• Anonym (Min flickvän)

Min flickvän

Jag behöver råd, är helt förstörd. Igår kom jag på min flickvän med att ha lagt upp en nakenbild på sig själv på reddit, det var en bild bakifrån när hon stod på alla 4. Hon hade glömt att stänga ner sidan när hon låste upp telefonen framför mig. Hon påstår att det inte är hennes syfte att försöka vara otrogen, att hon inte har chattat med någon utan bara ville ha bekräftelse i form av kommentarer. Varför duger inte den bekräftelse hon får av mig? Vet inte om jag ska göra slut eller inte, har bett henne att inte kontakta mig förrän jag har bestämt mig. Jag har verkligen sett en framtid med den här tjejen. 

• Svar på tråden Min flickvän
  • Anonym (Lisa)

Det är hennes fulla rätt att göra detta om hon vill. 

Men det är också din fulla rätt att upphäva förhållandet om du inte tolererar det.

Jag hade heller inte gillat det.

Extremt bekräftelsetörstande människor brukar det dock alltid bli problem med, på ett eller annat sätt. 

Jag hade valt att satsa på en partner som inte söker bekräftelse på internet för sitt utseende.

• Ocdmänniska
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-17 11:46:51 följande:
    Är du man eller kvinna? 
    Kvinna
  • Anonym (Din bekräftelse är självklar)
    Studentpappa skrev 2023-09-17 13:33:54 följande:

Bättre att hon skaffar OF så kan hon tjäna stålar på att fläka ut sig istället för att göra det gratis Skål

Blir väldigt lite pengar på OF om man inte gör reklam för sig både på sociala medier och större forum.

Kvinnor som inte förstår det tjänar sällan över femhundra kronor i månaden på OF.
  • Valuta2019
    Anonym (Yes) skrev 2023-09-17 11:48:26 följande:
    Och här kommer hedersklanen, är väl det enda att skratta ut åt, haha!
    Tänk om en av dina kompisar hittar din flickvän som du är ihop med står där på alla fyra. Det är ju för fan pinsamt fattar du inte det?
  • Anonym (Yes)
    Anonym (M) skrev 2023-09-17 13:25:00 följande:
    Grisigt? Det var väl inte värre än vad flera kvinnor uttryckt sig om motsvarande män? Eller har du skygglappar på?
    Har inte sagt något annat. Men du svarade inte på frågan, hur vet du att hon är det som du kallar för knullbar?
  • Anonym (Yes)
    Valuta2019 skrev 2023-09-17 16:22:19 följande:
    Tänk om en av dina kompisar hittar din flickvän som du är ihop med står där på alla fyra. Det är ju för fan pinsamt fattar du inte det?
    Nej men jag har inte heller så bra kontakt med min imam nu för tiden.
  • Anonym (M)
    Anonym (Yes) skrev 2023-09-17 17:50:21 följande:
    Har inte sagt något annat. Men du svarade inte på frågan, hur vet du att hon är det som du kallar för knullbar?

Kan inte tänka mig att man inleder ett förhållande med någon som man inte tänder på. Ergo, hon borde åtminstone vara knullbar för TS, sannolikt andra också. Men en som postar nakenbilder på sig själv på nätet är ingen man är tillsammans med. 

Blev det klarare?

• Anonym (Din bekräftelse är självklar)

Att fläka ut sig till beskådan och söka bekräftelse på det sättet är inte samma sak idag som det brukade vara. 

Man tänker sig att det är något som fattas en sådan person och att den har ett sjukligt behov av uppmärksamhet. Men (mestadels pga social media) blir det knepigt numera att kalla det sjukligt, försöka rätta till det, eller dumpa kvinnor för att de gör det. 

Alla kvinnor fläker naturligtvis inte ut sig med porriga bilder för uppmärksamhet, men väldigt många hade gjort det om det fungerat för dem. Men att de fläker ut sig på något sätt är vanligt. Det kan vara bilder på resor, sin hund, hur goda människor de är på olika sätt, sina naturfotografier, sina barn, eller negativa grejer som hur dåligt man mår. Man använder det "bästa" man har i den jakten. Är det barnen så använder man den, är det röven så anvander man den och är det trädgården så använder man trädgården osv. Den här jakten på uppmärksamhet är mer av en folksjukdom som drabbar mestadels kvinnor än vad det är något som drabbar individer.

