• Anonym (Zippo)

Sd:s trollfabrik

Hörde att sd har en trollfabrik för att sprida propaganda. Vilka trådar/ inlägg här på familjeliv misstänker du vara såna?

• Svar på tråden Sd:s trollfabrik
  • KillBill
    Challenger skrev 2024-06-08 22:32:11 följande:
    På vilket sätt skulle det vara problematiskt?
    Om partier använder sig av anonyma trollkonton så urholkas väljarnas förtroende för de politiska partierna (det är viktigt att politiska budskap kan kopplas till en avsändare). 

Genom att via anonyma trollkonton pumpa ut en retorik fylld av hat och att utmåla politiska motståndarna som fiender skapas splittring i samhället och skadar det samtalsklimatet vilket är skadligt för demokratin
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Challenger skrev 2024-06-09 11:40:16 följande:
    Jag förstår inte hur propaganda kan vara odemokratisk. 

Alla kan om de vill skapa ett konto och ge uttryck för sina åsikter eller påhittade sådana. 
    Läs mer här så kanske du förstår:

demokratiskasamtalet.se/vad-%C3%A4r-mik/vad-%C3%A4r-propaganda/

"Men propaganda brukar också ges en snävare betydelse och då avse vilseledande budskap som sprids genom oetiska metoder ? till exempel falska avsändare och manipulerat innehåll ? i syfte att manipulera andras politiska åsikter och handlingar, ofta med hjälp av att väcka starka negativa känslor. I kommitténs arbete är det en sådan snävare, mer negativt inriktad definition av propaganda som vi fokuserar på"

Vi vet att SD via sina anonyma konton spridit har och hot delat information från antisemiter, nazister, vit-makt-miljö, terrorister o.s.v. 

www.sydsvenskan.se/2024-05-16/expo-sd-spred-vit-makt-inlagg-via-trollkonton/
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Troll)

Alla kan om de vill skapa ett konto och ge uttryck för sina åsikter eller påhittade sådana. 
    SD anställer troll för att de ska skapa konton och ge uttryck för hat och hot och desinformation, saker som SD har som åsikter och saker som SD hittar på.
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-08 21:20:18 följande:
    Men då är ju vartenda konto inkl ditt eget här på Familjeliv odemokratiskt. Har du inte tänkt på det? 

Nej, vi är bara privatpersoner som diskuterar, eller är du ifrån en trollfabrik?
    Jag är då inte.

KillBill skrev 2024-06-08 21:52:43 följande:
    Att politiska partier för fram politisk propaganda via anonyma konton med syfte att påverka opinionen är odemokratiskt. Förstår du inte det?

Ärligt talat så tror jag inte hen förstår alls vad som skiljer.

En rätt intressant sak som man hört många ggr folk bli anklagade för och vara betalda och vi som är sakliga.
    Man inser idag att det bara var en projicering.

Challenger skrev 2024-06-08 23:52:52 följande:
    De som hatar och hotar värst har alltid varit vänstern och sossarna. De har alltid varit odemokratiska, då de aldrig tillåtit folk att ha åsikter som avviker från deras. 

Att SDs motståndare försöker svartmåla SD kommer bara betyda att SD växer sig ännu starkare. SD-väljare blir bara ännu mer övertygade om att rösta på SD. 

Nope, vet inte varför du inbillar dig att projicera skulle funka för.

Vi ser annars hur SD hatar TV4 för avslöjat deras lögn om att de inte skulle ha trollfabriker.
    Och kallar det för valpåverkan :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nej SD, det kallas för att bli avslöjade med handen i kakburken att vara lögnare och odemokratisk och när inte kan stå för vad ni vill säga.

Och nu var det betalda anställda med partistödet som vi pratar om nu som är odemokratiska, inte privatpersoner :lol:

Det går inte så bra för dig inser man, för oavsett vart du vänder dig, så kommer rumpan vara där bak ändå och att SD har en massa saker de inte kan stå för genom hemliga konton i trollfabrik.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Challenger
    klyban skrev 2024-06-09 13:43:58 följande:

Nej, vi är bara privatpersoner som diskuterar, eller är du ifrån en trollfabrik?
    Jag är då inte.

KillBill skrev 2024-06-08 21:52:43 följande:
    Att politiska partier för fram politisk propaganda via anonyma konton med syfte att påverka opinionen är odemokratiskt. Förstår du inte det?

Ärligt talat så tror jag inte hen förstår alls vad som skiljer.

En rätt intressant sak som man hört många ggr folk bli anklagade för och vara betalda och vi som är sakliga.
    Man inser idag att det bara var en projicering.

Nope, vet inte varför du inbillar dig att projicera skulle funka för.

Vi ser annars hur SD hatar TV4 för avslöjat deras lögn om att de inte skulle ha trollfabriker.
    Och kallar det för valpåverkan :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nej SD, det kallas för att bli avslöjade med handen i kakburken att vara lögnare och odemokratisk och när inte kan stå för vad ni vill säga.

Och nu var det betalda anställda med partistödet som vi pratar om nu som är odemokratiska, inte privatpersoner :lol:

Det går inte så bra för dig inser man, för oavsett vart du vänder dig, så kommer rumpan vara där bak ändå och att SD har en massa saker de inte kan stå för genom hemliga konton i trollfabrik.

Jag tror du är från SDs "trollfabrik". Ditt syfte är att framstå som en dryg sosse i syfte att få folk att hata S så de röstar på SD istället. 

Att TV4 kommer med sitt dravel några veckor innan valet är förstås genomskinligt. 

Alla partier bedriver propaganda och valpåverkan med sina partistöd. Det är i högsta grad demokratiskt. 
  • klyban
    Challenger skrev 2024-06-09 20:33:32 följande:
    Jag tror du är från SDs "trollfabrik". Ditt syfte är att framstå som en dryg sosse i syfte att få folk att hata S så de röstar på SD istället. 

Att TV4 kommer med sitt dravel några veckor innan valet är förstås genomskinligt. 

Alla partier bedriver propaganda och valpåverkan med sina partistöd. Det är i högsta grad demokratiskt. 

Bryr mig inte ett skit om valet och när det kommer till SD hemliga trollfabrik med anonyma konton där det sprids hat, desinformation och "humor" de inte vill stå för.
    Vad jag däremot bryr mig om såna som måste ljuga och för de inte kan stå för vad de vill säga själva.

Försöker du verkligen säga jag är från SD trollfabrik och med den onådiga kritiken jag ger deras lögner?
    Hur inbillade du dig vart ett argument?
    Och två, jag är inte med på listan av SD hemliga och anonyma konton heller :lol::lol: 
    Rätt imponerande att missa så.

Ja, alla partier får säga vad de vill, dock är det bara SD som hade hemliga trollfabriker som betalades med partistödet med anonyma konton.
    De andra partier står för vad dom säger, även om det är skräp.

Och det är stor och nu menar vi stor som i GIGANTISK skillnad att vara avlönad av ett parti och en sketen privatperson som mig.
    Men vad som helst för skademinimering för SD, så vad som helst att du skriver så sjukt konstiga saker att man undrar om du ens tänker efter före du skriver.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Sd:s trollfabrik