• bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • Whenyouneedit

Jag har BIM på måndag men plussade idag, två dagar innan. Jag har genomgått en ivf så hoppas nu efter års längtan att det stannar 🙏 Eg. testdag nästa lördag (ivf protokoll) men kunde inte hålla mig 💜

• tjatalagom
    Whenyouneedit skrev 2023-10-21 15:09:05 följande:

Jag har BIM på måndag men plussade idag, två dagar innan. Jag har genomgått en ivf så hoppas nu efter års längtan att det stannar 🙏 Eg. testdag nästa lördag (ivf protokoll) men kunde inte hålla mig 💜

åååh grattis 🥳❤️❤️
  • Hejsan91hejsan

Hej, kommer också in här, har bim 26e okt och fick alldeles nyss en sådan sjuk torr/metallsmak i munnen. 

Har varit gravid 3 gånger innan (har ett barn) men har aldrig varit med om detta innan. Kan det vara ett tidigt tecken tro? Någon annan som upplevt samma? 3e försöket för 2a barnet, första gången jag använde digitala stickor nu denna månad så vet ju att vi prickade iaf även om jag tyvärr råkade vara riktigt sjuk just under äl. 

• Pepsin

Åh herregud!!!! Jag har plussat idag!!! 4 år efter första barnet. så typ 3 år av försök och ett missfall i bagaget. Oändligt tacksam!! 
  • Macbookpro
    Pepsin skrev 2023-10-21 20:05:40 följande:
    Åh herregud!!!! Jag har plussat idag!!! 4 år efter första barnet. så typ 3 år av försök och ett missfall i bagaget. Oändligt tacksam!! 
    Grattis!!! <3
  • Macbookpro

Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :( 

• inezp

Suck. Testade tidigt idag, 5 dagar innan BIM. Tvärnegativt. 
    Var nästan helt säker på att mina nya, väldigt ovana symptom skulle vara någonting...
    Har senaste dagarna fått mycket större och mörkare vårtgårdar, flera små upphöjningar (som små blåsor) däromkring.. Molvärk i magen och sen har det kliat något djävulskt på olika delar av kroppen, framförallt kring bröst och mage, morgon och kväll ett par dagar nu..
    Känner mig nog snart redo att ge upp denna månaden... Rynkar på näsan

• tjatalagom
    Macbookpro skrev 2023-10-22 08:42:08 följande:

Hur tidigt KAN man ha symtom? jag hade ÄL gör 5 dagar sedan och redan dagen efter ÄL kräktes jag, jag kräktes igår också. Är lite orolig över att spy utan att veta alla varför :( 

Ägget fäster ju inte så snabbt så kanske du har mått illa av någon annan anledning?
    meeen "hoppas" det håller i sig och att det är ett symptom 😍 hejja!
  • Silince
    Macbookpro skrev 2023-10-22 08:42:08 följande:

Det är för tidigt att ha symptom än. Ägget kommer ju ut i livmodern 5 dagar efter ÄL och det är först då det kan inplantera sig :) Jag mådde också illa kring ÄL men tror mer det hade med själva hormonerna kring ÄL att göra :) 
    inezp skrev 2023-10-22 11:21:17 följande:

Suck. Testade tidigt idag, 5 dagar innan BIM. Tvärnegativt. 
    Var nästan helt säker på att mina nya, väldigt ovana symptom skulle vara någonting...
    Har senaste dagarna fått mycket större och mörkare vårtgårdar, flera små upphöjningar (som små blåsor) däromkring.. Molvärk i magen och sen har det kliat något djävulskt på olika delar av kroppen, framförallt kring bröst och mage, morgon och kväll ett par dagar nu..
    Känner mig nog snart redo att ge upp denna månaden... Rynkar på näsan

Nej, inte ge upp ännu :) 5 dagar innan bim är fortfarande tidigt och det är inte säkert det syns på test än. Jag håller tummarna! 
  • Silince

Själv är jag på ÄL+6 idag och idag är jag då kissnödig stup i kvarten vilket brukar vara mitt tidigaste symptom :) 

Svar på tråden BIM oktober