Du har alltså tidigare varit fine med att ni två inga barn fick. Nu ligger du nån stans mellan 40-50 i ålder. Jag utgår ifrån att du inte lämnat helt sanna uppgifter för att kanske behålla lite mer anonymitet. Du är förmodligen något äldre än du säger.
Du påstår att flera 30 åringar på jobbet flirtat med dig. En vanlig uppfattning av män i din ålder när egna ålderstecken börjar rada upp sig, man tittar på de unga attraktiva kvinnorna och ställer sig frågan om man ff har det. Och läser in saker som inte alltid finns.
En klassisk medelålderskris där realiteten av vad livet gett framstår att tydligare. Med lite panik och noja i kölvattnet. Man tittar tillbaks på val och vägskäl man hade i livet när ålderdomen ligger närmre i förgrunden än tidigare.
du och din fru har det inte bra säger du men ni kanske bara har det som folk har det mest såtillvida att livet faktiskt går upp och ner. I en annan relation kommer andra utmaningar.är gräset grönare ? Samtidigt är det en stor uppoffring att vilja ha barn men inte få. Men du agerar i elfte timmen på något du vetat länge ? Därav min tanke kring en släng av medelålderskris i detta och tyvärr lite gubbsjuka.
Inte ovanligt för män i samma ålder med eller utan barn börjar snegla mot yngre kvinnor ofta på jobbet och tror det finns ömsesidighet. Ni tittar sällan på egna åldern eller spegelbild, när ålder och falnande libido inträder, ni tittar på allt yngre kvinnor.
eftersom du inte förrän nu agerat på din barn längtan funderar jag på om du ens haft den tidigare. Den kommer nu först. Kanske för att nu är det kniven mot strupen utifrån din egen ålder. det är nu eller aldrig. Du har skjutit frågan framför dig.
ett hårt slag mot din nuvarande om du skulle lyckas i dom strävan att både skaffa yngre kvinna och få barn med densamma. Kan du leva med det ? orkar du stanna och göra något bra av livet ändå ? Stora frågor. För och nackdelar med alla val i livet. Lycka till !