• Nandez

Bonde söker fru 2023

I kväll är det dags för Bonde söker fru, här pratar vi om programmet i respektfull och vänlig andaGlad

Väl möttGlad

• Svar på tråden Bonde söker fru 2023
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-15 22:22:49 följande:
    Nej det var Mimmi som berättade det för Jimmy när kamerorna hade stängts av. Han tog illa vid sig och hon fick trösta och förklara sig. De pratade halva natten och kom därför hem sent. Erik trodde de haft sex men fick sen trösta Jimmy som först då fattat att Mimmi hade känslor för två.

Det är inte lätt att välja rätt i en pressad situation, och offentligt dessutom. Men rent statistiskt är det ett dåligt tecken när bonden tvekar mellan två. Det brukar sluta med att det inte blir något. När en självklar favorit växer fram går det bättre.

Mimmi sa något om att hon valde Jimmy för att han lyssnade på henne. Underförstått gjorde inte Erik det på samma sätt. Han verkar vara typen som pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa. Stämmer också med hans svartsjuka, han vill styra.
    Känner du Jimmy, du verkar veta mer än vad som visats eller sagts

Erik pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa, att han ska styra. Hur vet du det?
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-15 22:37:18 följande:
    Här håller jag inte med dig...Vart har det kommit fram att Mimmi och Jimmi har pratat hela natten. Vart har det kommit fram att Erik skulle ha trott att Mimmi och Jimmi skulle ha haft sex med varann????

Vart har det kommit fram att Mimmi sagt att Jimmie lyssnade bättre. Och vart har Erik pekat med hela handen. Ok att Erik var svartsjuk på Mimmis party, men Erik hade känslor som han trodde att Mimmi också hade.

Ja det är en pressad situation att ha kameramännen kring sig hela tiden, men det ska alla vara beredda på innan inspelning
    Glad
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 18:48:37 följande:
    Känner du Jimmy, du verkar veta mer än vad som visats eller sagts

Erik pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa, att han ska styra. Hur vet du det?
    Som sagt, titta på programmet igen så ser du att jag har rätt om Jimmy. Allt sägs där.

Han visste att han var dumpad innan träffen i Varberg men ville ta sista chansen att försöka få ihop det igen med Mimmi. Det var dömt att misslyckas men man förstår att han griper halmstrån. Jag tycker att det var fel av produktionen att "tvinga ihop" dem igen bara för att få ihop till program, det blir bara konstigt.

Vad gäller Erik är det som sagt mitt intryck av honom. inget jag vet. Precis som att du och J har intrycket av att Jimmy är en player...
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-18 19:30:14 följande:
    Som sagt, titta på programmet igen så ser du att jag har rätt om Jimmy. Allt sägs där.

Han visste att han var dumpad innan träffen i Varberg men ville ta sista chansen att försöka få ihop det igen med Mimmi. Det var dömt att misslyckas men man förstår att han griper halmstrån. Jag tycker att det var fel av produktionen att "tvinga ihop" dem igen bara för att få ihop till program, det blir bara konstigt.

Vad gäller Erik är det som sagt mitt intryck av honom. inget jag vet. Precis som att du och J har intrycket av att Jimmy är en player...
    Tycker att du tolkar in mycket mer än vad som visas

Jag har väl inte uttryckligen sagt något om att Jimmy är en player
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 19:40:09 följande:
    Tycker att du tolkar in mycket mer än vad som visas

Jag har väl inte uttryckligen sagt något om att Jimmy är en player
    Ännu en gång, jag tolkar inget om Jimmy, allt har sagts i programmet. Prova att ha på textningen nästa gång så missar ni inte så mycket.
    Dessutom har Jimmy fått mycket stöd på nätet, och Mimmi mycket skäll för att hon svängde så snabbt. Iofs orättvist, när känslorna inte finns där måste hon få säga det direkt.

Lika mycket eller lite "uttryckligen" som jag sagt om Erik.
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-18 19:51:47 följande:
    Ännu en gång, jag tolkar inget om Jimmy, allt har sagts i programmet. Prova att ha på textningen nästa gång så missar ni inte så mycket.
    Dessutom har Jimmy fått mycket stöd på nätet, och Mimmi mycket skäll för att hon svängde så snabbt. Iofs orättvist, när känslorna inte finns där måste hon få säga det direkt.

Lika mycket eller lite "uttryckligen" som jag sagt om Erik.
    Du får gärna kalla mig du. Har Mimmi inte känslor för honom så har hon det inte. Att skälla på någon på grund av det är fel. Varför får Jimmy sympati, han visste ju hur det låg till
  • Tecum
    Nandez skrev 2023-12-18 20:52:53 följande:
    Du får gärna kalla mig du. Har Mimmi inte känslor för honom så har hon det inte. Att skälla på någon på grund av det är fel. Varför får Jimmy sympati, han visste ju hur det låg till
    Han fick väl sympati för att de tyckte att Mimmi bar sig illa åt. Sen vinklar TV4 det som de vill, "stackars Jimmy är så kär och kämpar för att Mimmi ska ändra sig"

Men som du säger, att låtsas känslor bara för att få ihop ett program är mycket värre än att riva plåstret direkt när det inte funkar längre.
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-18 21:08:04 följande:
    Han fick väl sympati för att de tyckte att Mimmi bar sig illa åt. Sen vinklar TV4 det som de vill, "stackars Jimmy är så kär och kämpar för att Mimmi ska ändra sig"

Men som du säger, att låtsas känslor bara för att få ihop ett program är mycket värre än att riva plåstret direkt när det inte funkar längre.
    Det är fel av produktionen att vinkla för mycket så att vissa deltagare får skäll och det skrivs elakheter medan vissa får sympati. Tänker inte på någon speciell
Svar på tråden Bonde söker fru 2023