• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Cececilia
    Anonym (Freddy) skrev 2024-01-30 21:13:30 följande:
    Jaha så babyplan är bättre än rfsu?
    Det vet jag inte 🤷?♀️ men typ köpa större paket på internet är billigare , typ babyplan och easy at home är mindre än 10kr / test 😊
  • Hsim
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-01-30 13:14:11 följande:

Vilken app använder ni för att ta temp förutom NC? Finns det billigare alternativt

Använder NC, jag tycker det är skönt att tempen först in med bt och tycker den ger en skön översikt. Jag Passade på att skaffa mina första 6mån super billigt med termometer tack vara att jag hittade ngn influenser som hade ngn drive med rabattkod, så det är ett tips om man vill testa, att hålla utkik efter. 
    Funderade på att byta till FF men är så bekväm med att NC har flera av mina cykler nu och vill inte börja om.
  • Lusse88

Hej! Hoppar in här. Min sambo och jag har försökt få barn i tre månader nu. Jag hade BIM igår (30/1), ingen mens har kommit, men inget plus heller. Så gissar att mensen kommer strax. Har lite molande känsla i magen. Så trist att det inte tar sig. Vi har använt ägglossningstester i tre månader. Både billiga stickor och digitala, så vi har träffat in ägglossningen både november, december och januari. Men nu står jag här på BIM+1 utan varken mens eller plus. Hade jag varit gravid hade det väl synts på gravtest nu... men det var negativt. Så inväntar mensen och så får vi satsa på försök nummer 4 i februari. Hoppas på många plus här :) 

• Hsim
    Lusse88 skrev 2024-01-31 08:57:25 följande:

Hej! Hoppar in här. Min sambo och jag har försökt få barn i tre månader nu. Jag hade BIM igår (30/1), ingen mens har kommit, men inget plus heller. Så gissar att mensen kommer strax. Har lite molande känsla i magen. Så trist att det inte tar sig. Vi har använt ägglossningstester i tre månader. Både billiga stickor och digitala, så vi har träffat in ägglossningen både november, december och januari. Men nu står jag här på BIM+1 utan varken mens eller plus. Hade jag varit gravid hade det väl synts på gravtest nu... men det var negativt. Så inväntar mensen och så får vi satsa på försök nummer 4 i februari. Hoppas på många plus här :) 

Välkommen!
    Du kan också vara en låghormonare så plusset kommer sent, så hoppet är inte över förrän mensen kommit Glad

Hur upplevde du digitala ÄL test? Detta är första månaden jag tänkte försöka mig clearblue advance. Använde du morgonurin? På stickorna har jag bara fått ÄL utslag på em.
  • nellys
    Miatheone skrev 2024-01-30 16:11:42 följande:
    Tack ❤️ Ja vår dotter är 4år fyller 5 år nu i slutet av våren och precis som du skriver hade vi tänkt oss cirka 3- 3,5 år i åldersskillnad. Men nu ser man bara att hon blir äldre och växer så det knakar och då blir man ju ännu mer stressad. Nu har vi försökt såpass länge att jag bara blir glad om det blir en graviditet och det får bli den åldersskillnaden det blir 🙂
    Ja det förstår jag❤️ oavsett åldersskillnad så vore det ju fantastiskt att få ge sitt barnen ett syskon❤️ jag försöker även tänka på de fördelar som finns med att det är flera år emellan, det finns ju alltid fördelar och nackdelar med allt liksom! Hoppas ni får till ett syskon snart❤️ 
  • nellys

Jag fick mens igår kväll 😓 två dagar tidigt... Var först som en brunaktig flytning och var säker på att det var en nidblödning, det hade jag nämligen vid min första graviditet. Så fick såklart upp hoppet. Men nej, imorse kom det ordentligt flöde och är ingen tvekan om att mensen är här. Jag har nästa BIM 27/2 så jag stannar kvar i tråden.

Har beslutat mig för att sluta med kaffe också. Dricker 1-2 koppar/dag. Beställt Chicca roast som substitut och hoppas det funkar. Vet att det är tveksamt med kaffe och hur det påverkar, men en del verkar ju väldigt övertygade om att det är negativt för fertiliteten, och jag drack inget kaffe inför första barnet (dock en och annan energidryck iofs), nu är jag inbiten kaffedrickare haha. Men nej, vill känna att jag gör allt så imorse var sista koppen. 

• nellys
    Uppdaterar listan och lägger in mig på 27/2 då. 

1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    1/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök 
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
    20/2 fancy, tredje barnet, tredje försöket
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket 
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket
    29/2, bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket
  • Friros

Hej allihopa!! Kul vi är så många i test djunglen. Hoppas på många fina plus!! Jag testade mig idag bim -4 med clearblue ?1 min snabbt svar.? negativt?. Ska jag ge upp och vänta på fröken röd? Eller ska jag hålla hoppet uppe? OM ni har plussat någon gång, har ni då fått minus på  bim-4 sen + senare? Känns som det testet borde visar någonting, om så bara en skugga. Eller vad tro ni? Skäms Känns som alla plussar sååååå tidigt. 

• Anonym (Hanna)
    Friros skrev 2024-01-31 12:16:02 följande:

Hej allihopa!! Kul vi är så många i test djunglen. Hoppas på många fina plus!! Jag testade mig idag bim -4 med clearblue ?1 min snabbt svar.? negativt?. Ska jag ge upp och vänta på fröken röd? Eller ska jag hålla hoppet uppe? OM ni har plussat någon gång, har ni då fått minus på  bim-4 sen + senare? Känns som det testet borde visar någonting, om så bara en skugga. Eller vad tro ni? Skäms Känns som alla plussar sååååå tidigt. 

Skulle säga att det helt beror på när du har BIM efter ÄL. BIM-4 säger ingenting och kan egentligen vara allt från att du testat dig på ÄL+6 till ÄL+12. Så hur många dagar efter ägglossning är du? ◡? 

Jag fick mitt plus på ÄL+10, och brukar ha BIM på ÄL+11. Så hade jag testat mig på BIM-4 hade det varit på tok för tidigt till exempel.
  • Jagälskarsommaren

Hej! 

Jag och sambon har försökt att få barn  över 1,5 års tid.

Imorse hände något skumt, så vill gärna bolla det med er andra. Testade med CB early igår, är på äl +9 Visade inget efter ett par minuter, så jag struntade i det och ställde testen tillbaka i förpackningen. 

När jag vaknade imorse, tänkte ah jag kikar på den igen, och till min förvarning var det ETT STRECK!!! 

Har läst att man inte ska läsa av dem efter flera timmar, då dem kan visa felaktig resultat. Tänkte testa om ett par dagar om det är så att mensen inte kommer. Har någon varit med om det? 

Svar på tråden BIM februari 2024