• Anonym (Oskar)

Prostitution

Många tycker att det är fel att köpa sex. 

men om man är så ensam att man bara vill ha en kram eller bara få vara i samma rum som en tjej. Är det då fel att gå till en prostituerad. 

• Svar på tråden Prostitution
  • KimLinnefeldt

Till TS Oskar och till Fd: Jag förstår er längtan efter närhet, och det verkar som om ni har svårt att närma er kvinnor på ett avspänt sätt. Ta kontakt med en bra terapeut och berätta om det här, jag lovar att ni kommer att få hjälp.

Att gå till en prostituerad - bara för en kram eller en middag - är ingen lösning på problemet, det är bara en tillfällig lindring, och kanske med ågren efteråt.

Gå till botten med problemen, ni har ett liv att vinna.

• Pixxel

Det är egentligen fel att köpa sex. Men samtidigt så förstår jag att det finns dom som gör det då närhet är ett mänskligt behov för nästan alla människor.

• Elin pelin

Jag har inte orkat läsa hela tråden, så jag kan ske är ute och cyklar i detta och ber i sådana fall om ursäkt. Men kan du inte gå på massage, för att någon ska röra dig? Du får frisättning av oxytocin och dessutom få därifrån härligt avslappnad av massagen? 

• Anonym (Engelska)
    Anonym (Trew) skrev 2024-02-13 17:54:49 följande:
    För att det är köparna som håller uppe efterfrågan och själva prostitution är ett utnyttjande av andra människor. Vilket ocks är hela anledningen till att trafficking inom prostitution sker. Det är köparna som begår brottet. Föreställ dig om både sälj och köp skulle vara förbjudet. Vilket skydd skulle en prostituera känna att den har? En prostituera blir ganska ofta misshandlad och våldtagen, hur skulle denne kunna vända sig till polisen om den sålt förbjudna tjänster?

Är det mer logiskt nu?
    Förstår klart ditt resonemang här. Och ja, klart ska de som är misshandlad kunna gå till polisen. Helt klart. 
  • Gurksoppa

Ja. Det är fel, både olagligt och fel moraliskt. Så bara för att du är ensam så ska du få köpa en annan människas kropp? är ditt behov viktigare än andras? och på vilket sätt löser det din ensamhet? Knulla med en tjej som inte vill av fri vilja, sen gå hem till din ensamhet igen, inget efterspel, eftermys, eftergos. Bara en lång walk of shame till ensamheten igen. Skaffa en hund eller katt om du saknar sällskap, det är inte andra människors ansvar att finnas till och tillfredsställa just dig. 

• Anonym (Nore)
    Anonym (Oskar) skrev 2024-02-03 18:29:55 följande:
    Prostitution

Många tycker att det är fel att köpa sex. 

men om man är så ensam att man bara vill ha en kram eller bara få vara i samma rum som en tjej. Är det då fel att gå till en prostituerad. 

Väldigt tråkigt för dig att det är som det är men jag förstår dig. Har flera i min närhet som är i samma situation. 
  • Anonym (Kramiz)
    Anonym (Volvo) skrev 2024-02-03 19:08:15 följande:

Krama kollegor på jobbet 

Krama en busschaufför om det är nån du möter regelbundet 

Krama din granne 

Fråga om en kram i affären 

Nä, inte dessa. Jag vill absolut inte krama någon random kollega, min granne eller någon i affären (hemska tanke)! 
  • Anonym (Fd)
    KimLinnefeldt skrev 2024-02-13 19:49:39 följande:

Till TS Oskar och till Fd: Jag förstår er längtan efter närhet, och det verkar som om ni har svårt att närma er kvinnor på ett avspänt sätt. Ta kontakt med en bra terapeut och berätta om det här, jag lovar att ni kommer att få hjälp.

Att gå till en prostituerad - bara för en kram eller en middag - är ingen lösning på problemet, det är bara en tillfällig lindring, och kanske med ågren efteråt.

Gå till botten med problemen, ni har ett liv att vinna.

Tack för att du bryr dig. Jag har aldrig känt ågren efter att ha betalat för sällskap, det har känts bra när jag gjort det. Men jag har inte gjort det på ett par år nu sedan jag fått nytt jobb på en arbetsplats som är kvinnodominerad och jag blir sedd på ett sätt jag aldrig blivit förut. De fattar att jag är en udda typ och en ensamvarg men de försöker inkludera mig. Tar med mig på AW och liknande. Efter sådana brukar alla krama varandra och mig med vilket ger mycket. Jag tror jag är för udda för att någon ska vilja ha en relation med mig och jag skulle säkert ha svårt att vara sambo med någon då jag är så van nu med att ha allt på mitt sätt. Jag fattar själv att jag inte är någon attraktiv typ för tillfälligt sex så det är jag inställd på att jag aldrig kommer att ha. Men att bli sedd och få närhet t.ex i form av kramar är viktigt för mig. Jag går till kvinnliga massöser också och får uppleva kvinnlig beröring den vägen med (seriösa massager, inga happy endings) och det ger i alla fall något. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Fd) skrev 2024-02-14 11:31:25 följande:
    Tack för att du bryr dig. Jag har aldrig känt ågren efter att ha betalat för sällskap, det har känts bra när jag gjort det. Men jag har inte gjort det på ett par år nu sedan jag fått nytt jobb på en arbetsplats som är kvinnodominerad och jag blir sedd på ett sätt jag aldrig blivit förut. De fattar att jag är en udda typ och en ensamvarg men de försöker inkludera mig. Tar med mig på AW och liknande. Efter sådana brukar alla krama varandra och mig med vilket ger mycket. Jag tror jag är för udda för att någon ska vilja ha en relation med mig och jag skulle säkert ha svårt att vara sambo med någon då jag är så van nu med att ha allt på mitt sätt. Jag fattar själv att jag inte är någon attraktiv typ för tillfälligt sex så det är jag inställd på att jag aldrig kommer att ha. Men att bli sedd och få närhet t.ex i form av kramar är viktigt för mig. Jag går till kvinnliga massöser också och får uppleva kvinnlig beröring den vägen med (seriösa massager, inga happy endings) och det ger i alla fall något. 
    Kul att du trivs så bra på jobbet och får kram av kollegor.
    Hoppas du får en alla-hjärtans-dag-kram av någon av dem idag. Du verkar ha nåt innanför pannbenet och förstår vad som är rätt och fel så jag önskar dig verkligen en lång varm kram.
  • Anonym (Se en dokumentär)
    Anonym (Kramiz) skrev 2024-02-14 08:12:15 följande:
    Nä, inte dessa. Jag vill absolut inte krama någon random kollega, min granne eller någon i affären (hemska tanke)! 
    Men busschaffisarna är ju inte så pjåkiga att haffa en kram av!
Svar på tråden Prostitution