• Tanya85

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Hej! Idag är jag på Sprutdag 1 med Gonal-f (150) och på dag dag 5 börjar jag med Fyremadel fram till dag 8 då det är ultraljudsbesök. Några fler som är igång med sin IVF-behandling och vill följas åt?

Jag är 38 år och min sambo 35 år. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år. Första gången vi försökte blev jag gravid men fick sen ett tidigt missfall. Sen dess har jag inte blivit gravid. Längtar så väldigt mycket efter vårt första barn Så kan knappt tro att det vi äntligen är igång!

• Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
  • Sjuan84

Hej alla kämpande tjejer!

Första inlägget här på Familjeliv någonsin och första IVF- rundan för mig.

Jag är inne på femte dagen med Gonal-F (lägger till Ganirelix ikväll) och ska på första ultraljudet imorgon för att se om det finns några äggblåsor som har vuxit till sig. Är såååå nervös och drömmer om nätterna att de säger ?ja här är det helt tomt, inte ett enda ägg faktiskt, så trist!?. 

Både mina och min sambos prover ser bra ut, så vi tillhör gänget där man inte kan hitta någon förklaring. Men är såklart orolig för att det ska vara dålig kvalité på äggen och att de inte ska vilja dela sig eller fästa. Helt enkelt ganska vanliga oroamoln kan jag tänka mig.

Allmän info:

39 år
    TSH: 2,9
    AMH: 2,5
    Sprutdag 1: 2023-09-07 
    Första UL: 2023-09-12

Ska bli så spännande att följa era resor! Håll gärna en tumme för mig imorgon!

• Awesomeginger
    Sjuan84 skrev 2023-09-11 18:17:07 följande:

Hej alla kämpande tjejer!

Första inlägget här på Familjeliv någonsin och första IVF- rundan för mig.

Jag är inne på femte dagen med Gonal-F (lägger till Ganirelix ikväll) och ska på första ultraljudet imorgon för att se om det finns några äggblåsor som har vuxit till sig. Är såååå nervös och drömmer om nätterna att de säger ?ja här är det helt tomt, inte ett enda ägg faktiskt, så trist!?. 

Både mina och min sambos prover ser bra ut, så vi tillhör gänget där man inte kan hitta någon förklaring. Men är såklart orolig för att det ska vara dålig kvalité på äggen och att de inte ska vilja dela sig eller fästa. Helt enkelt ganska vanliga oroamoln kan jag tänka mig.

Allmän info:

39 år
    TSH: 2,9
    AMH: 2,5
    Sprutdag 1: 2023-09-07 
    Första UL: 2023-09-12

Ska bli så spännande att följa era resor! Håll gärna en tumme för mig imorgon!

Välkommen.

Håller tummarna för att förta VUL går bra, qmm får tänka att de är ett första och då kan läkarna även reglera om de inte riktigt går i den takt dom önskar.
    Vid mina två första VUL hade jag rätt små blåsor, och fick hålla på med inektornerna lite längre än många andra, men till tredje så hade dom vuxit som bara den. Så även om de inte skulle se topp ut från början så går de att väda. Men tror de kommer gå bra och du har ett bra gäng där inne.
  • Sjuan84
    Awesomeginger skrev 2023-09-11 19:13:26 följande:
    Välkommen.

Håller tummarna för att förta VUL går bra, qmm får tänka att de är ett första och då kan läkarna även reglera om de inte riktigt går i den takt dom önskar.
    Vid mina två första VUL hade jag rätt små blåsor, och fick hålla på med inektornerna lite längre än många andra, men till tredje så hade dom vuxit som bara den. Så även om de inte skulle se topp ut från början så går de att väda. Men tror de kommer gå bra och du har ett bra gäng där inne.
    Tack snälla för pepp! Ja jag har ställt in mig på att detta är en första check och att jag antagligen kommer att behöva sprutas lite längre. Kände du någon skillnad i kroppen/magen när du hade stora resp små blåsor? Jag vet inte vad som är placebo eller inte men jag tycker att jag har känt mig lite svullen de senaste dagarna och hoppas att det tyder på aktivitet..
  • Emmylou91

Hej!
    31 år, har ett barn (naturlig väg) genomgår nu min första IVF. Har lägre amh (0,7) på min första UL var det bara 3 ägg som svarat på behandling? försöker vara positiv men känns lite deppigt med enbart 3st ägg. ska tillbaka på UL om 2 dagar och se om alla 3 blivit stora nog isf ska jag få göra äggplock. Annars avbryts hela processen. Vi får se. Försöker Hålla modet uppe!

• Sjuan84
    Emmylou91 skrev 2023-09-11 21:00:33 följande:

Hej!
    31 år, har ett barn (naturlig väg) genomgår nu min första IVF. Har lägre amh (0,7) på min första UL var det bara 3 ägg som svarat på behandling? försöker vara positiv men känns lite deppigt med enbart 3st ägg. ska tillbaka på UL om 2 dagar och se om alla 3 blivit stora nog isf ska jag få göra äggplock. Annars avbryts hela processen. Vi får se. Försöker Hålla modet uppe!

Håller alla tummar för att du har ett guldägg bland dina tre! {#emotions_dlg.flower}
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-11 21:00:33 följande:

Hej!

Åh är i samma oro. Började blöda i söndags och ska checka nedregleringen i morgon sen börjar vi spruta. Mitt AMH är mkt lägre och jag vet inte ens om vi kommer till plock. Supernervös över att inte ens få chansen! Vilket protokoll & ställe kör ni? 
  • Sjuan84
    Awesomeginger skrev 2023-08-28 17:08:39 följande:

eliva clinic i Stockholm.
    Vart går alla ni andra?

Jag går till Sophiahemmet!
  • Sjuan84

Hej alla igen,

Idag var som sagt det första VUL:et och de kunde se 1 blåsa x 14 mm, 1 x 13 mm, 3 x 12 mm och 5 som var ca 9 mm. Jag ska fortsätta med Gonal-F (225) och Ganirelix till på fredag då det blir ett nytt VUL där förhoppningsvis blåsorna vuxit till sig lite. 

Så tacksam över att det ändå fanns så pass många blåsor, då jag verkligen inte tog det för givet. 

Hur känns det för  andra? 

Håller tummarna för dig imorgon EMMYLOU91! Hjärta

• fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-12 14:14:20 följande:

Hej alla igen,

Idag var som sagt det första VUL:et och de kunde se 1 blåsa x 14 mm, 1 x 13 mm, 3 x 12 mm och 5 som var ca 9 mm. Jag ska fortsätta med Gonal-F (225) och Ganirelix till på fredag då det blir ett nytt VUL där förhoppningsvis blåsorna vuxit till sig lite. 

Så tacksam över att det ändå fanns så pass många blåsor, då jag verkligen inte tog det för givet. 

Hur känns det för  andra? 

Håller tummarna för dig imorgon EMMYLOU91! Hjärta

Nedreglerings VUL i morgon inför sprutstart. Är rädd för att få nej redan då :/ Vad skönt med många blåsor, hur stora vill de att de ska bli?
  • Awesomeginger

Sjuan84. Då fanns de ett helt gäng med äggblåsor. Ja nu är det bars låta dom ta sin tid och fortsätta växa. 

Fs456. Håller tummarna för att allt går bra vid VUL

Jag mår bra, två veckor sen äggplock nu, och känner mig äntligen som mig själv. Är lite taggad på att försöka naturligt vid ägglossning nästa vecka, se om hormonerna och medicin för sköldkörtel gjort något för oss. Även om jag vet att de är extremt liten chans. 

Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023