Jag känner med dig, TS. Man verkar inte få anmärka på minsta lilla som barn gör om man bor i lägenhet, man ska tydligen tåla vad som helst bara för att det är baaaaaaaaarn!!!!
Min granne som bor under har en 3-åring som springer fram och tillbaka HELA dagarna, på hälarna. De går aldrig ut. De har även en bebis men den kan inte krypa eller gå än (tack och lov).
Det börjar vid 7 på morgonen och slutar vid 20 på kvällen. Genom att det inte är på sen kväll/natt så kan jag inte ringa jouren.
Jag jobbar hemma 50% av veckorna (min arbetsgivare har bestämt detta, inte jag) och jag kan sitta med hörlurar med musik i eller podd men hör dunkandet och smällarna igenom. Folk jag har på besök reagerar och undrar vad i helskotta det är som låter. Och som sagt- det är UNDER mig. Våra lägenheter är identiska, öppen planlösning. Så det låter inte mindre i andra rum.
Jag har ringt på, sagt att det vore snällt om det gick att springa mindre inne, erbjudit dem att komma upp och lyssna, messat till föräldrarna att lugna ner situationen när jag och mitt barn inte ens kan höra vad de säger på TV för att det smäller och dånar. Inget hjälper. De skiter i vad jag säger. Min enda tröst är att de letar annat boende och förhoppningsvis flyttar snart.