Anonym (Njae) skrev 2023-11-11 23:35:54 följande:
Funderar på samma som du. Visst finns det barn som har en utvecklingsstörning på riktigt. Och så finns det dom andra. Dom som kanske mer är ett resultat av slappa, oangagerade föräldrar och en skola som inte klarar av att hantera barnen.
Jag jobbar som tandläkare och träffar på den senare kategorin dagligen. Det är alltid samma scenario som utspelar sej. Barnet som kommer in rasar ner i behandlingsstolen. Har svårt att sitta still. Pillar på allt och beter sej allmänt stökigt. Föräldern som följer med slår sej ner på besöksstolen utan att bry sej ett dugg om att barnet inte uppför sej. När jag säger till barnet att man inte får pilla på mina instrument eller borrmaskiner hinner jag inte ens avsluta förrän föräldern flikar in. Mitt barn har faktist ADHD!!! Alltid argt och irriterat. Det kan inte sitta still. Det har en diagnos! Det får du ta!