• Anonym (Kvinna)

Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?

Någon som levt i en längre relation men blivit kär/förälskad i någon annan och sedan valt att stanna kvar i relationen? Hur gick det? Kunde du gå vidare?

Tror du att du blev lyckligare av att stanna kvar? Övervägde du otrohet någonstans på vägen? Övervägde du att lämna relationen?

Tar gärna del av andras erfarenheter! Det är tufft just nu..

• Svar på tråden Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?
  • Anonym (WCH)

Vad beror det på att kvinnor säger att man inte träffar nån på jobbet, när män pratar om nån kvinna på jobbet han är intresserad av?
    För i den här tråden (och andra trådar) så kan man läsa att kvinor blev intresserade av män på jobbet.
    Är det bara för att det är män som säger att han är attraherad av en kollega?

• Anonym (Crush)
    Anonym (WCH) skrev 2023-09-21 22:36:30 följande:
    Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?
    Väldigt intressant. Med tanke på att många kvinnor säger att de är på jobbet för att jobba, inget annat. I alla fall när män pratar om kvinnor på jobbet de är attraherade av.
    Det finns många både kvinnor och män som har högt bekräftelsebehov. En jobbflirt stillar det behovet även om individen inte har några som helst planer på att inleda någon relation överhuvudtaget.
  • Anonym (Gift men förälskad i kollega)

Jag befinner mig i den sitsen att jag sedan i våras är förälskad i min kollega men gift och har barn.
    min kollega vet nog inte även om han anar? vi har en väldigt bra jobb// vänskapsrelation och han känns som en jag skulle kunna tänka mig att  dela resten av livet med. Konstigt nog älskar jag min man långt därinne och vi är ett bra team och hjälper varandra, men vi känns mer som goda vänner än ett par.

Hade ni ?bekänt? känslorna för kollegan eller låtit det bero?
    Det känns ibland lite flirtigt mellan oss och i luften?

• Anonym (WCH)
    Anonym (Gift men förälskad i kollega) skrev 2023-09-22 08:40:39 följande:

Jag befinner mig i den sitsen att jag sedan i våras är förälskad i min kollega men gift och har barn.
    min kollega vet nog inte även om han anar? vi har en väldigt bra jobb// vänskapsrelation och han känns som en jag skulle kunna tänka mig att  dela resten av livet med. Konstigt nog älskar jag min man långt därinne och vi är ett bra team och hjälper varandra, men vi känns mer som goda vänner än ett par.

Hade ni ?bekänt? känslorna för kollegan eller låtit det bero?
    Det känns ibland lite flirtigt mellan oss och i luften?

Nej, män vet ofta inte, män är inte tankeläsare. Män inbillar sig ofta intresse och tror att det finns nåt där, han tycker det känns flirtigt, tror ni har kemi. Män är sämre än kvinnor på att läsa signaler. Det är därför som kvinnor inte vill att män ska visa intresse på jobbet, det känns obehagligt, obekvämt. Kvinnor är där för att jobba, inget annat.
  • Cathariiina
    Anonym (WCH) skrev 2023-09-21 22:36:30 följande:
    Väldigt intressant. Med tanke på att många kvinnor säger att de är på jobbet för att jobba, inget annat. I alla fall när män pratar om kvinnor på jobbet de är attraherade av.
    Jag tycker också att det är intressant, att när en viss medlem här (eller det kanske är flera?) skriver att hon inte tycker att män och kvinnor ska få arbeta tillsammans, och att det är otänktart för henne att hennes man skulle få arbeta tillsammans med kvinnliga kollegor... så går alltid hela drevet mot henne.

Då hävdas det att man är på arbetet för att arbeta, att det är självklart att män och kvinnor ska kunna arbeta tillsammans, att det alltid går professionellt till, och att otroheter och skilsmässor i princip aldrig inträffar på grund av någon "kollega". Men sedan lägger någon upp en sådan här tråd och ja... då kommer de anonyma bekännelserna fram.

Kanske är det till och med någon som har hackat på den kvinnan som jag syftar på nu, som själv har utgjutit sig om sina erfarenheter med "kollegor", i den här tråden..?
  • Anonym (S)

Jag levde i en väldigt dålig relation för 2 år sedan. en relation där min partner kallade mig fula saker och var våldsam. Jag hade en inre önskan om att någon gång i livet fp uppleva riktig kärlek. Funderade på att göra slut med min dåvarande. Jag blir samtidigt omplacerad på jobbet tillfälligt under 1,5 månad. Då får jag arbeta närmare en man jag knappt pratat med innan. Vi klickade bra och pratade mer och mer i telefon och på sms. Tanken först var vänskap men vi båda hade liknande erfarenheter, mål i livet, intressen mm.... Så efter kort tid började det pirra till lite i magen. Sista gången jag hade sex med exet tänkte jag på min kollega.

Kollegans ex var inneboende hos honom just då men det var bara tillfälligt och han sa till henne flera gånger att hon måste flytta vilket hon vägrade lyssna på då. 

