• Anonym (Tom)

Lämna min fru för chansen att få ett barn?

Min fru och jag kan inte få barn. Vi har försökt i flera år med hjälp men gav upp då det höll på att kosta henne livet..

Nu är hon för gammal (45) och jag förlikade mig med att inte få bli far. Det kändes ok att satsa på annat. Hon sörjde mer. Jag såg andra fördelar med ett liv bara vi två.

Men senaste året känner jag helt annorlunda. Jag vill verkligen ha barn. Längtar t.o.m.

Tankarna går att lämna min fru och satsa på en annan kvinna. Men det dåliga samvetet krossar mig. Det skulle vara så otroligt förkrossande för min fru. Samtidigt så vill jag leva ett familjeliv med egna barn.

Har haft två flickvänner som blev gravida med mig (abort) innan jag träffade min fru så har förhoppningar om att kunna bli pappa.

Min fru är fantastiskt på alla vis och det SISTA jag vill är att göra henne olycklig. Men jag klarar inte att leva ett liv utan en egen familj :( vad fan gör jag??

• Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Tom) skrev 2024-03-15 21:51:58 följande:
    Exakt så!

Får jag fråga hur du hade valt om du var i min situation? Vill tillägga att relationen inte längre är bra (Pga av barnlösheten- den var dock fantastisk innan vi började försköka få barn).
    Om relationen inte längre var bra, och inte gick att reparera, hade jag lämnat. Barn eller ej.

I en sådan situation har du kanske inte så mycket att förlora? Tänk så här: Hade du stannat med din fru om du redan hade barn? VILL du stanna?
  • Anonym (Ss)
    Anonym (Tom) skrev 2024-03-15 21:53:44 följande:
    Hade du själv valt bort barn av pliktkänsla mot din partner? En partner där kärlek och intimitet inte längre är självklart?

ja eller nej
    I din situation och ålder, ett solklart ja!
    Anonym (Tom) skrev 2024-03-15 21:49:32 följande:
    Grejen är att hon hade gått i bitar om jag lämnade av den anledningen.. 

Men jag vet inte vad jag ska göra. Relationen har tagit så mycket stryk. Intima är vi knappt längre då det är förknippat med ångest.

Längtar efter ett lättsammare liv med kärlek, sex och där barn bara blir till utan svårigheter. och för min del är det ju inte kört än.. men för henne är det ju det..
    Givetvis ska du inte säga att du lämnar henne för att kunna avla. DET vore oförlåtligt grymt.

Har ni det inte bra, kan du säga att du lämnar av den anledningen. Detta med barn bör i vilket fall som helst inte vara den enda anledningen. Du har rätt till kärlek och lycka. Det får du inte nu. Du kanske kan få det med någon annan, med eller utan barn. Din fru kanske också kan finna lycka med någon annan.

Du verkar ha dåligt samvete, men ingen ska behöva stanna i en relation man inte längre vill vara i. MEN självklart ska du inte slänga barn-argumentet i ansiktet på henne. Om hon frågar, säg bara att det har blivit för svårt och att du vill gå vidare. Det räcker. Hon förtjänar en förklaring, men du har ingen skyldighet att redovisa alla dina skäl eller önskemål.
  • Anonym (???)
    Anonym (Tom) skrev 2024-03-15 21:41:14 följande:
    Jag är 43 år.
    OK, så säger jag att gör slut med tanke på att din ålder inte gör det helt hopplöst att bli far om några år och att resten av förhållandet med hustrun är långt från toppen. Och att göra det nu är bättre än nästa år. Inte rättvist för någon men vad i livet är det?
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-15 21:55:25 följande:
    Vadå ska du sätta ut en annons att nästa kvinna du blir tillsammans med SKA vilja och kunna skaffa barn med dig och gärna inom några veckor eller högst ett år innan du själv blir för gammal?

Vilken jäkla kass kvinnosyn du har!  
    Jag tycker du ska göra din fru en stor tjänst och lämna henne IDAG! och aldrig mer kontakta henne under hela ditt miserabla liv!
    Så TS ska stanna i en kärlekslös relation bara för att det är synd om hans fru? Annars är han en skitstövel?

Vilken kass manssyn du har.

Ingenstans har han skrivit att han letar avelsko. Han verkar inse att det inte finns några garantier för vare sig kärlek eller barn. Men lämnar han det nuvarande dödsdömda (?) förhållandet har han i alla fall en chans att finna kärlek och lycka med någon annan. Med eller utan barn. Och hans fru får också chans till kärlek på annat håll.
  • Less is more

Ni kanske ska separerera. Även om det  är tragiskt så måste ju du få leva ditt liv och följa din längtan. Det finns nog gott om kvinnor som också gärna vill träffa någon att få barn med.

