• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-24 06:58:57 följande:
    Ja nu börjar nästa oro 😊 Men hur mycket man än vill så kan man inte kontrollera resultat ❤️ Det är bara att åka med. Det fixar du! 🤩
    Så är det verkligen! Än så länge ökar symptomen iaf bara🙏❤️❤️
  • AliciaNN

Provar med mitt inlägg igen i den här tråden då den här verkar mer aktiv än den andra IVF 2024.

Hur har det känts för er som har fått Menopur? igår på dag 5 fick jag en svidande känsla i äggstockarna, idag på dag 6 är det lite bättre men fortfarande ömhet/svidande. Så svårt att veta vad som är normalt eftersom barnmorskan sa att man kan känna ömhet, vad fick ni för symptom eller biverkningar på Menopur? jag antar att det är äggblåsor som växer därinne så visst kan man tänka sig att jag svarar på behandlingen? Men blir så nojig över hur ömt det ska vara innan det är något som är fel. Jag är ganska smärttålig normalt sett men blir väldigt nervös inför att påverka kroppen så mycket som man gör under IVFen.

Jag vill gärna höra hur ni andra upplevde det Glad jag ska på ultraljud för att kolla hur äggen ser ut på torsdag Och hoppas känna mig lite lugnare efter det!!

• Sooora

Hej, 

Följt denna tråd varje dag sedan start och nu hoppade jag också på IVF. Har låg AMH på 0.2 och Hashimotos samt två missfall i bakgrunden (naturlig befruktning). Påbörjade med Gonal-F 375 ml samt Ganirelix, var idag på första ultraljudet och är helt förstörd, dem hittade bara en enda äggblåsa och jag har panik, vet inte vad jag ska ta mig till? Hjälp mig någon!!! vad ska jag göra? Vad är nästa steg? Detta tär på mig och bryter ner mig. Förlåt för negativiteten jag sprider just nu?

stort grattis till alla som plussar, hoppas verkligen era graviditeter fullbordas ❤️

• Anonym (Sarah)
    Sooora skrev 2024-03-25 13:09:15 följande:

Hej, 

Följt denna tråd varje dag sedan start och nu hoppade jag också på IVF. Har låg AMH på 0.2 och Hashimotos samt två missfall i bakgrunden (naturlig befruktning). Påbörjade med Gonal-F 375 ml samt Ganirelix, var idag på första ultraljudet och är helt förstörd, dem hittade bara en enda äggblåsa och jag har panik, vet inte vad jag ska ta mig till? Hjälp mig någon!!! vad ska jag göra? Vad är nästa steg? Detta tär på mig och bryter ner mig. Förlåt för negativiteten jag sprider just nu?

stort grattis till alla som plussar, hoppas verkligen era graviditeter fullbordas ❤️

Hej Sooora ❤️

En äggblåsa känns säkert lite, men Tappa inte hoppet! Vad säger läkarna? fler kan väl mogna innan äggplock? 

Tror vi är många som känner oss negativa under stora delar av denna trubbiga resa. Det är svårt att inte bli påverkad av detta! du är inte ensam om att känna att allt känns hopplöst <3. 

skickar massa kramar och hoppas du får lite positiva svar snart! 
  • Razorcrest
    Sooora skrev 2024-03-25 13:09:15 följande:

Hej, 

Förstår din oro och att det inte var vad du hoppades att höra. Men som Sarah skrev här ovanför kan det hända mycket på några dagar. Det kan absolut dyka upp fler äggblåsor och för flera här verkar det vara så Hjärta Håller tummarna för att nästa UL blir bättre för dig Hjärta
  • Meddelande borttaget
  • Sanavd
    J000ssan skrev 2024-03-22 18:32:42 följande:

POSITTTTIIIIVT🙏🙏❤️❤️ men försiktigt glada, TD imorgon och 2 kemiska i bagaget! 

Åh vilka fantastiska nyheter!! Grattis 🥰🥰🥰
  • Sanavd

Min mens kom idag på CD37, äntligen! 🥰 Nu ska jag jaga ägglossning och hoppas verkligen jag kommer få göra en återföring i april 🥹 Min klinik har bokat in mig på ett UL den 5/4 för att kolla läget på äggisarna!

• Razorcrest
    Sanavd skrev 2024-03-25 20:37:20 följande:

Min mens kom idag på CD37, äntligen! 🥰 Nu ska jag jaga ägglossning och hoppas verkligen jag kommer få göra en återföring i april 🥹 Min klinik har bokat in mig på ett UL den 5/4 för att kolla läget på äggisarna!

Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)
  • EFW
    Sanavd skrev 2024-03-25 20:37:20 följande:

Razorcrest skrev 2024-03-25 20:43:08 följande:
    Vad härligt! Min mens kom också idag! En hel vecka för sen haha... Ska börja med letrozol på onsdag och har också första UL nästa vecka :) Så pepp på att äntligen få ta nästa steg! Kul att vi är så lika i tiden :)

Härligt tjejer 😍 Ser fram emot mitt första FET

Jag har en liten fundering då jag är på cd 8 efter min bortfallsblödning. När kom eran bortfallsblödning efter äggplock? Funderar på när min nästa mens ska komma och om det finns nått sammanhang med när man fick sin bortfallsblödning? Min kom nämligen 14 dagar efter äggplocket men vet att en del får den först efter att man sluttat med proggisarna 😊 Så är lite nyfiken på vad man kan förvänta sig, är det vanligt att mensen blir sen?😅 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024