• Anonym (Oskar)

Prostitution

Många tycker att det är fel att köpa sex. 

men om man är så ensam att man bara vill ha en kram eller bara få vara i samma rum som en tjej. Är det då fel att gå till en prostituerad. 

• Svar på tråden Prostitution
  • Anonym (Trew)
    Anonym (Kramiz) skrev 2024-02-14 08:12:15 följande:
    Nä, inte dessa. Jag vill absolut inte krama någon random kollega, min granne eller någon i affären (hemska tanke)! 
    Varför går du inte på styrdans? Har hört andra gå på dans av det skälet. Då utnyttjar du inte en annan människa och indirekt/ direkt bidrar till trafficking.
  • Anonym (Fd)
    Anonym (A) skrev 2024-02-14 15:28:47 följande:
    Kul att du trivs så bra på jobbet och får kram av kollegor.
    Hoppas du får en alla-hjärtans-dag-kram av någon av dem idag. Du verkar ha nåt innanför pannbenet och förstår vad som är rätt och fel så jag önskar dig verkligen en lång varm kram.
    Jag fick ingen kram igår men ditt inlägg värmde nästan lika mycket.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Fd) skrev 2024-02-14 11:31:25 följande:
    Tack för att du bryr dig. Jag har aldrig känt ågren efter att ha betalat för sällskap, det har känts bra när jag gjort det. Men jag har inte gjort det på ett par år nu sedan jag fått nytt jobb på en arbetsplats som är kvinnodominerad och jag blir sedd på ett sätt jag aldrig blivit förut. De fattar att jag är en udda typ och en ensamvarg men de försöker inkludera mig. Tar med mig på AW och liknande. Efter sådana brukar alla krama varandra och mig med vilket ger mycket. Jag tror jag är för udda för att någon ska vilja ha en relation med mig och jag skulle säkert ha svårt att vara sambo med någon då jag är så van nu med att ha allt på mitt sätt. Jag fattar själv att jag inte är någon attraktiv typ för tillfälligt sex så det är jag inställd på att jag aldrig kommer att ha. Men att bli sedd och få närhet t.ex i form av kramar är viktigt för mig. Jag går till kvinnliga massöser också och får uppleva kvinnlig beröring den vägen med (seriösa massager, inga happy endings) och det ger i alla fall något. 
    Det behöver inte vara fel att bo ensam men ha en relation. Det finns massor av särboförhållanden i Sverige. Att vi skulle vara ensamma-ensamma är en myt.

Hoppas att du kan hitta din kärlek och att ni kan umgås på ett sätt som passar båda.
  • Anonym (Nisse)

Jag är man och har aldrig förstått hur man kan köpa sex. Jag skulle inte kunna tända på en kvinna som jag vet endast gör det för pengarna. Jag måste känna att kvinnan är attraherad av mig för att jag ska klara av det.

• Anonym (M)
    Anonym (Trew) skrev 2024-02-13 17:54:49 följande:
    För att det är köparna som håller uppe efterfrågan och själva prostitution är ett utnyttjande av andra människor. Vilket ocks är hela anledningen till att trafficking inom prostitution sker. Det är köparna som begår brottet. Föreställ dig om både sälj och köp skulle vara förbjudet. Vilket skydd skulle en prostituera känna att den har? En prostituera blir ganska ofta misshandlad och våldtagen, hur skulle denne kunna vända sig till polisen om den sålt förbjudna tjänster?

Är det mer logiskt nu?
    Men om en köpare blir misshandlad och rånad då, i samband med sexköp, ska inte han kunna gå till polisen då med samma resonemang.
  • Anonym (Trew)
    Anonym (M) skrev 2024-02-15 17:12:31 följande:
    Men om en köpare blir misshandlad och rånad då, i samband med sexköp, ska inte han kunna gå till polisen då med samma resonemang.
    Han kanske inte skulle tänkt tanken att köpa sex från början, eftersom det är olagligt. Hur skulle hans säkerhet bli bättre av att det blir olagligt för den prostituerade att sälja sex?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Trew) skrev 2024-02-15 18:46:37 följande:
    Han kanske inte skulle tänkt tanken att köpa sex från början, eftersom det är olagligt. Hur skulle hans säkerhet bli bättre av att det blir olagligt för den prostituerade att sälja sex?
    Precis
  • Anonym (M)
    Anonym (Trew) skrev 2024-02-15 18:46:37 följande:
    Men så kan man ju lika gärna säga om det blir olagligt att sälja. Kommentaren jag svarade handlade om att det är därför det är lagligt att sälja, för att kunna gå till polisen. Med samma argument kan man göra det lagligt att köpa också.
  • Anonym (Trew)
    Anonym (M) skrev 2024-02-15 23:53:57 följande:
    Men så kan man ju lika gärna säga om det blir olagligt att sälja. Kommentaren jag svarade handlade om att det är därför det är lagligt att sälja, för att kunna gå till polisen. Med samma argument kan man göra det lagligt att köpa också.
    Köpa en prostituera är att utnyttja en annan människa. Den prostituerade befinner sig mer troligt inte i den sitsen av egen fri vilja. Sexköparnas efterfrågan är så pass hög att trafficking av människor sker, både inom Sveriges och import. En prostituerad har mycket större risk att råka illa ut. Vissa siffror pekar på en 70% risk att bli våldtagen, en 45% risk att bli misshandlad.

Förstår du nu varför det inte är olagligt att sälja? Det vore som att försvåra saken ytterligare för en redan utsatt grupp.
  • felicityporter

Jag tycker faktiskt inte att det är någon större skillnad att gå till en prostituerad mot att gå till en massös. Olika typer av massage erbjuds och det är upp till var och en vad den personen är villig att erbjuda för tjänster. Så länge alla är myndiga och gör det frivilligt skiter jag fullständigt i vad vuxna människor väljer att ägna sina egna liv åt.

Svar på tråden Prostitution