Alternativt kan du /ni skaffa barn med ett lesbiskt par med två trevliga kvinnor. Du levererar & sen har ni barnen varannan vecka. Är det bra personer kan det fungera

Fast jag kan ändå förstå att du som man kanske vill uppleva känslan att du gjort en kvinna du älskar med barn. En känsla som inte lämnsr dig..Ja, då behöver du separera.

Din fru kan i sin tur träffa en man som redan har barn och få familjelivet så.

• Anonym (Mamman)

Jag tycker det är viktigt att du är sann mot dig själv. Om barn och familj är så viktigt för dig måste du lämna relationen snarast. Kanske bör du undvika att strö salt i såren och ange en annan anledning till varför du vill separera. Verkar ju som om ni haft det slitigt ganska länge och närhet saknas. Relationer är svåra och många äktenskap slutar i skilsmässa. Det finns ju ingen garanti att ni kommer vara ihop resten av livet med eller utan barn.  Det är skitjobbigt att vara förälder och det är mycket slitigt för relationen men det är värt det alla gånger. Om du inte satsar på familj så kommer du ångra dig senare och bli en bitter gammal man. 

• Anonym (Mano)

Barn är för stort och för viktigt i livet för att avstå.

Jag kan tycka att din fru inte tagit ansvar. Hon borde sett till att få ett barn när hon hade möjlighet. Det har hon iofs fortfarande.

Om hon är bra skulle jag nog pratat med henne om äggdonation.

Alternativet är att lämna. Finns så många kvinnor 30+ som väntar på en bra man att bilda familj med. 

Att leva vidare med henne utan barn är en dålig idé för alla inblandade.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-03-15 22:22:10 följande:
    Så TS ska stanna i en kärlekslös relation bara för att det är synd om hans fru? Annars är han en skitstövel?

Vilken kass manssyn du har.

Ingenstans har han skrivit att han letar avelsko. Han verkar inse att det inte finns några garantier för vare sig kärlek eller barn. Men lämnar han det nuvarande dödsdömda (?) förhållandet har han i alla fall en chans att finna kärlek och lycka med någon annan. Med eller utan barn. Och hans fru får också chans till kärlek på annat håll.
    Nej han ska verkligen INTE stanna hos sin fru! Då missuppfattade du verkligen vad jag skrev!

Han borde gjort henne en tjänst och lämnat henne ifred för länge länge sen!
    Så att HON kunde hittat en riktig MAN istället för en jäkla crybaby som han verkar vara bara för att han inte får en egen bebis att leka med.

JO han skrev precis att han ville lämna sin fru PGA att hon inte hade lyckats avla fram ett barn ÅT HONOM..

Ett riktigt jäkla EGO..

Den kvinna som får honom efter han dumpat frun pga att hon inte är fertil...kan skatta sig lycklig enligt dig eller? Som måste pressa fram en stor jättebebis ur vaginan för att duga, för annars så kommer han ju tröttna på henne också förr eller senare!

Hur länge ska han söka efter en avelsko? Tills han är 80 år kanske? Vad är poängen? Det finns tillräckligt med föräldrarlösa barn som han kan donera pengar till för att lätta sitt samvete (eller det samvetet han nu tror sig ha)

Du verkar inte veta mycket om män förresten..Män SKA man hålla kort och bestämma över.. Annars blir dom som TS -med uppblåsta egon och det blir ingen normal kvinna lycklig över 😂 
  • Less is more
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-15 23:02:05 följande:
    Nej han ska verkligen INTE stanna hos sin fru! Då missuppfattade du verkligen vad jag skrev!

Han borde gjort henne en tjänst och lämnat henne ifred för länge länge sen!
    Så att HON kunde hittat en riktig MAN istället för en jäkla crybaby som han verkar vara bara för att han inte får en egen bebis att leka med.

JO han skrev precis att han ville lämna sin fru PGA att hon inte hade lyckats avla fram ett barn ÅT HONOM..

Ett riktigt jäkla EGO..

Den kvinna som får honom efter han dumpat frun pga att hon inte är fertil...kan skatta sig lycklig enligt dig eller? Som måste pressa fram en stor jättebebis ur vaginan för att duga, för annars så kommer han ju tröttna på henne också förr eller senare!

Hur länge ska han söka efter en avelsko? Tills han är 80 år kanske? Vad är poängen? Det finns tillräckligt med föräldrarlösa barn som han kan donera pengar till för att lätta sitt samvete (eller det samvetet han nu tror sig ha)

Du verkar inte veta mycket om män förresten..Män SKA man hålla kort och bestämma över.. Annars blir dom som TS -med uppblåsta egon och det blir ingen normal kvinna lycklig över 😂 
    Vilket barnsligt svar
Svar på tråden Lämna min fru för chansen att få ett barn?