Prostitution
Många tycker att det är fel att köpa sex.
men om man är så ensam att man bara vill ha en kram eller bara få vara i samma rum som en tjej. Är det då fel att gå till en prostituerad.
Många tycker att det är fel att köpa sex.
men om man är så ensam att man bara vill ha en kram eller bara få vara i samma rum som en tjej. Är det då fel att gå till en prostituerad.
Att ens tänka tanken att köpa en kram av specifikt en prostituerad visar ju redan där att nånting är väldigt skevt...
Vad hände med alla människor man passerar på vägen dit som kan ge kramar gratis?
Att ens tänka tanken att köpa en kram av specifikt en prostituerad visar ju redan där att nånting är väldigt skevt...
Vad hände med alla människor man passerar på vägen dit som kan ge kramar gratis?
Skaffa en hund eller katt?
Men varför ska man betala en annan människa att krama en? En människa som inte hade gjort det om hen inte fått pengar för det. Det är ju bara en illusion av närhet.
Skaffa en hund eller katt?
Men varför ska man betala en annan människa att krama en? En människa som inte hade gjort det om hen inte fått pengar för det. Det är ju bara en illusion av närhet.
Nu förstår jag inte svensk lag kring prostitution, men kanske för att jag inte är svensk.
Håller med alla kring trafficking, helt klart. Och, jag tror helt klart att de flesta kvinnor kommer i prostitution för knack eller pengar. Samhället må säkerställa att de tas hand om på annat sätt.
För de män. Oklara regler, och kanske några tror de inte gör något fel, men oavsett droppas de.
Men varför är det ok att sälja men inte köpa.
Om vi ska detta till livs, är det min uppfattning att båda ska förbjudas.
Tror det är viktigt att göra skillnad på om det är en kram eller en sexuell tjänst det handlar om. Dumt att blanda in prostitution om det bara handlar om just en kram. Ingen börjar ju heller känna tveksam för en vanlig massage, eller att gå till naprapaten.
Problemet kan väl vara att en kram lätt skapar en sexuell lust, och att det är där problemet uppstår.
Sedan kanske man bör fundera på om det inte känns värre än innan, om man betalar för just en kram. För en del kan ju sex vara "känslolöst", men det är nog svårare med en kram.
Nu förstår jag inte svensk lag kring prostitution, men kanske för att jag inte är svensk.
Håller med alla kring trafficking, helt klart. Och, jag tror helt klart att de flesta kvinnor kommer i prostitution för knack eller pengar. Samhället må säkerställa att de tas hand om på annat sätt.
För de män. Oklara regler, och kanske några tror de inte gör något fel, men oavsett droppas de.
Men varför är det ok att sälja men inte köpa.
Om vi ska detta till livs, är det min uppfattning att båda ska förbjudas.