• Anonym (Akut hjälp)

AKUT HJÄLP

Min sexåring behöver komma till skolan imorgon men jag har stukat tån rejält (vilket låter som en dålig ursäkt bara jag läser det) men det känns som om jag brutit det, jag kan knappt gå och att försöka sätta på mig skon är en MARDRÖM, jag försökte gå med skor men det gick inte utan att jag bröt ihop - så ont gör det. Jag kan seriöst inte gå, min man jobbar heltid och går upp 5 på morgnarna och han kan inte gå till skolan med henne så hur fa* gör jag? Min man verkar inte heller förstå och säger "På något sätt får DU lösa det, hon har skolplikt, annars kommer socialen att ta henne eller något". TOPPEN! FAN FU**ING TASTIC! 
    Jag kan seriöst inte gå! Inte har jag körkort heller eller någon slags transport. Inte har vi heller någon vi känner som kan hjälpa oss, inte någon pålitlig granne. Hjälp mig snälla! 

• Svar på tråden AKUT HJÄLP
  • Anonym (Steff)

Pappan får skjutsa in dig till akuten idag så du får tag på kryckor och värktabletter så det funkar. Eller så tar du taxi. Det låter som att du måste kolla tån om du har så ont. 

Men kan inte du så får pappan vabba 

• Anonym (Steff)

Läste igen och såg att barnet är 6 år. Det är inte hela världen om man missar ett par dagar i den åldern. Maila fröken och förklara läget, fast säg att pappan inte kan, inte att han inte vill. Om ett par dar när svullnaden lagt sig gör det nog mindre ont men ring iaf en nätläkare så du inte behöver dra tån rätt eller något. 

• Anonym (Dahlia)
    Anonym (Steff) skrev 2023-10-08 11:35:18 följande:

Pappan får skjutsa in dig till akuten idag så du får tag på kryckor och värktabletter så det funkar. Eller så tar du taxi. Det låter som att du måste kolla tån om du har så ont. 

Men kan inte du så får pappan vabba 

Man får inga kryckor eller smärtstillande av akuten här i alla fall, det får du köpa själv på apotek.

Jag hade stukat foten så den var svullen som en handboll men de ville inte ens linda den åt mig fast jag aldrig hade gjort det, för att jag aldrig haft en allvarlig stukning förut i mitt liv.
  • Anonym (Hmmm ....)
    Anonym (Dahlia) skrev 2023-10-08 11:40:25 följande:
    Man får inga kryckor eller smärtstillande av akuten här i alla fall, det får du köpa själv på apotek.

Jag hade stukat foten så den var svullen som en handboll men de ville inte ens linda den åt mig fast jag aldrig hade gjort det, för att jag aldrig haft en allvarlig stukning förut i mitt liv.
    Oj, var bor du?

Här fick jag både kryckor värktabletter samt ordentligt lindat på akuten.  Men min skada kanske var mycket allvarligare än din var? Vem vet?
  • Anonym (Dahlia)
    Anonym (Hmmm ....) skrev 2023-10-08 11:49:03 följande:
    Oj, var bor du?

Här fick jag både kryckor värktabletter samt ordentligt lindat på akuten.  Men min skada kanske var mycket allvarligare än din var? Vem vet?
    Skåne så klart, där vård är i princip obefintlig eftersom den är så överbelastad.

Men jag kunde ju inte veta om något var brutet eller ej då jag landat illa från en höjd och aldrig haft en sån skada. Jaja, nog om det.
  • Anonym (Eh)

Eeeeh hur kan det här vara så svårlöst? Din man får ringa sin AG och säga till att han kommer in senare eftersom han måste lämna barnet på skolan. Om ni har någon slags fritids före skolan så kan ni även justera tiden där så hon börjar lite tidigare om det behövs.

Det här är inte DITT problem att lösa utan ERT och din man är en skitstövel. Om du är sjuk får HAN ta bollen, så klart.

• Anonym (Tänker utanför boxen)

Hej TS!
    Hur mår din tå?
    Har ni planerat morgondagen?

• Anonym (Akut hjälp)

Hej och tack för alla svar. Jag kan säga att allt har löst sig nu. 

• EpicF

Din man får självklart ta barnet till skolan imorgon och åka till jobbet efter det. Något annat alternativ finns inte. 

Och om din man på riktigt beter sig som en förvuxdn bar rumpa så hade jag personligen funderat på relationen och på allvar övervägt skilsmässa. 

• Anonym (Eh)
    Anonym (Akut hjälp) skrev 2023-10-08 19:09:10 följande:

Hej och tack för alla svar. Jag kan säga att allt har löst sig nu. 

Och hur ser den lösningen ut? Hoppas du ska kolla upp din tå också.
Svar på tråden AKUT HJÄLP