• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Awesomeginger

Sjuan84. Då fanns de ett helt gäng med äggblåsor. Ja nu är det bars låta dom ta sin tid och fortsätta växa. 

Fs456. Håller tummarna för att allt går bra vid VUL

Jag mår bra, två veckor sen äggplock nu, och känner mig äntligen som mig själv. Är lite taggad på att försöka naturligt vid ägglossning nästa vecka, se om hormonerna och medicin för sköldkörtel gjort något för oss. Även om jag vet att de är extremt liten chans. 

• Sjuan84
    fs456 skrev 2023-09-12 15:22:14 följande:
    Nedreglerings VUL i morgon inför sprutstart. Är rädd för att få nej redan då :/ Vad skönt med många blåsor, hur stora vill de att de ska bli?
    Jag förstår oron och kommer att hålla alla mina tummar för att det blir ett ja för dig. Håll oss uppdaterade!

De vill gärna att alla blåsor skulle bli åtminstone 10 mm, så jag håller tummarna för att småttingarna vuxit på sig till på fredag?
  • fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-12 15:47:08 följande:
    Jag förstår oron och kommer att hålla alla mina tummar för att det blir ett ja för dig. Håll oss uppdaterade!

De vill gärna att alla blåsor skulle bli åtminstone 10 mm, så jag håller tummarna för att småttingarna vuxit på sig till på fredag?
    Hur gick det för dig? Hade de vuxit? Är på sprutadag 4 och mår så bra att jag flera gg kollar så vi gör rätt :) Är så nervös inga blåsor ska växa till sig. I augsti, normal cykel, hade jag 4-5 blåsor. Men mitt AMH är under 0,2 så nervös inga ägg finns kvar! VUL 21/9 för stimulerings koll 
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-09-16 09:04:48 följande:
    Hur gick det för dig? Hade de vuxit? Är på sprutadag 4 och mår så bra att jag flera gg kollar så vi gör rätt :) Är så nervös inga blåsor ska växa till sig. I augsti, normal cykel, hade jag 4-5 blåsor. Men mitt AMH är under 0,2 så nervös inga ägg finns kvar! VUL 21/9 för stimulerings koll 
    Så härligt att du är igång! Allt såg bra ut på nedreglerings-VULet förstår jag? Vad tittade dom efter då? 
  • Sjuan84
    fs456 skrev 2023-09-16 09:04:48 följande:
    Vad härligt att du mår bra! Jag förstår dock din oro, jag har lite samma. Vissa dagar känner jag NOLL och magen ser ut som vanligt medan vissa dagar är den SÅ svullen och drar och spänner och ömmar. Ibland är
    jag rädd för att mina ska
    ha stannat i utvecklingen, med tanke på
    att jag mår
    bättre nu i slutet än i början.
    Men försök att inte vara orolig utan njuta av att du mår som du mår 
    Glad

Mina hade vuxit, även om de är väldigt ojämna i utvecklingen. (Hade för övrigt helt fel när jag skrev tidigare såklart; blåsorna ska upp mot 20mm och inte 10 som jag hade fått för mig?) På måndag ska jag tillbaka på ett tredje VUL och så blir det förhoppningsvis plock på onsdag eller torsdag.
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-09-16 09:16:05 följande:
    Så härligt att du är igång! Allt såg bra ut på nedreglerings-VULet förstår jag? Vad tittade dom efter då? 
    Ja VUL visade tunn slemhinna och inga cystor etc. Östrogen 65 så då fick vi börja spruta samma kväll. 
  • fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-16 10:47:36 följande:
    Vad härligt att du mår bra! Jag förstår dock din oro, jag har lite samma. Vissa dagar känner jag NOLL och magen ser ut som vanligt medan vissa dagar är den SÅ svullen och drar och spänner och ömmar. Ibland är
    att jag mår
    Men försök att inte vara orolig utan njuta av att du mår som du mår Glad

Mina hade vuxit, även om de är väldigt ojämna i utvecklingen. (Hade för övrigt helt fel när jag skrev tidigare såklart; blåsorna ska upp mot 20mm och inte 10 som jag hade fått för mig?) På måndag ska jag tillbaka på ett tredje VUL och så blir det förhoppningsvis plock på onsdag eller torsdag.
    När började du med injektioner och hur länge ska du hålla på? Gillar inte detta att inte veta och kunna planera 😂

håller tummarna för dig!
  • Mathilda88
    Sjuan84 skrev 2023-09-16 10:47:36 följande:
    att jag mår
    Men försök att inte vara orolig utan njuta av att du mår som du mår Glad

Du hade inte helt fel angående 10 mm, de vill att de ska uppnått 10 mm för att räknas 😊, men ja 20 mm för äggplock 🙏
    Håller tummarna för riktigt fint resultat på måndag! ❤️
  • Emmylou91

Hej!
    sorry för sent svar. Varit fullt upp. 3 ägg plockades ut, en befruktades inte, en hade för många kärnor, och den sista vad superfin! Så den fick jag återinförd (dag 3) är nu på Ruvardag 8. Försöker att inte känna efter så mkt men det är så svårt, har haft molvärk speciellt i rygg i typ 3 dagar, fick ta Alvedon igår. Magkatarr på morgonen. hoppas att detta lilla embryo tar sig. Orkar inte börja om igen? även om jag ställt in mig på det. om det nu blir omtag så drar dom nog upp min dos hade ganska lågt? Menopur på 75 bara, 

hur går det för er andra?

• fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-26 06:53:35 följande:

Hej!
    sorry för sent svar. Varit fullt upp. 3 ägg plockades ut, en befruktades inte, en hade för många kärnor, och den sista vad superfin! Så den fick jag återinförd (dag 3) är nu på Ruvardag 8. Försöker att inte känna efter så mkt men det är så svårt, har haft molvärk speciellt i rygg i typ 3 dagar, fick ta Alvedon igår. Magkatarr på morgonen. hoppas att detta lilla embryo tar sig. Orkar inte börja om igen? även om jag ställt in mig på det. om det nu blir omtag så drar dom nog upp min dos hade ganska lågt? Menopur på 75 bara, 

hur går det för er andra?

Åh vad spännande. Grattis till återföring! ÄP på onsdag här, få äggblåsor men kunde se 2 mogna. Får se om de andra tagit sig till onsdag. Så mkt stress det här stt varje dag hoppas på något. De ska va rätt antal, växa, finnas, befruktas, dela sig?. Ja usch. 
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023