• Nandez

Bonde söker fru 2023

I kväll är det dags för Bonde söker fru, här pratar vi om programmet i respektfull och vänlig andaGlad

Väl möttGlad

• Svar på tråden Bonde söker fru 2023
  • Tecum
    molly50 skrev 2023-12-14 21:06:37 följande:
    Ja,men var det inte Erik som berättade för Jimmy när de kom tillbaka?
    Så uppfattade jag det,i alla fall. 

Nej,hon måste ju välja efter sitt hjärta.
    Om det sen inte fungerar så är det väl så.
    Nej det var Mimmi som berättade det för Jimmy när kamerorna hade stängts av. Han tog illa vid sig och hon fick trösta och förklara sig. De pratade halva natten och kom därför hem sent. Erik trodde de haft sex men fick sen trösta Jimmy som först då fattat att Mimmi hade känslor för två.

Det är inte lätt att välja rätt i en pressad situation, och offentligt dessutom. Men rent statistiskt är det ett dåligt tecken när bonden tvekar mellan två. Det brukar sluta med att det inte blir något. När en självklar favorit växer fram går det bättre.

Mimmi sa något om att hon valde Jimmy för att han lyssnade på henne. Underförstått gjorde inte Erik det på samma sätt. Han verkar vara typen som pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa. Stämmer också med hans svartsjuka, han vill styra.
  • Jhannis
    Tecum skrev 2023-12-15 22:22:49 följande:
    Nej det var Mimmi som berättade det för Jimmy när kamerorna hade stängts av. Han tog illa vid sig och hon fick trösta och förklara sig. De pratade halva natten och kom därför hem sent. Erik trodde de haft sex men fick sen trösta Jimmy som först då fattat att Mimmi hade känslor för två.

Det är inte lätt att välja rätt i en pressad situation, och offentligt dessutom. Men rent statistiskt är det ett dåligt tecken när bonden tvekar mellan två. Det brukar sluta med att det inte blir något. När en självklar favorit växer fram går det bättre.

Mimmi sa något om att hon valde Jimmy för att han lyssnade på henne. Underförstått gjorde inte Erik det på samma sätt. Han verkar vara typen som pekar med hela handen och förväntar sig att kvinnan ska följa. Stämmer också med hans svartsjuka, han vill styra.
    Här håller jag inte med dig...Vart har det kommit fram att Mimmi och Jimmi har pratat hela natten. Vart har det kommit fram att Erik skulle ha trott att Mimmi och Jimmi skulle ha haft sex med varann????

Vart har det kommit fram att Mimmi sagt att Jimmie lyssnade bättre. Och vart har Erik pekat med hela handen. Ok att Erik var svartsjuk på Mimmis party, men Erik hade känslor som han trodde att Mimmi också hade.

Ja det är en pressad situation att ha kameramännen kring sig hela tiden, men det ska alla vara beredda på innan inspelning
  • molly50
    Tecum skrev 2023-12-15 22:22:49 följande:

Ok. Då missuppgattade jag det då.

Ja,lite den uppfattningen har jag också fått av Erik.
  • Tecum
    Jhannis skrev 2023-12-15 22:37:18 följande:
    Här håller jag inte med dig...Vart har det kommit fram att Mimmi och Jimmi har pratat hela natten. Vart har det kommit fram att Erik skulle ha trott att Mimmi och Jimmi skulle ha haft sex med varann????

Vart har det kommit fram att Mimmi sagt att Jimmie lyssnade bättre. Och vart har Erik pekat med hela handen. Ok att Erik var svartsjuk på Mimmis party, men Erik hade känslor som han trodde att Mimmi också hade.

Ja det är en pressad situation att ha kameramännen kring sig hela tiden, men det ska alla vara beredda på innan inspelning
    I programmet morgonen efter Mimmis och Jimmys dejt undrade Erik varför de kom hem så sent, tre på natten tydligen. Erik drog slutsatsen att de haft något intimt men Jimmy sa att Mimmi sagt att hon också hade känslor för Erik, att han tog illa vid sig och att de sen pratat halva natten och det därför blev så sent. Jimmy var ju ledsen och grät, Erik kramade honom.

Mimmi sa att Jimmy lyssnade bättre och SÅG henne. Hon sa inte direkt att Erik var sämre men det kan ju varit orsaken till att hon inte valde honom. Något avgjorde ju.
    Jag har inte sett Erik peka med hela handen men han gör det intrycket på mig.

Ja de är säkert beredda på kamerateam och folk överallt, men det är en annan sak när det verkligen händer. Svårt att sätta sig in i innan man varit där.
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-15 21:21:22 följande:
    Nej hon var inte så tänd som TV4 ville få oss att tro. Som jag skrev tidigare reagerade jag på det hon sa om att fortsätta dejta och ta det lugnt. Så säger man inte om man är förälskad i någon man umgåtts med en hel vecka innan.

Jimmy var iaf tydlig och konsekvent att han vill ha Mimmi. Även fast hon nobbade honom.

Frågan är om hon verkligen känner mer för Erik så det var därför hon dumpade Jimmy så snabbt? 
    Kan vara produktionen som tryckte på att Mimmi skulle ta med Jimmy på en resa.

Om hon hade mer känslor för Erik så var det märkligt att hon valde Jimmy i så fall
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-15 21:40:49 följande:
    Håller med dig ...Det var så att jag längtade efter kärlek till en man som jag inte gjort på år och dar. Skrattande
    😀
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-15 21:43:55 följande:
    Det undrar jag med...När Linda frågade om Marjette var där svarade han Nej.....Men jag tror att det är lurendrej och att Marjette precis då måste ha var på nåt annat viktigt. Eller att hon stod i köket och gjorde i ordning Kaffe.
    Vi får se och hoppas på det bästa
  • Nandez
    Jhannis skrev 2023-12-15 21:48:47 följande:
    Du skriver att Jimmie var konsekvent och ville ha Mimmie.....Hans ord när dem var på resan i västkusten fick mig och rysa. Han nämnde flera gånger att han inte får av Mimmie det han vill ha. Typ (jag får henne inte i säng) Tror han att det skulle hjälpa deras förhållande om dem ligger med varann????? Nej han är en "DON JUAN" och bör söka efter en tjej i hans drömmar.
    Jag håller med digSkrattande
  • Nandez
    Tecum skrev 2023-12-15 22:01:57 följande:
    Men då hade ju Mimmi redan gjort slut! Hon ringde till Jimmy efter att han åkt hem från Öland och dumpade honom. Men hon ville att de skulle göra resan som kompisar men Jimmy ville ändå försöka reparera förhållandet "Om det så bara finns 1% chans..." Men Mimmi var sval och mest besvärad, han kom ingenstans. Det var det han menade med att han inte får det han vill av henne, alltså kärlek.

Han bodde hos Mimmi två dagar efter valet och då var allt bra. Garanterat hade de sex då.

Ibland undrar jag om vi ser på samma program...
    Om hon gjort slut så borde han an förstått vad som gällde
Svar på tråden Bonde söker fru 2023