Ta hål i örat - Ålder?
Är ensamstående till barn på heltid. En av mina döttrar ska fylla 8år. Hon vill ta hål i öronen.
Är det okej?
Vad för typ av örhängen ska man ge henne i så fall? Eller vilka ska man undvika?
Är ensamstående till barn på heltid. En av mina döttrar ska fylla 8år. Hon vill ta hål i öronen.
Är det okej?
Vad för typ av örhängen ska man ge henne i så fall? Eller vilka ska man undvika?
Gullvivor, fantastiskt brådmogna barn du har, som redan som bebisar kunde säga att de ville ha hål i öronen?
Fast egentligen är det väl inte värre än att skära i småpojkars snoppar.
Till TS:
Som du ser är meningarna delade, men jag tycker att din dotter är tillräckligt gammal. Håller med andra om att du bör gå till en piercing-studio, inte göra det med pistol. De flesta seriösa piercade har 7 år eller 6 år som åldersgräns. De skulle aldrig göra det på småbarn.
Vår dotter var 6 år när hon sade att hon ville ha hål i öronen. Då började det dyka upp jämnåriga som hade det. (Vi bor inte i ett område där många tar hål på småbarn, så det var inte vanligt innan).
Vi sade till vår dotter att du får vänta tills du fyller 7. Det accepterade hon.
Ska det göras en grej av att ta hål i öronen? Jag fattar inte ens vad som är problemet. Det är ju vanligt redan i lågstadiet.
Ska det göras en grej av att ta hål i öronen? Jag fattar inte ens vad som är problemet. Det är ju vanligt redan i lågstadiet.
Är det okej?
Gullvivor är alltid med i dessa diskussioner och förstår aldrig problemet trots förklaring, jag menar... varför är det svårt att förstå
Gullvivor är alltid med i dessa diskussioner och förstår aldrig problemet trots förklaring, jag menar... varför är det svårt att förstå