrågor om mig, mina intressen, mitt liv...

Förstår din känsla av att du tycker att du är värd att träffa någon. 
    Jag kan också känna så.
    Jag är inte tjock, inte ful, har väl ordnat liv med eget hus och god ekonomi, väluppfostrade tonårssöner varav en flyttat hemifrån redan, ordningsam, omtänksam, generös osv. Får ofta höra att jag är stark, driftig och företagsam.
    Och jag gillar verkligen sex... Jag borde väl vara ett kap?
    Och jag har verkligen inga höga krav på män anser jag.
    Inte tjock, inte storrökare/alkis, inte soffpotatis, inte asexuell och ha vanlig normalt ordnad ekonomi.

Har väl mer och mer börjat att förlika mig med tanken att jag kommer att leva resten av livet ensam, men det gör inte mindre ont för det. 

Lycka till i ditt sökande!

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (A)

Det är väl inget måste att träffa någon ?Särskilt när man inte träffar den rätte.Då får man underhålla sig själv och njuta av friheten.Det är väl normen som säger att man ska vara två och helst väldigt lycklig då.

• Tom Araya
    Anonym (Helen) skrev 2023-07-26 06:17:17 följande:
    kvinnor tar hand om sig bättre. Snygga kvinnor ser man ju dagligen. Medan män i 50 års åldern ofta Har förfallit lite för mkt för att se snygga ut vid första anblicken 
    Nej, kvinnor tar inte hand om sig bättre. Det finns gott om tjejer/kvinnor i alla åldrar som missköter hygien, kropp, hälsa mm. Alla har heller inte bra gener för skönhet. 
    Men "99% av alla män" omfattar inte bara de i 50-årsåldern, utan alla i åldern där du betecknar dem som män.
Svar på tråden Kommer aldrig träffa ngn