• Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

• Svar på tråden Sd:s trollfabrik
  • klyban
    Rataxes skrev 2024-05-22 07:58:58 följande:

Det här med att SD förnekar att Riks är deras kanal är så löjligt.
    Det vore som att vänstern skulle förneka att Public service är deras kanal.

Fakta, forskning, saklighet och opartiskhet, det är inte vara vänster :whoco5:
    Men vi vet att du inbillar dig det.

Hysteri skrev 2024-05-22 11:47:33 följande:
    = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA . Ingen får tycka annorlunda än mig!!! Då blir jag ledsen och gråter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Synd för dig att folket har slutat lyssnat på vänster tårarna 

Mmmm, och SD öppnade då hemliga trollfabriker med hela 50st anonyma användare.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (lk)
    KillBill skrev 2024-05-21 22:47:36 följande:
    Skillnaden var att det då handlade om två tjänstemän som agerade på eget bevåg. S centralt tog kraftigt  avstånd från det inträffade och omplacerade tjänstemännen. 
    Ja, Ayan Jamil blev omplacerad och jobbar idag som pressekreterare på kommunikationsavdelningen för S centralt med ansvar för Peter Hultqvists ärenden.

"omplacerad ..."

Jamil jobbade på avdelningen för "Omvärldsanalys" på Sveavägen 68.

Samma avdelning för "Omvärldsanalys" där bland annat Anders Lindberg avslöjades år 2006 med att skicka anonyma mejl till media där måltavlan var Reinfeldt som bland annat påstods vara sexköpare. Lindberg "omplacerades" till Aftonbladets ledarsida där han idag skriver indignerat om "hotet från trollfabriker".

Samma avdelning på Sveavägen 68. Tolv år emellan. Precis samma saker.

"eget bevåg ..."

• Hysteri
    KillBill skrev 2024-05-22 14:07:36 följande:

Detta är viktig läsning. 

Åsa Wikforss om varför SD-trollen är ett hot mot demokratin - DN.se

Och igen = WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är vänsterextremist och det är ett hot mot demokratin när folk inte tycker som mig WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA  

Vänstern och deras hat mot oliktänkande är väldigt är så rolig , påminner mig om tv Kids Say the Darndest of Things

Så sött att även dom minsta försöker vara med i debatten,
    men blir lite svårt att ta den på allvar 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • Anonym (AB)
    Hysteri skrev 2024-05-22 11:47:33 följande:
    = WAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA . Ingen får tycka annorlunda än mig!!! Då blir jag ledsen och gråter WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Synd för dig att folket har slutat lyssnat på vänster tårarna 
    Sorry, men jag ligger höger ut på den politiska skalan.

Jag tycker att alla får ha rätt att "tycka" vad dem vill, men man måste skilja på "fakta" och att "tycka". Även om man råkar "tycka" något om någonting, så behöver det inte vara så, och då ska man vara tydlig med att det är en åsikt man har när man presenterar sitt "tyckande".
  • klyban
    Hysteri skrev 2024-05-22 14:23:44 följande:
    Och igen = WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA jag är vänsterextremist och det är ett hot mot demokratin när folk inte tycker som mig WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA  

Vänstern och deras hat mot oliktänkande är väldigt är så rolig , påminner mig om tv Kids Say the Darndest of Things

Så sött att även dom minsta försöker vara med i debatten,
    men blir lite svårt att ta den på allvar 😂😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Dåliga projiceringar går inte ens du på, men ändå skriver du dom.
    Sånt är mycket intressant att se.

Anonym (AB) skrev 2024-05-22 14:52:54 följande:
    Sorry, men jag ligger höger ut på den politiska skalan.

Jag tycker att alla får ha rätt att "tycka" vad dem vill, men man måste skilja på "fakta" och att "tycka". Även om man råkar "tycka" något om någonting, så behöver det inte vara så, och då ska man vara tydlig med att det är en åsikt man har när man presenterar sitt "tyckande".

På denna nivå av agenda, så är alla vänsterblivna och kommunister om man inte håller med.
    Saker som fakta och sakligheten är det värsta du kan komma med.

Och det är också därför vi fått trollfabrikerna av SD och deras lögner att de inte skulle existera.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Anonym (lk) skrev 2024-05-22 14:22:00 följande:
    Ja, Ayan Jamil blev omplacerad och jobbar idag som pressekreterare på kommunikationsavdelningen för S centralt med ansvar för Peter Hultqvists ärenden.

"omplacerad ..."

Jamil jobbade på avdelningen för "Omvärldsanalys" på Sveavägen 68.

Samma avdelning för "Omvärldsanalys" där bland annat Anders Lindberg avslöjades år 2006 med att skicka anonyma mejl till media där måltavlan var Reinfeldt som bland annat påstods vara sexköpare. Lindberg "omplacerades" till Aftonbladets ledarsida där han idag skriver indignerat om "hotet från trollfabriker".

Samma avdelning på Sveavägen 68. Tolv år emellan. Precis samma saker.

"eget bevåg ..."
    Nej det är inte samma sak. Där det gällde S handlade det om enskilda personer som på eget bevåg postade anonyma inlägg. När det uppmärksammades så deklarerade S att det var helt oacceptabelt, förklarade att S inte jobbar så  och omplacerade tjänstemännen.  Om SD hade agerat på samma sätt så hade det inte varit  å problematiskt som det visat sig var med SD. Jimmie Åkesson försvarar nämligen användningen av anonyma troll konton. Den omplacering som SD pratade om visade sig vara ett skämt från SDs sida (två personer på kommunikationsavdelningen flyttat på sina stolar 30 cm). 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (lk)
    KillBill skrev 2024-05-22 17:11:04 följande:
    Nej det är inte samma sak. Där det gällde S handlade det om enskilda personer som på eget bevåg postade anonyma inlägg. När det uppmärksammades så deklarerade S att det var helt oacceptabelt, förklarade att S inte jobbar så  och omplacerade tjänstemännen.  Om SD hade agerat på samma sätt så hade det inte varit  å problematiskt som det visat sig var med SD. Jimmie Åkesson försvarar nämligen användningen av anonyma troll konton. Den omplacering som SD pratade om visade sig vara ett skämt från SDs sida (två personer på kommunikationsavdelningen flyttat på sina stolar 30 cm). 
    S tyckte det var så "oacceptabelt" att de gjorde killen till pressekreterare hos Peter Hultqvist.
  • klyban
    Anonym (lk) skrev 2024-05-23 15:35:03 följande:
    S tyckte det var så "oacceptabelt" att de gjorde killen till pressekreterare hos Peter Hultqvist.
    Kan du upplysa oss när denna omplacering skedde? Skrattande
  • KillBill

Nu är SDs trollfabrik igång igen. Den här gången försöker man värva väljare med AI genererade blondiner. 

Allvarlig fråga till M, KD och L väljare. Varför accepterar ni att era partier samarbetar med ett parti som håller på med sådan skit?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Sd:s trollfabrik