• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • EFW
    J000ssan skrev 2024-03-19 06:48:15 följande:
    Åh vad tråkigt💔💔så ledsen för din skull! Fan alltså att det ska vara så jävla svårt att bli gravid!!
    jag vet de känns för jävligt men lika bra att göra det!! Har också mkt svettningar på nätterna!!! Blööö så äckligt det är!!❤️
    Jag började inte svettas för ens i går natt och då vista jag att progesteronet dippade ner för så får jag alltid innan mens 😊

Nu ska jag fokusera på att ta hand om mig själv fram till nästa insättning. ❤️ Tycker allt har känts lite stressigt, nytt och skrämmande. Får se om det blir i maj eller om man ska vänta en månad till beroende på hur allt känns. Vet ju att jag kommer må väldigt illa och kräkas en hel del så vill gärna att det ska kännas lugnt i vardagen. Vilket det inte är nu då vi renoverar 😂

Så kan jag heja på er här så länge 😍🤞
  • J000ssan
    EFW skrev 2024-03-19 08:17:17 följande:
    Jag började inte svettas för ens i går natt och då vista jag att progesteronet dippade ner för så får jag alltid innan mens 😊

Nu ska jag fokusera på att ta hand om mig själv fram till nästa insättning. ❤️ Tycker allt har känts lite stressigt, nytt och skrämmande. Får se om det blir i maj eller om man ska vänta en månad till beroende på hur allt känns. Vet ju att jag kommer må väldigt illa och kräkas en hel del så vill gärna att det ska kännas lugnt i vardagen. Vilket det inte är nu då vi renoverar 😂

Så kan jag heja på er här så länge 😍🤞
    Åh okej! Hoppas inte så är fallet för mig med för jag svettas om nätterna med!!😭

du det tycker jag du gör helt rätt i!!! Man ska ta sin tid och känna sig redo och utvilad🙏🙏åh men kul med renovering ju!!!jag älskar sånt!!!
    vi är faktiskt i planerna på att skaffa hund vilket vi viljat länge och jag sa nu oavsett utfall är jag trött på att skjuta på allt i livet pga ivf! Så vi tar nog tag i det nu och fokuserar lite på det❤️❤️
  • Anonym (HoppOchFörtvivlan)

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

• J000ssan
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:17:37 följande:

Hej!
    Det var ett tag sedan jag skrev i den här tråden. Vi hade försökt i ca 1,5-2år och var på vårt första besök för IVF i jan-2024. Låg äggreserv, normalt spermieprov. Jag gjorde ägguttag 12/2 med färsk återföring av ett 3-dagars embryo (första försöket) Testade positivt fyra dagar före testdagen (testdag: 28/2) och har sedan dess gått upp till 3+ på clearblue och fått starkare streck på gravtest. Idag ultraljud i 7+1 och fostret hade 1. Hjärtslag med bra frekvens 2. Låg i livmodern 3. Var lagom stort. Lycka! 

Heeej! 

åh vad underbart och höra! Stort grattis ❤️❤️hur mår du?
    själv är jag på RD 8 och har testdag på lördag 23/3! Ska inte testa innan!

Känner mig i stort sett som vanligt. inga symptom som stör utan den största påverkan för mig är att det inte har gått att fokusera på något annat än att tiden ska gå. Inget större problem med illamående eller så, men kan ju komma längre fram. 

Jag kommer en sak till eftersom jag själv googlade som en galning kring det: jag hade brunt inblandat med cyclogestflytningen ca 4dagar innan testdag till 4dagar efter testdag. Det slutade av sig själv och har inte kommit tillbaka. Eftersom det stod om bruna flytningar vid utomkveds blev jag orolig men det verkar kunna hända vid normal grav också. Så ge inte upp om bruna flytningar före TD (jag ingen smärta och inget rött blod)

• J000ssan
    Anonym (HoppOchFörtvivlan) skrev 2024-03-19 11:41:26 följande:

Känner mig i stort sett som vanligt. inga symptom som stör utan den största påverkan för mig är att det inte har gått att fokusera på något annat än att tiden ska gå. Inget större problem med illamående eller så, men kan ju komma längre fram. 

Så skönt🙏🙏förstår det där med att tiden ska gå! Har aldrig kommit förbi testdagen! Utan fått kemiska bara! Väntan är olidlig😔men nu har du ju fått en milstolpe att se de tickande hjärtat🙏🙏
  • GrönaLjuslyktan

Hej!

Hej! Superstort grattis!!! Vilka underbara nyheter! Tack för att du delar med dig ❤️ Du nämnde att du inte haft så mkt symptom, minns du om du hade någon känning innan TD, eller var det verkligen 0 känningar innan TD? Och så tacksamt att du nämner bruna flytningar strax innan och efter TD, man har ju såklart hört om att bruna flytningar inte behöver betyda något och att inga symptom inte heller behöver betyda något, men skönt att höra det från någon som precis gått igenom det. Själv är jag på RD3 med blastocyst, 4e försöket, inga symptom ännu, inga bruna flytningar ännu, försöker hålla hoppet uppe!
  • EFW

Hej!

Ååå grattis! 🤩😍
  • LinneaWookie

Hej!

Jättegrattis!!! En underbar känsla verkligen SoligHjärta
Svar på tråden IVF/ICSI 2024