• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • 1cappuccino
    @Loidi idag är det 16 dagar sen de satte in embryot. Jag testade negativt imorse och blöder sen i söndags, så nu vet jag att jag inte är gravid denna gång heller Gråter (faan, helvete, skittl!!!) Har fått gråta ut hos kuratorn på reproduktionscentrum nyss,  och lyckades få tid redan på måndag för planeringsamtal inför nästa äggplock. 

@fs456 okej du kör det långa protokollet. Det har jag inte erfarenhet av men har vänner som väntar barn nu tack vare det. Hoppas att du kommer må hyfsat bra trots hormonbehandlingen. Jag håller tummarna för dig!

@mathilda88 wow vad många ägg. Hoppas att de utvecklas fint så du får många chanser till bebis (och i bästa fall syskon?!)
  • Loidi
    1cappuccino skrev 2023-09-06 10:58:39 följande:
    @Loidi idag är det 16 dagar sen de satte in embryot. Jag testade negativt imorse och blöder sen i söndags, så nu vet jag att jag inte är gravid denna gång heller Gråter (faan, helvete, skittl!!!) Har fått gråta ut hos kuratorn på reproduktionscentrum nyss,  och lyckades få tid redan på måndag för planeringsamtal inför nästa äggplock. 

@fs456 okej du kör det långa protokollet. Det har jag inte erfarenhet av men har vänner som väntar barn nu tack vare det. Hoppas att du kommer må hyfsat bra trots hormonbehandlingen. Jag håller tummarna för dig!

@mathilda88 wow vad många ägg. Hoppas att de utvecklas fint så du får många chanser till bebis (och i bästa fall syskon?!)
    Åh, känner så mycket med dig. Stackare, nästa tar du. Vi är så jäkla starka som går igenom detta ❤️❤️
  • Mathilda88
    1cappuccino skrev 2023-09-06 10:58:39 följande:

Ush din stackare!! Tacksamt med kuratorn och så skönt att få nytt planeringssamtal redan på måndag Hjärta  Håller tummarna för nästa runda Hjärta

Tyvärr är det lika bottenlöst här då alla mina embryon har dött Gråter Fick besked i förmiddags, timmar innan avfärd för återföringen. Andra gången alla dör nu och allt känns hemskt. Och nu är frågan - de tror att det är äggen som det är fel på, men sambon har historia med upprepade missfall med exet och är 46 år, men honom har de inte granskat närmare på. Vill pusha för det innan vi kör igång tredje försöket. För att vara säker på vem som faktiskt är faktor i det hela så vi kan få rätt på detta utan att slänga fler försök i sjön. 
  • fs456

är Det någon som forsatt tempa vid ivf? fick min nedregleringsspruta 1/9. Temperaturen ligger högre än jag brukar och relativt stadigt, ingen mens i sikte. Den skulle kommit i normala fall söndag/ tisdag. Är det nedreglering som försenar mensen och höjer tempen?

Var beredd på värsta klimakteriet känningarna men jonglerar med lite vallningar och urk känsla :)

Är det någon som har koll på när mensen brukar komma efter nedreglering? Vill bara dra igång med fostimonet!

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-06 21:38:11 följande:

är Det någon som forsatt tempa vid ivf? fick min nedregleringsspruta 1/9. Temperaturen ligger högre än jag brukar och relativt stadigt, ingen mens i sikte. Den skulle kommit i normala fall söndag/ tisdag. Är det nedreglering som försenar mensen och höjer tempen?

Var beredd på värsta klimakteriet känningarna men jonglerar med lite vallningar och urk känsla :)

Är det någon som har koll på när mensen brukar komma efter nedreglering? Vill bara dra igång med fostimonet!

Va intressant med tempen. Nej tvärtom, tempar vanligtvis men vid IVF lägger jag ner det. Tyvärr inget bra svar på när mensen kan komma 😅
  • Awesomeginger

Samma här temperatur vanligtvis, fast inte gjort det på hela sommaren för släppte allt då och sen IVF,  men ska börja igen nu.
    Men har ingen hjälp att ge här! 

• fs456
    Mathilda88 skrev 2023-09-07 23:18:40 följande:
    Va intressant med tempen. Nej tvärtom, tempar vanligtvis men vid IVF lägger jag ner det. Tyvärr inget bra svar på när mensen kan komma 😅
    Ja hade tänkt sluta men fortsatte av vana. Neg test idag så har det inte börjat blö innan måndag vill de kolla med VUL
  • Beccasin

Hej allihopa, 
    Jag och min sambo (båda 35 år) började med IVF, vår första runda, 14 augusti efter att ha försökt själva i ca 2 år, jag har aldrig blivit gravid men vi anses vara "oförklarligt barnlösa". Vi gör vår behandling på Universitetssjukhuset i Örebro. 

Äggplocket den 25 augusti resulterade i 7 plockade ägg varav 5 befruktades. Förra måndagen den 28 augusti sattes ett ägg in och sedan dess har dagarna ändå gått ganska fort tycker jag. Vi har testdag på tisdag 12/9, inte tjuvtestat ännu - oklart om vi kommer hålla ut till tisdag.

Igår kväll fick jag nämligen en blödning i samband med att jag tog progesteron (tar 3 ggr/dag).. Inte bara lite rosa då utan en färsk blödning som mer liknade mens. Men det var bara det som kom. Någon som upplevt liknande och sen ändå plussat? 

Tack alla ni som delar med sig av er resa, det gör mycket när man känner sig lite ensam i hela IVF-karusellen! Glad

• Mathilda88

Håller tummarna för att Hcg bara är lågt och lite segt igång. Så bra att de vill kolla upp!

fs456 skrev 2023-09-08 10:34:29 följande:
    Ja hade tänkt sluta men fortsatte av vana. Neg test idag så har det inte börjat blö innan måndag vill de kolla med VUL
  • Mathilda88
    Beccasin skrev 2023-09-08 12:57:11 följande:

Hej allihopa, 
    Jag och min sambo (båda 35 år) började med IVF, vår första runda, 14 augusti efter att ha försökt själva i ca 2 år, jag har aldrig blivit gravid men vi anses vara "oförklarligt barnlösa". Vi gör vår behandling på Universitetssjukhuset i Örebro. 

Äggplocket den 25 augusti resulterade i 7 plockade ägg varav 5 befruktades. Förra måndagen den 28 augusti sattes ett ägg in och sedan dess har dagarna ändå gått ganska fort tycker jag. Vi har testdag på tisdag 12/9, inte tjuvtestat ännu - oklart om vi kommer hålla ut till tisdag.

Igår kväll fick jag nämligen en blödning i samband med att jag tog progesteron (tar 3 ggr/dag).. Inte bara lite rosa då utan en färsk blödning som mer liknade mens. Men det var bara det som kom. Någon som upplevt liknande och sen ändå plussat? 

Tack alla ni som delar med sig av er resa, det gör mycket när man känner sig lite ensam i hela IVF-karusellen! Glad

Välkomna hit Hjärta 
    Härligt att var igång, håller tummarna att det går bra! Ja har hört många som har haft blödningar och ändå plussat och gått hela vägen. 
    Ja det gör så mycket att inte behöva känna sig ensam i detta, för det blir så lätt så Hjärta
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023