• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Juliab
    Nimet123 skrev 2024-01-30 11:54:42 följande:
    ♥️ håller tummarna för oss båda. Hoppas vi plussar på BIM. Men vet den känslan besvikelsen 
    har du några graviditetssymtom? 

Jag är så trött på att bli besviken. 

Har ganska ont i brösten, vilket jag inte brukar ha förrän någon dag innan mens. Inga andra symptom. Men sist jag var gravid hade jag heller inga symptom så det säger inte så mycket för mig. Lever på hoppet nu?

• Anonym (Syskonsförsök)

Vilken app använder ni för att ta temp förutom NC? Finns det billigare alternativt

• Juliab
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-01-30 13:14:11 följande:

Vilken app använder ni för att ta temp förutom NC? Finns det billigare alternativt

Fertility friend är bättre tycker jag!
  • ems1991

Hoppar in här från januari tråden eftersom mensen kom i helgen. Jag tänkte faktiskt prova Bisolvon tabletter denna gången men är lite osäker när man ska börja och hur länge man ska äta osv. 

• Juliab
    ems1991 skrev 2024-01-30 13:57:37 följande:

Hoppar in här från januari tråden eftersom mensen kom i helgen. Jag tänkte faktiskt prova Bisolvon tabletter denna gången men är lite osäker när man ska börja och hur länge man ska äta osv. 

Jag tänker börja nästa cykel om den här misslyckas. 

börja ASAP när mensen kommit och sluta på ÄL, är vad jag läst mig till. Vissa trappar upp allt eftersom från 1 - 2 - 3 tabletter Fram till ÄL  Sprid ut jämnt typ om du får ägglossning CD 15 så kör du 5 dagar med 1, 5 dagar med 2 och 5 dagar med 3 tabletter. 

om någon har andra ?instruktioner? så dela gärna! ☺️

• nellys
    Hsim skrev 2024-01-29 06:36:49 följande:
    Längtan efter en graviditet är verkligen tuff. man blir så besviken på sin egen kropp som inte klarar av att leverera och göra vad man tänker den är skapt för. Sen varje månad gör man planer för hur det kan komma att bli om bebisen kommer det eller det datumet. Jag har lite samma jobbsituation, att den styrs massor av när jag blir gravida och när jag har en evtuell BF. Känner att det kan stressa massor också.
    Ja det är så irriterande när man känner stress och så säger folk "slappna av så blir du gravid". Inte så himla lätt. Ja man tänker ju verkligen att nu kanske det blir en oktoberbebis.... 
  • nellys
    Juliab skrev 2024-01-29 14:09:58 följande:

Jag förstår din känsla. 

jämfört med andra är våra åtta månaders försök inte länge. Men för mig/oss är det det. Åtta besvikelser. Vi trodde att jag med lite tur kunde vänta oss ett syskon till våren, särskilt med tanke på att det gått lätt innan. Men tyvärr?.  Jag trodde också att innan nyår är jag definitivt gravid. SÅ lång tid kan det inte ta. Men jo. 
    härom dagen skickades formulär för semesteransökningarna på jobbet ut inför sommaren. Det var jag helt övertygad om att jag inte skulle behöva tänka på. Men jo. 😭. 

så otroligt jobbigt. Så frustrerande. 

och denna två veckors-väntan varje månad. Är. Hemsk. 

Jag förstår verkligen det! Ja man planerar ju hela sitt liv i huvudet, fyfan vad trist att behöva tänka på semesterplanering på jobbet när man egentligen bara vill vara hemma med en liten bebis. Jag kommer få panik om jag inte hinner få en bebis före jul, det kommer totalt rubba min planering. 
  • nellys
    Miatheone skrev 2024-01-30 08:35:10 följande:
    Förstår absolut hur du känner. Vi började försöka få ett syskon mars 2022 och redan efter tre månader var man ju besviken att det inte gick vägen. Nu sitter vi här nästan 2 år senare och inte lyckats få till en graviditet ännu. Känns så frustrerande, irriterande och ledsamt på samma gång. Samtidigt ser man alla andra gå ut med att dem är gravida och absolut man är glad för deras skulle men sen kommer ju såklart den där avundsjukan fram och man önskar så innerligt att det är en själv som va gravid. Månad efter månad blir jag lurad av symptomen inför mens och förhoppningen tänds om att kanske är det min tur nu men varje gång blir man besviken när mensen kommer på besök. Nu har det gått så långt att vi funderar på att ta hjälp för att göra en utredning. Får inte hjälp av regionen eftersom vi har ett gemensamt barn men får helt enkelt ta hjälp av en privat klinik och förhoppningsvis kan vi där få reda på och hitta en lösning på att äntligen få det där efterlängtade syskonet.
    Oj, två år!? Hoppas verkligen ni lyckas nu❤️ Vad bra att ni ändå har möjlighet att ta hjälp av privat klinik. Det har nog vi också, men hoppas man inte behöver hamna där. Hur gammal är ert äldre barn nu? Det blir ju så knäppt i ens planering för åldersskillnad osv också. Man vet ju att man aldrig kan planera, men om man tänker 2-3 års åldersskillnad så blir det rätt stressande när det nu börjar närma sig fyra år, om det ens går nu liksom. Hur hade ni tänkt kring sånt innan? 
  • Cececilia

@anonym (syskonförsök) kan inte citera. 

fertility friend är grattis och faktiskt mer användbar än natural cycles. Sen kan man välja vip på ff också, men absolut inget man behöver för att följa dina cykler och temperaturen. Jag har haft båda i ett år och kommer inte att ha kvar nc. Är inte säker på att jag kommer fortsätta tempa framåt men i ff kan man logga sina cykler med mycket annat :) Annats tycker jag premom är bra också. 

• fancyr
    Juliab skrev 2024-01-30 13:31:47 följande:
    Fertility friend är bättre tycker jag!
    Plus på den!
Svar på tråden BIM februari 2024