Män (generellt) har taggat ner (jämfört med när facebook var nytt), eftersom de inte alls får det här gensvaret på sitt uppmärksamhetssökande (generellt). Kvinnor får mer uppmärksamhet (än vad män får, både från män och av andra kvinnor) och den här mängden uppmärksamhet, bekräftelse, positiva kommentarer, antal likes blir något väldigt positivt för personen som får den, och något man vill ha mer av, från fler människor, från andra grupper av människor och det är även något man mår dåligt över när bekräftelsen uteblir eller minskar.

Det här blev en väldigt lång post, vad jag egentligen vill säga är att försök inte döma henne för hårt, och döm inte ut henne som en dålig människa för det här.  

• Anonym (Yes)
    Anonym (M) skrev 2023-09-17 18:39:47 följande:

Kan inte tänka mig att man inleder ett förhållande med någon som man inte tänder på. Ergo, hon borde åtminstone vara knullbar för TS, sannolikt andra också. Men en som postar nakenbilder på sig själv på nätet är ingen man är tillsammans med. 

Blev det klarare?

Javisst, om hon är det du kallar knullbar är upp till TS, men om hon är det du kallar för flickvänsmaterial är inte upp till TS utan det bestämmer du.
  • Anonym (zxcv)

Bekräftelsekåta människor in absurdum skapar oftast bara problem i förhållanden..

• Anonym (qqq)
    Anonym (Min flickvän) skrev 2023-09-16 19:27:23 följande:
    Min flickvän

Jag behöver råd, är helt förstörd. Igår kom jag på min flickvän med att ha lagt upp en nakenbild på sig själv på reddit, det var en bild bakifrån när hon stod på alla 4. Hon hade glömt att stänga ner sidan när hon låste upp telefonen framför mig. Hon påstår att det inte är hennes syfte att försöka vara otrogen, att hon inte har chattat med någon utan bara ville ha bekräftelse i form av kommentarer. Varför duger inte den bekräftelse hon får av mig? Vet inte om jag ska göra slut eller inte, har bett henne att inte kontakta mig förrän jag har bestämt mig. Jag har verkligen sett en framtid med den här tjejen. 

Menar du att det var en bild på en naken människa där man visar upp sitt aschle? 

Ofräscht oavsett, men sjukt avtändande om en partner gör så. 
    Bekräftelse? vad f-n. 
  • Anonym (Hm)

Jag hade avslutat förhållandet. Det där är inget att bygga på och kommer upprepas. Det kan jag nästan garantera. Det är inte den enda bild som finns på nätet heller antagligen. kan man lägga ut något så extremt naket och vågar så finns det troligtvis många fler bilder som är mildare, men fortfarande lika otrevliga när man är i ett förhållande med personen. Ingen går från 0 till 100

• Anonym (MA)

Jag har inte läst alla svar i tråden. 
    Men jag känner med dig, förstår hur du känner det. 
    Jag blev fruktansvärt ledsen och besviken på min kille när jag upptäckte att han tittade på porr ibland. Så sänkt att det varade i flera år. 
    Känslan var ju som om han varit otrogen, men förnuftet sa att han inte varit det. En orsak var nog att han sa att han inte tittade på porr. Hade han sagt det från början eller vi inte pratat om det, så hade det kanske varit annorlunda. 

Men jag tycker att du gjort helt rätt som begärt en paus och vill fundera. Vill hon verkligen ha dig, så är det här en erfarenhet och hon kommer aldrig göra om det. 

Din känsla om det är otrohet eller inte, är det som avgör och hur ni har pratat/ agerat. Men min åsikt är att det inte är otrohet. 
    Jag är numera gift med min kille sen många år tillbaka och han har aldrig varit otrogen, jag är så säker som man kan vara på det. Så den lilla synden att han tittat på porr har idag bleknat. Jag blundar för om det händer nu, vill inte veta. 

Någon skrev i början frågan om hennes kropp är din ägandes, och så klart att den inte är det. Men har man ett förhållande, så ingår det oftast att man inte visar upp sin kropp på det sättet för andra än sin partner. Om inte partnern är med på det eller införstådd med det från början förstås. Annars förlorar man nog lätt den partnern. Det är ju ett val man gör. 
    Jag tycker att det var bra att hon visade hela sin mobil för dig. Tycker att du kan ge henne en chans igen, om du känner så och vill. Lycka till verkligen.

Svar på tråden Min flickvän