• Anonym (Hur)

Varför är total tillit så viktigt i en relation?

Det talas ofta om att tilliten får sig en törn när det krisar i relationen. Jag har funderat mycket på det och kommit fram till att vi tolkar ordet tillit eller rättare sagt använder sig av ordet tillit på olika sätt beroende på situationen.

Därför ställer jag följande frågor till er

Är tillit något som bara finns där eller är det något vi bygger upp tillsammans?

Kan tilliten bli en fara om den är absolut`?

Finns det människor som är mer tillitsfulla än andra ?

Personligen litar jag på människor tills de bevisat motsatsen.

• Svar på tråden Varför är total tillit så viktigt i en relation?
  • Anonym (H)
    Anonym (Hur) skrev 2024-04-02 13:40:03 följande:
    Varför är total tillit så viktigt i en relation?

Det talas ofta om att tilliten får sig en törn när det krisar i relationen. Jag har funderat mycket på det och kommit fram till att vi tolkar ordet tillit eller rättare sagt använder sig av ordet tillit på olika sätt beroende på situationen.

Därför ställer jag följande frågor till er

Är tillit något som bara finns där eller är det något vi bygger upp tillsammans?

Kan tilliten bli en fara om den är absolut`?

Finns det människor som är mer tillitsfulla än andra ?

Personligen litar jag på människor tills de bevisat motsatsen.

För mig är tillit extremt viktigt. Min fru har ett stort ansvar för det viktigaste jag har, våra barn. Jag behöver lite på att hon ställer upp för våra barn och tar hand om dem 

Även i annat är det viktigt. Hon har ett stort ansvar för vår ekonomi. Skulle hon bestämma sig för att göra dumheter skulle det snabbt sabba för oss båda. Jag kan inte kontrollera henne hela tiden, alltså måste jag lita på henne.

Hon kan också göra mig väldigt ledsen och verkligen förstöra mitt . Alltså måste jag lite på att hon inte gör något sånt i onödan.

Den här stora tilliten måste byggas upp över tiden och kom inte direkt. Det var bl a därför vi väntad med att skaffa barn.
  • Anonym (tillit)

Utan tillit är du inte trygg och utan trygghet kan du inte ha det nära bandet vi alla behöver ha till vår partner för att må bra i relationen. 

• Anonym (Vår)

Tillit är en grundpelare i en relation.

• Auditanne
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 18:48:55 följande:

Du e lika osund för enligt forskaren är du oxå ohederlig. Det e alla över en kam som gäller!

Nej, faktiskt inte. Jag har inga problem alls med att vara rak och ärlig. Tala för dig själv.
  • Anonym (Thor)
    Auditanne skrev 2024-04-03 20:17:18 följande:
    Nej, faktiskt inte. Jag har inga problem alls med att vara rak och ärlig. Tala för dig själv.
    Läs forskningen.Det står att alla ljuger. Är du undantag? Ha, ha.
  • Anonym (Rino)
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 20:51:07 följande:
    Skillnad på vad man ljuger om och hur ofta. Du har en väldigt destruktiv syn på mänskligheten.
  • Anonym (Thor)
    Läs forskningen.Det står att alla ljuger. Är du undantag? 

Du ljuger nu va, va, va?
    Om du läste länken mannen gav så ljuger du flera ggr varje dag. Minst 24 ggr varje dag för din man. He, he, he. 
    Ja du ljuger så bra, som Bengtzing sa. Ha, ha.ha

• Anonym (Rino)
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 20:58:50 följande:

Du ljuger nu va, va, va?
    Om du läste länken mannen gav så ljuger du flera ggr varje dag. Minst 24 ggr varje dag för din man. He, he, he. 

Du vet ingenting om hur ofta auditanne ljuger. Att genomsnittspersonen ljuger 1-3 gånger per dag är en annan fråga.

Man kan även notera att människor för det mesta talar sanning. För med tanke på hur mycket människor pratar är 1-3 lögner inte särskilt mycket.
  • Auditanne
    Nej, det stämmer inte på alla. Jag ljuger inte och särskilt inte för en partner. Finns ingen anledning att vara bedräglig.
  • Auditanne
    Anonym (Thor) skrev 2024-04-03 20:58:50 följande:

Du ljuger nu va, va, va?

Nej som sagt. Ser ingen poäng i att ljuga för mina närmaste. De förtjänar bättre än så. 
Svar på tråden Varför är total tillit så viktigt i en relation?