Jag försökte flera gånger göra slut med mitt ex men han vägrade acceptera det och blev hemsk att vara i samma lägenhet som. 

Tillslut kunde inte jag och kollegan stå emot varandra och vi hade sex med varandra på jobbet. Tillslut var vi ut och hittade på saker ihop och hade väldigt fin tid tillsammans. 

Men en gång när exet var våldsam mot mig, han vägrade lämna mig ifred en hel dag och jag fick tillslut panik och när han tillslut var tillräckligt många meter ifrån mig för att jag kanske skulle hinna fly hemmet så försökte jag med det och exet slet tag i mig och drog in mig baklänges i lägenheten och kastade in mig i badrumsdörren. Efter det så fick jag flytta in hos kollegan då jag var rädd för att vara hemma med exet. Han bara informerade sitt ex om att jag kommer flytta in och hon drog därifrån samma dag. 

Det har vart jag och kollegan sedan dess. Inget jag ångrar alls och vi är lyckliga tillsammans. 

• Anonym (erfarenheter)
    Anonym (WCH) skrev 2023-09-22 08:45:36 följande:
    Nej, män vet ofta inte, män är inte tankeläsare. Män inbillar sig ofta intresse och tror att det finns nåt där, han tycker det känns flirtigt, tror ni har kemi. Män är sämre än kvinnor på att läsa signaler. Det är därför som kvinnor inte vill att män ska visa intresse på jobbet, det känns obehagligt, obekvämt. Kvinnor är där för att jobba, inget annat.
    Nja. vet inte om det är så stor skillnad på förmågan att "läsa signaler". Skillnaden ligger nog snarare i att eftersom det oftast är män som förväntas ta initiera kontakten så är det ju oxå män som blir tvungna att försöka gissa om hon är intresserad eller ej och då finns ju alltid risk att man gissar fel.

Om det vore så att det var kvinnor som förväntades vara de som initierade kontakten och försöka gissa vad killen tänker/känner så tror jag nog att felmarginalen skulle vara precis lika bra/dålig.

Det är ju lätt att hävda att andra är kassa på att läsa tanka när det inte är man själv som behöver göra det och det är andra som förväntas läsa dina tanka. När man själv ska göra det så är det en helt annan femma Flört
  • Anonym (WCH)
    Anonym (erfarenheter) skrev 2023-09-22 12:20:21 följande:
    Nja. vet inte om det är så stor skillnad på förmågan att "läsa signaler". Skillnaden ligger nog snarare i att eftersom det oftast är män som förväntas ta initiera kontakten så är det ju oxå män som blir tvungna att försöka gissa om hon är intresserad eller ej och då finns ju alltid risk att man gissar fel.

Om det vore så att det var kvinnor som förväntades vara de som initierade kontakten och försöka gissa vad killen tänker/känner så tror jag nog att felmarginalen skulle vara precis lika bra/dålig.

Det är ju lätt att hävda att andra är kassa på att läsa tanka när det inte är man själv som behöver göra det och det är andra som förväntas läsa dina tanka. När man själv ska göra det så är det en helt annan femma Flört
    Jag vet inte heller, men läst artiklar om att det är konstaterat att män är sämre på det. Sett samma på såna här forum och hört kvinnor irl.
  • Anonym (Think think)

Det har hänt mig. Blev totalt förälskad i en annan man. Berättade allt för min partner som blev besviken. Jag ville ändå satsa på oss och försöka glömma den andra och vill höll ihop nåt halvår men gled ifrån varandra. Han kände sig så sviken och kunde inte komma över det. Mitt liv största misstag, förlorade en riktigt bra man så tänk dig för. Det kostar mer än det ger. Har inte kommit över honom än och det är snart 5 år sen.

• Anonym (tjej)

Jag var 18 o hade varit jobbigt kär i en klasskamrat i flera år, men han ville inte ha mig....förutom då han ville tömma k*ken.
    Var ute o festade en kväll o genom en gemensam vän, träffades jag o ett ex.
    Han hade precis blivit dumpad o jag var ledsen på mitt håll.
    Vi hamnade iaf i säng o flyttade ihop egentligen samma dag.
    Jag tyckte egentligen inte om honom, men sexet var fantastiskt o jag kunde inte flytta hem igen pga missbrukande föräldrar. 
    Han o sin sida var intresserad av en då, vän till mig, men hon var inte intresserad.
    Detta fick jag veta först efter att han hade friat 3 år senare.
    Tror det gick ett år, innan jag började känna mig förälskad...tror jag drabbades av Stockholms-syndromet...
    5 år var vi tillsammans innan jag valde att lämna honom.
    Då hade han blivit riktig äcklig....skötte inte sin hygien, misskötte sitt jobb o tog massa lån för att spendera på skit. 

Svar på tråden Någon som blivit förälskad i en annan men stannat kvar med sin partner?