• Anonym (Anhörig)

Frånväxt

Min son blir frånväxt av sin yngre syster. Han är 13 år, 130 cm lång, väger 28 kilo. Min dotter är 8 år, 141 cm lång, väger 39 kilo. Hon har skostorlek 36, han har skostorlek 33. Min son är väldigt ledsen över att vara mycket liten.

• Svar på tråden Frånväxt
  • Lynx123

Det kan hända mycket i de åldrarna. Har ni kollat att det inte föreligger något medicinskt?

Huvudsaken är dock att jobba på hans självkänsla, odla hans intressen och ge honom ovillkorlig kärlek!

• Anonym (Cora)

Men vad säger skolläkaren om hans längd och vikt? Han är ju väldigt kort för sin ålder (och smal för sin längd om jag inte tänker helt fel nu). 

• Anonym (Anhörig)

Tack för dom orden. Vi ska göra vårat bästa

• Anonym (Anhörig)

Skolläkaren är orolig. Han är väldigt kort och smal

• Anonym (Em)

Ska han inte få någon tillväxtbehandling? Ni har väl utrett vad hans kortväxthet beror på? 

• Anonym (Fru till en kort man)

Men herregud! Se till att han får tillväxthormon! Nu! Och utredda för medicinska orsaker. Glutenintolerans? 

det är sjukt jobbigt som kille att vara kort. 

• Anonym (K)

Men jisses, sök hjälp till den stackars tonåringen. måste vara oerhört plågsamt för honom i skolan. Ni kommer förstöra hans liv om ni inte söker hjälp, ingen tjej vill ha rn superkort kille 

• Jemp

Du har ju verkligen två extremer: liten 13-åring och stor 8-åring. Att betona det för honom/barnen kan ju vara känsligt även åt andra hållet dock, och han lär jämföra sig med fler (tyvärr).

Antar också att ni fått remiss för honom? 

Svar på tråden Frånväxt