• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 08:24:47 följande:
    Men när man har blivit matad av detta sen man var ett litet barn, av en nära anhörig som också i sin tur har blivit dåligt behandlad av sina nära. Jag har aldrig lärt mig att acceptera och hantera  mina känslor. I den här tråden får jag uttrycka den för första gången. Och det är mycket som har blivit kvävt - därför är jag dramatiskt. Jag är medveten om att jag inte ska gnälla. Det finns de som haft det mycket värre än jag som endast har haft brist på närhet. 
    Fast det är ju precis DET du bör jobba på. Om du inte kan komma över din barndom så måste du få hjälp med det...utanför sociala medier. Du mår dåligt av hur du blivit behandlad och så blir du dåligt behandlad igen och väljer att fortsätta med det. Kan ju inte bli snedare! Du behöver lite distans...är övertygad om att du klarar det.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-29 09:14:39 följande:

Bara för att du blivit dåligt behandlad som barn, är det inte rätt att ge tillåtelse för andra att behandla dig dåligt. Tycker inte du att det är dags att vända på saken nu? 

steg 1) Jobba på dig själv. Gör verkligen ALLT från saker du kan hitta på nätet till att söka professionell hjälp. Lär dig få bättre självkänsla, lär dig att dina tankar om dig själv inte är annat än negativa, nedbrytande spöktankar pga barndomen, dålig självkänsla och självförtroende. Gör saker som förbättrar ditt självförtroende och får dig må bra. Träna, yoga, gå promenader och gå på spa.

Steg 2) Skriv ner hur du gör framsteg, och skriv ner hur du vill bli behandlad / hur du aldrig mer vill bli behandlad.

Steg 3) Gör en redig storstädning. Kasta allt som påminner om honom. Om du kan ( har råd) ta en liten resa bort från allt. 

4) Bestäm dig för att du är värd så mycket mer och att du inte kommer ha med honom att göra. För din skull och för hans oskyldiga fru och barns skull, känn att du gör det rätta! ( den känslan gör en starkare!)
    MEN när du gör det är risken hög att han kommer försöka övertala dig och tjata. När han känner att du blir starkare och han förlorar makten, så blir det till en sport för honom att få tillbaka dig. Det stärker hans ego. 
    Dessutom ökar attraktionen till dig när han ser dig som stark och självständig.
    Det är då du behöver vara som allra starkast, och därför viktigt att du har jobbat ordentligt på dig själv.

Jag hoppas att det är vägen du väljer. Den enda som leder till att du i framtiden hittar riktig kärlek, som du är värd!!  Dålig självkänsla och självförtroende drar tyvärr män(inskor) till sig som utnyttjar det, och så länge du inte ser dig värd att älskas, kommer inte andra göra det heller. 

Tack!
  • Anonym (Deppig)

Tack hörni

Ska sluta gnälla.
    Håller er uppdaterade om han försöker något nytt

• Anonym (Wake up call)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 09:52:44 följande:

Tack hörni

Ska sluta gnälla.

Tumme upp på att uppdatera. 👍🏻

Gör mig inget om du gnäller, bättre det än att du vänder dig till honom. Hoppas bara på att du slutar skriva att du inte är värd något och i stället skriver: HELL NO, han är inte värd mig!!

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-29 09:52:44 följande:

Tack hörni

Ska sluta gnälla.

Ja skriv i tråden först. Och du behöver inte svara honom snabbt(om du nu ska svara alls). Ta det lugnt bara.

Hur gick det när ni träffades nu sist? Vad sa ni när ni skildes åt? Har ni haft kontakt efter det?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2024-04-29 11:13:32 följande:
    Ja skriv i tråden först. Och du behöver inte svara honom snabbt(om du nu ska svara alls). Ta det lugnt bara.

Hur gick det när ni träffades nu sist? Vad sa ni när ni skildes åt? Har ni haft kontakt efter det?
    Det gick bra, vi hade en fin helg. Han var lugn. 
    Sen hände det en sak som gjorde att vi fick bryta upp mycket tidigare än det var tänkt. Hade stålsatt mig för att prata, säga allt som jag tänker på men det hade inte gått. Jag vet att det aldrig är rätt tillfälle men hade jag försökt då så hade det inte lett någonstans alls, kanske han inte ens lyssnat och jag hade fått gråta. Det hade varit rent respektlöst att ta det då och varken lett till svar eller gett mig någon form av ro. 

Vi sa bara hej då, och han sa vi hörs. Jag kommer inte ta kontakt, men det är ju stor risk att han gör det. 

