• Friger

Ta hål i örat - Ålder?

Är ensamstående till barn på heltid. En av mina döttrar ska fylla 8år. Hon vill ta hål i öronen.

Är det okej?

Vad för typ av örhängen ska man ge henne i så fall? Eller vilka ska man undvika?

• Svar på tråden Ta hål i örat - Ålder?
  • Anonym (a)
    RaYzLeR skrev 2023-08-29 20:25:27 följande:

Får man ens ta hål i öronen på en bäbis/1-åring?

Inte hos en utbildad piercare, nej
  • RaYzLeR
    Anonym (a) skrev 2023-08-29 20:34:13 följande:
    Inte hos en utbildad piercare, nej
    Jag tänkte, det var ju någon här i tråden som hade tagit hål i öronen på sin bäbis och 1-åring, men hon kanske hade gjort det själv.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    RaYzLeR skrev 2023-08-29 20:38:35 följande:
    Jag tänkte, det var ju någon här i tråden som hade tagit hål i öronen på sin bäbis och 1-åring, men hon kanske hade gjort det själv.
    Barnmisshandel.
  • Anonym (a)
    De tar hos frisörer/liknande med metod som är betydligt sämre och kan orsaka problem.
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (a) skrev 2023-08-29 20:47:44 följande:
    De tar hos frisörer/liknande med metod som är betydligt sämre och kan orsaka problem.
    Accepterar frisörer och skönhetssalonger att man kommer knallande med en bebis eller ett småbarn och vill ta?

Seriösa piercare gör det ju inte.

Jag fattar att det görs på något sätt, eftersom man ibland ser blöjbarn med örhängen, men jag känner inte själv någon som har gjort det eller skulle göra det på ett så litet barn.
  • RaYzLeR
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-08-29 20:47:35 följande:
    Barnmisshandel.
    Jag håller med! Det var Gullvivor som skrev.
  • Gullvivor
    Går man hos någon som tar hålen med pistol så brukar det oftast inte finnas någon åldersgräns.
  • Anonym
    Gullvivor skrev 2023-08-29 20:56:23 följande:
    Går man hos någon som tar hålen med pistol så brukar det oftast inte finnas någon åldersgräns.
    De borde bojkottas.
  • idisb

Absolut! Jag satte 6 år som mini gräns, dottenr på  4 tjatar men sagt nej inte än, syskonen fick runt 6 år

Svar på tråden Ta hål i örat - Ålder?