• Anonym (Ebba)

Blir "rädd" av tinder

Jag vet inte om det är våren eller vad det är. Jag har haft tinder ett tag men inte varit speciellt aktiv där. Nu i vår bär vädret blivit bra tänkte jag att det var dags att byta bilder och göra en nystart på appen. Inga utlämnade bilder alls! Absolut inte! Står att jag söker seriöst. Så är inga frågetecken där. Men så börjar det plinga i telefonen. Inte mindre än 5 män har letat upp mig på Facebook och instagram. Där har jag meddelande förfrågningar från dessa män. Jag har inte matchat med dem på tinder så dom har alltså valt att leta reda på mig på andra plattformar och skriver där. Och jag blir faktiskt förnärmad. Jag lider av ptsd. Jag har inte svarat någon av dessa men tycker det är väldigt oförskämt. 2 av dem har skrivit att de sett mig på tinder. De övriga gissar jag bara. Utifrån ett förnamn och skola som ligger i en liten stad letar dom upp en och skriver mitt i natten i vissa fall. Överreagerar jag? Har fler varit med om detta? 

• Svar på tråden Blir "rädd" av tinder
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 10:12:29 följande:
    Jag kan också känna så ibland. Kvinnor har det så mycket lättare. Går hon ut på krogen eller har en dejtprofil så har hon genast en rad intresserade män efter sig. Själv så har jag det inte så. Förra året så skrev inte en enda kvinna. Men frågan är om det är lättare för kvinor. Visst kanske hon får fler inviter, men är det från rätt män? Jag testade själv för längesen att göra fejkprofil, låtsades vara kvinna. Jag hade inte ens bild. Det var som en flock hungriga vargar som kastar sig över en liten kanin. Eller kåta vargar snarare. Helt otroligt.
    Det här är ganska intressant.
    Män verkar uppenbarligen lägga mer vikt vid antalet som skriver på dejtingsidor till dem eller tafsar på dem på krogen mot att den/de som hör av sig faktiskt gör det för att de är genuint intresserade av dem som personer. Kvalité framföra kvantitet är tydligen något som bara kvinnor eftersträvar.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:18:41 följande:
    Men herregud. Mycket gnäll.  
    Hur svårt kan det vara att blocka sextjatarna och sen fokusera på de som faktiskt läser din profil?  
    Det skulle ju kunna vara så att det faktiskt ramlar in nya sextjatare i en strid ström så vad hjälper det att jag blockade Bosse nr 1 när Bosse nr 14 kör samma stuk?

Ibland tänker jag att jag ändå ska bemöta de män som tar kontakt på ett artigt sätt, men till slut tröttnar man och då råkar någon tämligen oskyldig stackare som bara inte läst vad man skrivit extra illa ut för man är så galet förbannad på tramset.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:19:42 följande:
    Det här är ganska intressant.
    Män verkar uppenbarligen lägga mer vikt vid antalet som skriver på dejtingsidor till dem eller tafsar på dem på krogen mot att den/de som hör av sig faktiskt gör det för att de är genuint intresserade av dem som personer. Kvalité framföra kvantitet är tydligen något som bara kvinnor eftersträvar.
    Jag kan känna lite avundsjuka för att kvinnor får mer uppmärksamhet, och fler mejl, men samtidigt så skulle inte jag heller vilja få massa mejl från kvinnor som mest vill ligga. Eller, vänta nu... jag skulle faktiskt inte ha nåt emot det, om jag ska vara ärlig Drömmer Men jag förstår hur du menar. Om man vill träffa nån och inte bara ligga, så vill man förstås att det är nån som känns vettig, som man kan prata med, connecta med. Det ska ju vara nån man känner är intressant, som det skulle vara kul att umgås med. 
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:23:15 följande:
    Det skulle ju kunna vara så att det faktiskt ramlar in nya sextjatare i en strid ström så vad hjälper det att jag blockade Bosse nr 1 när Bosse nr 14 kör samma stuk?

Ibland tänker jag att jag ändå ska bemöta de män som tar kontakt på ett artigt sätt, men till slut tröttnar man och då råkar någon tämligen oskyldig stackare som bara inte läst vad man skrivit extra illa ut för man är så galet förbannad på tramset.
    Men swipar inte på fler män då ???
    Fokusera på snälle Kalle istället som verkar vettigt. Du måste inte ha 20 killar igång samtidigt...
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:23:15 följande:

Det gäller inte alla män. Jag är extremt selektiv.  Men obalansen på dejtingsidor gör också att män måste slänga ut många krokar.  Förstår dock inte de män som tar vadsomhelst bara för att de är så desperata.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:29:15 följande:
    Fokusera på snälle Kalle istället som verkar vettigt. Du måste inte ha 20 killar igång samtidigt...
    Alla dejtingsajter har inte att man måste swipa höger båda två utan på en del kan man skriva direkt.
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag brukar ofta kritisera kvinnor här, och gnälla och älta, men jag blir trött själv ibland. Jag önskar bara att alla kunde vara snälla mot varann. Jag tror det är lika svårt för både män och kvinnor att träffa rätt. Jag önskar att fler män kan ta ett nej, utan att kvinnan känner att hon riskerar att reta upp honom. Hon kan inte hjälpa att hon känner så. Och man vill väl ändå inte vara tillsammans med nån som inte har rätt känslor? Jag tror det är så, att antingen så finns nåt där eller inte. Folk har olika smak. Finns det inget där så finns det inget man göra, då måste man leta vidare tills man träffar den där båda känner attraktion.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:29:15 följande:

Varför kan du inte respektera kvinnors syn på dejtingsppar?

Det är män som förstör för män, det är inte kvinnornas fel att det inte fungerar för män. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 10:37:40 följande:

Varför kan du inte respektera kvinnors syn på dejtingsppar?

Det är män som förstör för män, det är inte kvinnornas fel att det inte fungerar för män. 

Respektera kan man. Men förstår inte varför ni ger upp så lätt...
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:54:00 följande:
    Respektera kan man. Men förstår inte varför ni ger upp så lätt...
    För att vi tröttnar på alla rövhål. Det finns andra, bättre sätt att träffa någon.
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder