• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • fancyr

Jag slår ett slag för Fertility friend. Deras app är inte den modernaste men kanske den mest korrekta hittills. 

Premom vill jag lägga som nr 2. De har en temp man kan koppla ihop med och man måste inte ha prenumeration för det som med NC. Där kan man regga LH-test också och få en graf för stegringen. Kanske inte en hundraprocentig funktion men den gör sitt jobb iaf :) 

En kombo av dessa hade varit guld !

• Miatheone
    nellys skrev 2024-01-30 15:17:45 följande:
    Oj, två år!? Hoppas verkligen ni lyckas nu❤️ Vad bra att ni ändå har möjlighet att ta hjälp av privat klinik. Det har nog vi också, men hoppas man inte behöver hamna där. Hur gammal är ert äldre barn nu? Det blir ju så knäppt i ens planering för åldersskillnad osv också. Man vet ju att man aldrig kan planera, men om man tänker 2-3 års åldersskillnad så blir det rätt stressande när det nu börjar närma sig fyra år, om det ens går nu liksom. Hur hade ni tänkt kring sånt innan? 
    Tack ❤️ Ja vår dotter är 4år fyller 5 år nu i slutet av våren och precis som du skriver hade vi tänkt oss cirka 3- 3,5 år i åldersskillnad. Men nu ser man bara att hon blir äldre och växer så det knakar och då blir man ju ännu mer stressad. Nu har vi försökt såpass länge att jag bara blir glad om det blir en graviditet och det får bli den åldersskillnaden det blir 🙂
  • amiilee
    bebissugen91 skrev 2024-01-30 10:14:39 följande:

Amilee - 
    Fick ni den utredningen landstingsfinansierad? Eller får ni det när det går ett år?
    Vi är mitt uppe i försök 6 nu och jag gjorde enbart spolningen. Mest för att jag nojjar så mycket, men allt såg så fint ut. Har dock inte tagit hormonprover och så. Min sambo har väntat barn tidigare(även om det slutade i missfall i v12) så förmodligen är allt ok från hans sida.

Hoppas ni får ert plus snart ❤️

Det kostade bara som ett läkarbesök att gå dit. Tror det var kring 400 kr, jag behövde 2 läkarbesök (ett nybesök och ett för spolning som inte kostade något extra än besöksavgiften). Min man behövde ett läkarbesök och fick betala ytterligare för spermaprov (tror det var 1500kr). Så allt som allt tror jag vi la ut 2700 kr. Tror att det är för att de har avtal med regionen(?). Ringde bara och bokade tid även om det bara hade gått 4 mån. Men verkar vara olika i olika regioner :) 

Behövdes inga hormonprover tyckte hon då jag tempar och tagit Lh-test där allt såg normalt ut. 
  • Anonym (Freddy)

Måste bara fråga. Jag är på bim-5 tog en sån sticka från rfsu och den nar negativ. Är det helt kört eller? Brukar dom visa så tidigt?

• fancyr
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 18:29:50 följande:

Måste bara fråga. Jag är på bim-5 tog en sån sticka från rfsu och den nar negativ. Är det helt kört eller? Brukar dom visa så tidigt?

Vanlig sticka visar inte så Tidigt . 
  • Anonym (Freddy)
    fancyr skrev 2024-01-30 18:40:05 följande:
    Vanlig sticka visar inte så Tidigt . 
    Jaså?? det visste inte jag 😂 när börjar ni testa då?
  • fancyr
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 19:05:40 följande:
    Jaså?? det visste inte jag 😂 när börjar ni testa då?
    Testa tidigt kan man ta 5 dagar innan bim. de vanliga från typ samma dag som bim. 
  • Anonym (Freddy)
    fancyr skrev 2024-01-30 19:30:29 följande:
    Testa tidigt kan man ta 5 dagar innan bim. de vanliga från typ samma dag som bim. 
    Jaha, jag som förlorade hoppet helt. Då kanske det inte är kört? Jag tycker man ser överallt alla som testar så tidigt och får plus 😂 vilka tester ska man ta tycker ni?
  • Cececilia
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 20:10:14 följande:
    Jaha, jag som förlorade hoppet helt. Då kanske det inte är kört? Jag tycker man ser överallt alla som testar så tidigt och får plus 😂 vilka tester ska man ta tycker ni?
    Typ några billiga tidiga som babyplan, då kan man ta flera utan att bli ruinerad. Clearblues tidiga är fruktansvärda på att ge konstiga streck man inte vet hur man ska tyda, så dem skulle jag undvika eftersom de också är dyra. Lycka till 😊
  • Anonym (Freddy)
    Cececilia skrev 2024-01-30 21:08:14 följande:
    Typ några billiga tidiga som babyplan, då kan man ta flera utan att bli ruinerad. Clearblues tidiga är fruktansvärda på att ge konstiga streck man inte vet hur man ska tyda, så dem skulle jag undvika eftersom de också är dyra. Lycka till 😊
    Jaha så babyplan är bättre än rfsu?
Svar på tråden BIM februari 2024