• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • HejEllie

Ememem skrev 2023-10-17 21:09:18 följande:

Hur gammal är din dotter?
    Snart 3. Så det är ju inte så farligt såklart. Men är själv uppväxt med syskon där vi varit 2-3 år mellan varje och nog tänkt att vi skulle ha så också.
  • AnnaCaroline89
    bebissugen91 skrev 2023-10-17 17:37:39 följande:

Åh vad roligt att så många plussat, det ger en hopp om att det snart är ens egna tur.

Annacaroline89 - jag älskar monitorn! Är det första barnet? Har ni försökt i 3 månader?

Nej, andra barnet. Vi började försöka lite halvhjärtat i juli typ, men som många vet blir man ju snabbt smått besatt när man väl börjar tänka på det. Oskyldig  Så köpte monitorn o använde den from i september, tröttnade på att inte ha full koll på äl, tycker inte stickor funkat för mig. 

Med första barnet försökte vi nästan ett år, men då
    famlade man lite i blindo, dålig koll på äl o så då! 

Håller tummarna att det tar sig snart för dig! Hjärta

• xxHalloweenXx

Måste bara fråga angående ägglossningstest, om jag får ingen stegring i flera dagar, sen ena morgonen börjar de bli starkare, mitt på dagen lika starkt som kontroll, morgonen dagen efter lika starkt som kontroll. Räknas de som ett posetivt test morgonen de börja stega upp, eller mitt på dagen eller dagens efter de va starkt med 😅? 

• bebissugen91
    xxHalloweenXx skrev 2023-10-18 11:46:31 följande:

Måste bara fråga angående ägglossningstest, om jag får ingen stegring i flera dagar, sen ena morgonen börjar de bli starkare, mitt på dagen lika starkt som kontroll, morgonen dagen efter lika starkt som kontroll. Räknas de som ett posetivt test morgonen de börja stega upp, eller mitt på dagen eller dagens efter de va starkt med 😅? 

Jag skulle säga den mitt på dagen 😊  och dagen efter
  • Silince

#534 xxHalloweenXx

Så länge ÄL testet är positivt så har inte ägget släppt än. Jag räknar med ÄL 24 timmar efter det senaste positiva testet :) 

• Lyksa

Då livmodertappen alltid är låg på mig andra halvan av cykeln och nu är hög så tog jag ett test. Beräknad mens vilken dag som helst. Vad tror ni?
  • Ememem
    xxHalloweenXx skrev 2023-10-18 11:46:31 följande:

Jag antecknar positivt samtliga dagar jag har ett positivt resultat.

Man brukar säga att ägglossning sker 12-48 timmar från första positiva. 

Jag har haft konstaterad ägglossning samma dag som jag fick positivt resultat. 
    LH minskningen för mig börjar tror jag efter ägget släppt. Sen testar man ju inte varje timme så svårt att säga exakt när ägglossningen sker och när LH börjar avta. 
  • Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-18 12:50:43 följande:
    Då livmodertappen alltid är låg på mig andra halvan av cykeln och nu är hög så tog jag ett test. Beräknad mens vilken dag som helst. Vad tror ni?
    Jag ser inget tydligt, kan ana något men svårt att bedöma på fotot. De där testerna är ju tyvärr ökända för att kunna ge spökstreck. Och spontant om du är nära mens så borde ett positivt vara tydligare.

Är fotot taget inom tiden?
  • Lyksa
    Ememem skrev 2023-10-18 13:06:30 följande:
    Jag ser inget tydligt, kan ana något men svårt att bedöma på fotot. De där testerna är ju tyvärr ökända för att kunna ge spökstreck. Och spontant om du är nära mens så borde ett positivt vara tydligare.

Är fotot taget inom tiden?
    Fotot är inom tiden och bim är om 4-5 dagar. Vårt badrum är tyvärr dålig belysning (spotlights i hela taket) vilket gör att testen alltid hamnar i skugga och ljuset är varmt så de ser nästan lite gula ut 😬 Man blir ju lite smått tokig. Där jag bor säljs bara clearblue och rfsu 😕
Svar på tråden BIM oktober