En av sakerna jag är rädd för, tänk - tänk om han läser här. Och så skriver jag vad han har hört av sig om och när han gör det. Vilken otrolig skam. Jag vill inte att någon jag känner eller han framför allt han ska få reda på den här tråden. Den är min bikt. Mitt bollplank. 
  • prospicientia

Svarar utan ha läst andra inlägg:

Ligg du gärna med upptagna män om du vill det. Blir du kär, så tja, det är normalt, sådant kan hända. Men försök för guds skull inte ta honom ifrån sin fru - det finns ingenting mer creepy än det!!

• prospicientia

Okej, nu har jag läst lite av dina inlägg också och inte bara trådstarten, men jag har bara orkat läsa de första sidorna samt slutet här. Tror inte jag har så mycket att tillägga som inte redan är sagt.

Jag förstår dig i mycket av det du säger, jag fungerar på liknande sätt att jag vill reda ut saker, få saker bekräftade osv. Särskilt detta med ditt eget värde - som någon skrev så spelar det ingen roll vad andra tycker egentligen för det kommer alltid att finnas de som tycker du är fantastisk och andra som tycker du är en skitstövel; det viktiga är att du inte går emot dina egna värderingar. Gör ingenting som du själv tycker är fel för att känslorna tar över för då kommer du alltid att känna dig missnöjd med dig själv. Hamnar du ändå där så ha överseende med dig själv - okej, jag misslyckades, men jag reser mig och försöker igen. Ingen människa är perfekt. Vid en förälskelse så brukar det rentutav vara så att det är den andres fel som är en del av attraktionen eftersom det gör personen så oerhört mänsklig och påtaglig!

Däremot har jag invändningar mot att detta att du satt ultimatum på er relation. Att du sätter gränser är bra och känns det fel för dig vara vid sidan om så lämna honom, som du säger att du gör. Som du förstår kan dock inte läsare här blint lita på vad som påstås om hans äktenskap. Varför skulle hans kärlek till sin fru inte vara lika fin som - i den mån han har det - kärleken till dig? Varför har du krävt att han ska älska dig MER än sin fru? Varför tror du att du är förmer än henne utan att ens veta riktigt vem det är? Man kan inte äga andras känslor, sinnen och kroppar - det är den biten jag tycker kan bli väldigt självisk vid en förälskelse och det är det jag vänder emot. För det blir ju faktiskt raka motsatsen till kärlek och något man vill konsumera, äta upp, äga, ha, istället för att att bara låta blomman vara som den är. :) 

• Anonym (Deppig)
    prospicientia skrev 2024-04-29 14:39:54 följande:

Däremot har jag invändningar mot att detta att du satt ultimatum på er relation. Att du sätter gränser är bra och känns det fel för dig vara vid sidan om så lämna honom, som du säger att du gör. Som du förstår kan dock inte läsare här blint lita på vad som påstås om hans äktenskap. Varför skulle hans kärlek till sin fru inte vara lika fin som - i den mån han har det - kärleken till dig? Varför har du krävt att han ska älska dig MER än sin fru? Varför tror du att du är förmer än henne utan att ens veta riktigt vem det är? Man kan inte äga andras känslor, sinnen och kroppar - det är den biten jag tycker kan bli väldigt självisk vid en förälskelse och det är det jag vänder emot. För det blir ju faktiskt raka motsatsen till kärlek och något man vill konsumera, äta upp, äga, ha, istället för att att bara låta blomman vara som den är. :) 

Nja, det är ju det jag inte gjort riktigt.
    När vi började träffas så sa jag att jag inte var intresserad av upptagna män, men han var otroligt på. Pratade om att han träffat någon han ville vara med, skulle lämna sin fru. Tiden gick och det var inte rätt tillfälle (det kommer inte  det vet jag) och jag blev mer och mer fast. Och sen bara försvann han. 
    Vi hade en jättefin tid och jag var så glad, var verkligen jättekär och utan att förklara sig från en dag till en annan så ville han inte ha kontakt. Krossade mig fullständigt. 
    Sen tog han upp kontakten igen och ville ses, frågade om jag ville bo med honom. För att sen försvinna igen.

Jag har inte satt något ultimatum mot honom, men JAG mår så fruktansvärt dåligt av att han håller mig på halster, velar fram och tillbaka. Jag måste sätta ett ultimatum för mig själv, ska jag fortsätta dansa efter hans pipa och vara lycklig när vi ses och förkrossad när han försvinner eller ska jag gå vidare med mitt liv och förhoppningsvis träffa någon annan? 
    Jag FÖRSTÅR om han väljer sin familj framför mig, det är hans fru. Mamman till hans barn. De har älskat varandra en gång i tiden. Men som det är nu har han inte valt, han leker med mina känslor och jag är för rädd för att förstöra för att säga ifrån.
  • Anonym (Deppig)

Ville bara att han skulle vara ärlig så att jag kunde ta ställning till hur vårt förhållande skulle se ut. Har ingen lust att vara någons älskarinna för resten av livet, men säg vad du vill och lura mig inte. 

Svar på tråden Han vågar inte