• Anonym (Ebba)

Blir "rädd" av tinder

Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

• Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:21:02 följande:
    På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
    Och? Är det en anledning till att skriva en massa skit till kvinnor? 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:22:31 följande:
    Charm hjälper inte om du aldrig blir vald.  Dejtingsidor är främst utseende och det är 5% av männen som får leka med flera kvinnor medan resterande får resterna eller blir utan.
    Hjälper det att bete dig som ett rövhål då?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:25:05 följande:
    Och? Är det en anledning till att skriva en massa skit till kvinnor? 
    Nej, säger bara att det bidrar till att män blir desperata...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ebba) skrev 2024-05-02 21:36:05 följande:
    Håller med!! Tragiskt. Kan inte tänka mig att en kvinna skulle göra såhär. Finns väl undantagsfall men det är nog isf ovanligt. Jag upplever att vissa män har väldigt svårt att ta ett nej också om man svarar vänligt men bestämt. 

Visst jag uppskattar män som jagar men gör det snyggt för detta skrämmer bara iväg... tyvärr finns det många som du skriver... Så osmakligt 
    Jag har inte skrivit till kvinnor på facebook om vi inte matchade på Tinder, men faktiskt letat upp ett par kvinnor på facebook som fanns på Mötesplatsen och Match. Det är så dyrt där så jag ville inte betala. En av kvinnorna skrev jag faktiskt med ett tag. Det är synd att det finns män som inte kan ta ett nej.
  • Anonym (Vi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 21:42:45 följande:
    Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.
    Skyll inte på mansöverskott. Det är nog försumbart.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:26:31 följande:
    Nej, säger bara att det bidrar till att män blir desperata...

Då får de skylla sig själva. Ingen kvinna vill ändå ha en man som beter sig så. Tråkigt bara att de förstör för seriösa, normalfungerande män. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:31:51 följande:

Då får de skylla sig själva. Ingen kvinna vill ändå ha en man som beter sig så. Tråkigt bara att de förstör för seriösa, normalfungerande män. 

Normalt fungerande män har det lika tufft förutom att de inte tar till stalking beteende.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:21:02 följande:
    På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
    Troligen för att kvinnor precis som jag skrev inte vill vara medlemmar på dejtingsidor för att så många män beter sig som idioter och avskräcker. De orkar inte och männen själva får kvinnorna att hellre leva ensamma än att försöka träffa någon ny...

Hade nätdejtingsvängen varit normal och känts seriös hade förmodligen fler kvinnor varit med.
    Jag är en av dem som gärna hade varit med!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:33:23 följande:
    Normalt fungerande män har det lika tufft förutom att de inte tar till stalking beteende.

De allra flesta normalfungerande män har eller har haft en relation. Titta dig omkring, det är inte bara en viss typ av män som lyckas. Även låginkomsttagare har relationer. Även de som inte ser ut som filmstjärnor. 

Men det är klart, stannar man hemma så händer inte mycket. Kvinnor idkar inte uppsökande verksamhet. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 06:45:18 följande:

De allra flesta normalfungerande män har eller har haft en relation. Titta dig omkring, det är inte bara en viss typ av män som lyckas. Även låginkomsttagare har relationer. Även de som inte ser ut som filmstjärnor. 

Men det är klart, stannar man hemma så händer inte mycket. Kvinnor idkar inte uppsökande verksamhet. 

Det är en av fördelarna med nätdejting. Att man kan stanna hemma och hitta nån.
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder