• EpicF

    Kräkningsanmälan, ingeting händer!

    Man byter självklart skola. 

  • EpicF

    Ja, man kan polisanmäla lågastadiebarn. Det som händer är att socialen kopplas in då barnet är icke-straffmyndig. 

    Så tycker absolut du ska polisanmäla. Du kan också anmälan skolan som inte har gjort sitt jobb. 

  • EpicF
    Anonym (Lärare) skrev 2024-03-26 12:33:39 följande:
    Du kan inte kräva att vara med på lektioner eller på skolgården. Det är ingen allmän plats där man får vistas fritt, utan det som kommer att hända är att skolan nekar dig tillträde till lokalerna och kan avvisa dig från skolgården.

    Vilken rätt till insyn i skolan har jag som vårdnadshavare? (skolinspektionen.se)

    JO dnr 7209-2015 | lagen.nu
    Om inte skolan kan se till att mitt barn är trygg i skolan hade jag varje dag kommit och varit med i klassen och på skolgården. Jag tror alla föräldrar hade gjort det. 
  • EpicF

    Anonym (Lärare): Ja, då hade väl polisen fått komma. Tvivlar de hade gjort det dock, så länge jsg inte hade bråkat etc. 

  • EpicF
    Anonym (Lärare) 
    Jag är glad att mina barn får på en normal skola där föräldrarna är välkomna att delta, både på undervisning och skolgården. 
  • EpicF
    Alessia skrev 2024-03-26 20:34:24 följande:

    När du eller barnets pappa gjort anmälan till rektor om fysisk och verbal misshandel mot dotter ska rektor omedelbart vidareanmäla detta till skolans huvudman. Är det en kommunal skola ska rektors anmälan gå till utbildnings/ skolförvaltningen, är det en friskola till skolans styrelse. Fråga rektor om han vidareanmält eller ta själv kontakt med skolförvaltning/ styrelseför att ta reda på om så skett.
    Händer inget kan ni föräldrar anmäla till BEO dvs barn - och elevombudsmannen. BEO är en "gren" av Skolinspektionen och till Skolinspektionen kan man också göra en anmälan.
    I Sverige råder nolltolerans mot kränknungar i skolor det är därför rektor snarast ska anmäl till skolans huvudman som får se över hur skolan generellt och även specifikt sköter ett kränkningsärende. BEO tar inte upp alla ärenden till behandling, men Skolinspektionen brukar visa stort intresse, i synnerhet om de inspekterat skolan vid något tillfälle.
    Var också noga med att föra dagbok över hur dottern har det i skolan: vad som hänt och när,  vilka som var inblandade och vad som sagts, gjorts och hur personal har reagerat.


    De flesta, eller snarare alla skolor i Sverige har nolltolerans mot både mobbning och kränkningar och ändå händer detta dagligen. 
  • EpicF
    Anonym (Mino) skrev 2024-03-26 21:49:42 följande:

    EpicF
    Där det finns människor finns det kränkningar. Att inbilla sig en kränkningsfri skola är oerhört naivt. Det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.


    Nej, jag har inbillat mig det heller. Därav mitt inlägg. 
  • EpicF
    Anonym (Polis) skrev 2024-03-26 21:59:35 följande:
    Samma på 90 talet, jag ville byta skola men rektorn jag hade sade nej. // Skrikandes
    Blev även mobbad av en lärare!
    Rektorn sa nej? 

    En rekror kan inte säga nej till att en elev vill byta skola. Varken ni eller på 90-talet. 
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-03-27 10:10:11 följande:
    Det var under 90-talet som fritt skolval infördes. Innan dess kunde man inte byta skola hur som helst. 
    Och detta hände på 90-talet. 
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-03-28 10:25:25 följande:
    Men du vet inte om det var INNAN eller EFTER fria skolvalet infördes.
    Vad är det du vill? 
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-03-28 10:48:44 följande:

    Ville bara informera dig om att du inte nödvändigtvis har rätt 


    Då frågar jag igen, vad är det du vill med dina trakasserier i varje tråd? Vad får du ut av det? Ger det dig njutning? 
  • EpicF
    Agda90 skrev 2024-03-28 11:08:15 följande:
    Jaha så att svara på inlägg är att trakassera?
    Varför ska jag inte svara när det du skriver inte stämmer?
    Du trakasserar mig i varje tråd. Vad får du ut av det?
Svar på tråden Kräkningsanmälan, ingeting händer!