• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Malmötjej

Mensen kom idag så jag hoppar över i novembertråden. 
    Hade sådana förhoppningar om oktober. 
    Håller tummarna för er andra <3 

• tjatalagom

Tog nytt äl test idag på em, och det var ännu svagare än igår. Lite underligt. Har inte haft nåt tecken på ägglossning heller. så nu ska jag vänta några dagar och kolla tempen för att se om tempen dippar igen (den var lite högre idag än igår). Och hålla utkik efter samma symptom vid äl som förra månaden även om det inte behöver vara likadant.

• inezp

Vet att vi är många som känner samma. den här eviga väntan alltså.. känns personligen som ren tortyr denna månaden. 
    Gör allt i min makt för att ta det lugnt och tänka att "det som blir det blir.."
    MEN, idag har jag till och från haft en rätt intensiv brännande/svidande känsla i livmoder-området, väldigt centrerat mitt på liksom.. en vecka till BIM.. 
    Nån annan som känner igen detta eller kan jag bara ha blivit knäpp? Spöke

• Soltjej25
    Tog ett clearblue testa tidigt idag. Kunde skymta en linje men gick inte att ta bild. Tog även ett vanligt rfsu men det var negativt. Mens på onsdag.

Osäker på om strecket jag såg faktist var något eller om det var ett spöksträck
  • Lyksa

Är det några här som brukar kolla sin cervix (livmoder tappen)? 

• Ememem
    Lyksa skrev 2023-10-19 12:13:09 följande:

Är det några här som brukar kolla sin cervix (livmoder tappen)? 

Jag gör det, men mest kring äl. Känns ganska tydligt när den mjuknar och börjar öppna sig. Efter två förlossningar är den dock aldrig helt stängd.
  • inezp
    Soltjej25 skrev 2023-10-19 10:21:36 följande:
    Tog ett clearblue testa tidigt idag. Kunde skymta en linje men gick inte att ta bild. Tog även ett vanligt rfsu men det var negativt. Mens på onsdag.

Osäker på om strecket jag såg faktist var något eller om det var ett spöksträck
    Så spännande! Är ju ändå ett bra tag till onsdag och dom där tidiga visar inte alltid rätt 6 dagar innan BIM, så lägg inte för mycket värdering i det..
    Håller tummarna för dig!
  • Lyksa

Går inte att citera just nu för mig. Men @Ememem jag brukar ha en låg tapp efter ägglossning. Brukar faktiskt vara relativt långt ner över lag då jag har lätt framfall efter senaste förlossningen (fött 3 barn) så efter ägglossning så ligger den iprincip precis innanför öppningen 😳 Men de som är sjukt den här cykeln är att min tapp "försvunnit" den är så högt upp nu (cd27) att jag når den knappt. Får verkligen kämpa. Och den är mjuk, stängd (inte helt stängd pga fött barn men stängd för att vara jag)  

• Minmillis
    Lyksa skrev 2023-10-20 12:05:51 följande:
    Inom tiden. Syns något alls?

Jag tycker att det ser lovande ut!
Svar på tråden BIM oktober