• Anonym (Tom)

Lämna min fru för chansen att få ett barn?

Min fru och jag kan inte få barn. Vi har försökt i flera år med hjälp men gav upp då det höll på att kosta henne livet..

Nu är hon för gammal (45) och jag förlikade mig med att inte få bli far. Det kändes ok att satsa på annat. Hon sörjde mer. Jag såg andra fördelar med ett liv bara vi två.

Men senaste året känner jag helt annorlunda. Jag vill verkligen ha barn. Längtar t.o.m.

Tankarna går att lämna min fru och satsa på en annan kvinna. Men det dåliga samvetet krossar mig. Det skulle vara så otroligt förkrossande för min fru. Samtidigt så vill jag leva ett familjeliv med egna barn.

Har haft två flickvänner som blev gravida med mig (abort) innan jag träffade min fru så har förhoppningar om att kunna bli pappa.

Min fru är fantastiskt på alla vis och det SISTA jag vill är att göra henne olycklig. Men jag klarar inte att leva ett liv utan en egen familj :( vad fan gör jag??

• Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?
  • Tow2Mater
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-16 18:21:42 följande:
    Jodå, det är önsketänkande.
    I #84 ges exempel på fyra olika personer som bevisar du har fel.
  • Anonym (E.G.O)
    Tow2Mater skrev 2024-03-16 17:53:15 följande:
    TS har inget ansvar för fruns framtida barnplaner. Det ligger ju på henne att ta sin framtid i sina egna händer - om hon startar en egen tråd kommer FLs kvinnor svurma omkring henne med stöd om hur hon fortfarande har tid att lämna och hitta sperma på annat håll. Här ska vi ju ge råd till TS som vill ha barn.

Nä? Men hur snällt är det att dra ut på beslutet om skilsmässa och där genom beröva en annan person chansen att få ett barn? 

Jag har givit TS ett råd. Du kanske inte vad ?skilj er fort? betyder? Är det ordet ?fort? som är svårt? Det betyder snabbt, skyndsamt, direkt, omedelbart osv.
    Ts har inget ansvar för sin frus framtida barnplaner. Men bara för det behöver man inte sköta detta på ett grisigt sätt. 

Men vi tänker som du gör. ?Jag har inget ansvar. Det är alla andras fel att jag inte är lycklig. Om jag inte kan finna lycka, så underlättar jag inte för andra att finna lyckan?.

• Lönnsirap
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-16 18:21:42 följande:
    Jodå, det är önsketänkande.
    Fast det är precis lika mycket önsketänkande att folk inte då och då separerar. Och att en människa ska fortsätta i ett förhållande där det inte blev som någon av parterna trodde.

Att tro att det ABSOLUT kommer bli barn är naivt, men att kalla det önsketänkande att försöka förstå skilja sig och sedan hitta en ny partner är det inte alltid. 

Man kan inte föreställa sig livet, och beställa varken kärlek, eller barn. Man vet liksom inte hur det blir. 

Precis som TS trodde att han skulle bli nöjd när hustrun hade svårt, precis likadant kan hustrun också ha andra tankar nu ett par år senare. 
  • Anonym (E.G.O)
    Tow2Mater skrev 2024-03-16 17:53:15 följande:
    TS har inget ansvar för fruns framtida barnplaner. Det ligger ju på henne att ta sin framtid i sina egna händer - om hon startar en egen tråd kommer FLs kvinnor svurma omkring henne med stöd om hur hon fortfarande har tid att lämna och hitta sperma på annat håll. Här ska vi ju ge råd till TS som vill ha barn.

Jag kan tillägga att om det varit Ts fru som skrivit detta, hade mitt svar blivit detsamma. 

• anna0911
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-16 12:36:28 följande:
    Fast nu stod det ju att frun nästan förlorat livet redan i deras försök... och 45 år är för gammalt för en graviditet, till och med för en kvinna som utan problem fött barn tidigare i livet. Riskerna är höga i den åldern; de olika organsystemen i kroppen är redan inne på sin reservkapacitet (vi är inte skapta för att bli så gamla som vi blir nu i Västerlandet) - och under graviditeten måste de arbeta för två. För att inte tala om att en förstaförlossning är som ett maratonlopp till och med för en ung och frisk kvinna. 
    Njae 2 tjejkompisar till mig har skaffat barn med ivf vid 52?. Å ena pappan är över 70. Det är rätt taskigt mot barnen men men allt går ju
  • Anonym (Yeti)
    Lönnsirap skrev 2024-03-16 18:43:24 följande:
    Fast det är precis lika mycket önsketänkande att folk inte då och då separerar. Och att en människa ska fortsätta i ett förhållande där det inte blev som någon av parterna trodde.

Att tro att det ABSOLUT kommer bli barn är naivt, men att kalla det önsketänkande att försöka förstå skilja sig och sedan hitta en ny partner är det inte alltid. 

Man kan inte föreställa sig livet, och beställa varken kärlek, eller barn. Man vet liksom inte hur det blir. 

Precis som TS trodde att han skulle bli nöjd när hustrun hade svårt, precis likadant kan hustrun också ha andra tankar nu ett par år senare. 
    Inga förhållanden är förenat med garantier. Jag är däremot övertygad att chanserna för att ts lyckas hitta en yngre tjej som vill och kan få barn (under förutsättning att ts också kan) är minimala, risken är betydligt större att han utvecklar en aversion mot kvinnor. Jag är helt övertygad om detta.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Yeti) skrev 2024-03-16 19:22:10 följande:
    Inga förhållanden är förenat med garantier. Jag är däremot övertygad att chanserna för att ts lyckas hitta en yngre tjej som vill och kan få barn (under förutsättning att ts också kan) är minimala, risken är betydligt större att han utvecklar en aversion mot kvinnor. Jag är helt övertygad om detta.
    Men hallå Jag var 37 och 38 när jag blev gravid. Så klart män som längtar efter barn kan träffa en kvinna som också vill det. Det är rätt många kvinnor som får barn mellan 35-43 års ålder också.
  • Anonym (Yeti)
    Anonym (Vi) skrev 2024-03-16 20:11:47 följande:
    Men hallå Jag var 37 och 38 när jag blev gravid. Så klart män som längtar efter barn kan träffa en kvinna som också vill det. Det är rätt många kvinnor som får barn mellan 35-43 års ålder också.
    Allt är en chansning, undrar om ts tänker sig en 38-åring? skaffa barn gör man dessutom inte först när förhållandet har gått några år. Se dig omkring, inte ser man särskilt många par där ålderskillnaden är +10 år, så chanserna för ts är antagligen högre med att skaffa barn med en jämnårig. 
  • Anonym (Kl)

Skaffa barn med en ensamstående kvinna som längtar eller ett lesbiskt par?

• Anonym (Tom)
    Soligakatten skrev 2024-03-16 16:49:48 följande:

Ts får väl göra precis som han vill 😊 fattar inte varför ni blir superarga, antagligen för att ni bara lever er in i kvinnans känslor. Ts är inte för gammal! Han är närmare 40 än 50! Tror faktiskt inte det kommer bli några problem, alls.
    Tycker du ska satsa på det.

Tack. Är rädd att jag skulle bli otroligt bitter om jag försitter chansen till en egen familj..
Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?